Multiplex Funcub 2010

Op zich is starten van water net zo simpel als vanaf het land. Een beetje wind en golfjes is op zich wel lekker. Als het water glad is, wil ie wel eens wat plakken merkte ik, en wil 1 drijver vliegen en de andere niet. Kan ook aan mijn waterroer liggen, maar wat er dan gebeurt is dat is plots 90 graden hoekt.... Daar had ik in ruw water geen last van. Maar ik heb nog een kleiner waterroertje liggen om mee te experimenteen.

Is een waterroer dan echt noodzakelijk?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het wat meer waait wel, vooral als je niet heel erg veel ruimte hebt kun je hem dan zo draaien. Het is dus meer voor het taxiën.
 
Op zich is starten van water net zo simpel als vanaf het land. Een beetje wind en golfjes is op zich wel lekker. Als het water glad is, wil ie wel eens wat plakken merkte ik, en wil 1 drijver vliegen en de andere niet. Kan ook aan mijn waterroer liggen, maar wat er dan gebeurt is dat is plots 90 graden hoekt.... Daar had ik in ruw water geen last van. Maar ik heb nog een kleiner waterroertje liggen om mee te experimenteen.

En het landen? zoals met de wieltjes?
 
Toch wel ja. Gewoon afvangen zoals altijd, en met de flaps niet vergeten power erop houden, of even een korte puls als je vlak bij de grond bent om de neus iets omhoog te trekken zodat hij netjes neerzakt.
 
Vorig weekend gebruik gemaakt van het prachtige weer, lekker aan de waterkant met mijnheer Jeroen, 2 Funcub op drijvers :thumbsup:
Het eenzijdige waterroer is merkbaar, maar niet voldoende om daar iets aan te doen, laat het lekker zo zitten.

20110925_154800.jpg



20110925_155006.jpg



20110925_173152.jpg



20110925_173216.jpg



20110925_181546.jpg



20110925_181904.jpg



20110925_183102.jpg



20110925_184144.jpg



20110925_185304.jpg



Verplaatsen topic, tja... Denk dat iedereen het draadje wel kan vinden. Links naar dit topic gaan verloren als topic verplaatst gaat worden, links in openingspost (motoren e.d.) hebben link beginnende met
Code:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/watervliegen
werken die dan nog? Tik eens funcub in op google.nl, dat is dan ook weg. Bookmarks van mensen, links op websites etc. werken allemaal niet meer.

Overlap heb je altijd, schaalkist kan ook een turbinemotor hebben, of elektrisch zijn, of een zelfgemaakte turbine, of een schaalzwever etc. Waar zet je 'm in?!?

Wat is het doel van verplaatsen, wat bereik je dan wat je nu niet bereikt?

Maar euh... niet negatief bedoeld hoor, ik denk gewoon even hardop. Laat forumbeheer het maar bekijken en hun conclusie trekken, als die denken dat verplaatsen beter is heb ik daar geen problemen mee :D
 
Hey Rob , jou argumenten zit ook zeker wat in.
Mijn gedachte hier achter was dat nu bijna altijd dit topic is te zien op de hoofdpagina
en dat daardoor de andere in het watervliegforum veelal niet worden gelezen door dat deze nooit op de voor pagina te zien zijn.
Je hebt gelijk overlap heb je altijd maar soms gaat het in dit topic wel heel lang achter elkaar over van alles behalve watervliegen.
Nogmaal niet negatief bedoeld maar gewoon mijn denkwijze , ik vind het voor de rest ook
super hoor dat dit topic zo populair is en hierdoor zeer informatief voor funcub eigenaren.
 
Vorig weekend gebruik gemaakt van het prachtige weer, lekker aan de waterkant met mijnheer Jeroen, 2 Funcub op drijvers :thumbsup:
Het eenzijdige waterroer is merkbaar, maar niet voldoende om daar iets aan te doen, laat het lekker zo zitten.


Verplaatsen topic, tja... Denk dat iedereen het draadje wel kan vinden. Links naar dit topic gaan verloren als topic verplaatst gaat worden, links in openingspost (motoren e.d.) hebben link beginnende met
Code:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/watervliegen
werken die dan nog? Tik eens funcub in op google.nl, dat is dan ook weg. Bookmarks van mensen, links op websites etc. werken allemaal niet meer.

Overlap heb je altijd, schaalkist kan ook een turbinemotor hebben, of elektrisch zijn, of een zelfgemaakte turbine, of een schaalzwever etc. Waar zet je 'm in?!?

Wat is het doel van verplaatsen, wat bereik je dan wat je nu niet bereikt?

Maar euh... niet negatief bedoeld hoor, ik denk gewoon even hardop. Laat forumbeheer het maar bekijken en hun conclusie trekken, als die denken dat verplaatsen beter is heb ik daar geen problemen mee :D

Hey Rob, mooie foto's! Als ik deze zie kan ik niet wachten tot mijn floats onder mijn Funcub zitten 

Wat het verplaatsen aangaat zeg ik; wees blij met een succesvol draadje en laat iedereen een beetje op letten dat er niet te veel wordt afgeweken. Ik denk dat verplaatsen niets positiefs toevoegd, maar dat is mijn mening.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Robke,

Vraagje waarom staat ti zo scheef op de laatste foto splas down gehad:D

Stuurfoutje, veeeeeeeel te ver weg, viel weg met prophangen, zat (althans zo leek het, weet dat dat moeilijk in te schatten is) tussen 2 bomen. Zat zo klem dat ik gas niet open durfde gooien, kon niet rechtdoor, kon niet omhoog, enige optie was ter plekke omdraaien en neerploffen "strakke" landing :rolleyes:

Bevestiging achterkant losgekomen van schuim.
 
Ik heb er nu ook floats onder zitten maar heb 1 probleem. Omdat ik in het begin het staartwiel heb gemodificeerd. Nu kan ik het wateroer nie bevestigen. Heeft iemand een idee?

Hier wat foto's

52ad20b1-b131-ea33.jpg


52ad20b1-b151-b6c3.jpg


52ad20b1-b15c-29eb.jpg


52ad20b1-b16a-7baf.jpg


52ad20b1-b179-a85e.jpg


52ad20b1-b190-3adc.jpg


Gr. Mickael
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, eindelijk is het zover. na 30 vluchten toch een keer hard gecrashed.
Ik kwam redelijk laag inverted aangevlogen tegen de (sterke) wind in. Op eens viel de wind weg en kwam de funcub naar beneden. Ik had niet genoeg snelheid op te kunnen corrigeren. resultaat was een funcub die met de neus naar beneden vanaf een meter of 3 kwam vallen

schade lijkt mee te vallen. De neus is compleet afgebroken, maar volgens mij is dat goed te repareren, gewoon lekker plakken. Verder is of de motoras krom, of de schroef waar de prop op zit, straks even nalopen. In elk geval vervangbaar (adresjes voor die dingen zijn altijd welkom)

edit: blijkt de propeller adapter te zijn die krom is
 
Laatst bewerkt:
Nou, eindelijk is het zover. na 30 vluchten toch een keer hard gecrashed.
Ik kwam redelijk laag inverted aangevlogen tegen de (sterke) wind in. Op eens viel de wind weg en kwam de funcub naar beneden. Ik had niet genoeg snelheid op te kunnen corrigeren. resultaat was een funcub die met de neus naar beneden vanaf een meter of 3 kwam vallen

schade lijkt mee te vallen. De neus is compleet afgebroken, maar volgens mij is dat goed te repareren, gewoon lekker plakken. Verder is of de motoras krom, of de schroef waar de prop op zit, straks even nalopen. In elk geval vervangbaar (adresjes voor die dingen zijn altijd welkom)

edit: blijkt de propeller adapter te zijn die krom is

Aiaiai...moest een keer gebeuren natuurlijk. Nadat mijn (FunCub) neus gebroken was heb ik meteen wat versteviging aangebracht d.m.v. ijsstokjes in de wangen van de luchthapper, onder de motor. Ook voor de zekerheid bamboe-sate-prikkers vertikaal doorgeprikt. Dus vanaf de motorkap rechtstandig naar beneden. Is supersterk geworden. Verder de delen gewoon met Epoxylijm weer aan elkaar gezet...niet mooi...wel goed.
Hopelijk kun je snel weer vliegen...succes.
 
Ik heb nu secondelijm gebruikt, daar heb ik het in eerste instantie ook mee in elkaar gezet. jij hebt het over epoxy.
is dat beter/sterker? welke kan ik dan het beste gebruiken?
 
In de handleiding van Multiplex staat dat alleen secondelijm een duurzame verbinding vormt, de rest vormt een schijnbare verbinding. Nu gaan ongetwijfeld anderen zeggen dat het ook met andere lijm kan. Maar ik ben altijd geneigd om het advies van de fabrikant te volgen.

Ik heb met epoxy een connectortje vastgelijmd, en dat zit ook erg vast. Maar daar was het risico klein ;). Voordeel secondelijm: het is ook licht, en als het breukvlak mooi op elkaar past lijkt mij dat het beste.
 
Ik heb nu secondelijm gebruikt, daar heb ik het in eerste instantie ook mee in elkaar gezet. jij hebt het over epoxy.
is dat beter/sterker? welke kan ik dan het beste gebruiken?
Ik had gekozen voor epoxylijm omdat de breuk behoorlijk lelijk was. Het vullende vermogen van epoxy hielp hier om het beter een geheel te laten worden. Verder is inderdaad voor een clean breuk de secondenlijm of Zacki Elapor uitermate geschikt.
 
Back
Top