Multiplex Funcub 2010

Eindelijk weer eens tijd om te vliegen, vandaag met de funcub gevlogen...:p

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,

ik heb ook een funcub:D
toen ik de eerste paar keren met deze kist vloog vond ik het eigenlijk een saaie kist. totdat mijn vader zich omdraaide en ik wat kon gaan proberen.
ik vind het nu echt een hele leuke kist en doe d'r ook alles mee.
meskant en dan met de vleugel de grond aan tikken:D
touch and go op z'n kop:D
prophangen etc.
ook heb ik er afgelopen seizoen 2 vossenjachten mee gevlogen.
deze heb ik ook beide gewonnen met de funcub:D
ook heb ik er mee meegedaan aan limbo vliegen.
het touw was op ongeveer een halve meter gespannen.
en daar dan op de kop onderdoor vliegen:D:D
mocht helaas daarna niet meer meedoen aan de wedstrijd omdat mijn vader het toch een beetje eng vond.(en aan zijn hart moest denken:mrgreen:)
en het is nog nooit mis gegaan :D

max

hallo,

ik heb ook een funcub:D
toen ik de eerste paar keren met deze kist vloog vond ik het eigenlijk een saaie kist. totdat mijn vader zich omdraaide en ik wat kon gaan proberen.
ik vind het nu echt een hele leuke kist en doe d'r ook alles mee.
meskant en dan met de vleugel de grond aan tikken:D
touch and go op z'n kop:D
prophangen etc.
ook heb ik er afgelopen seizoen 2 vossenjachten mee gevlogen.
deze heb ik ook beide gewonnen met de funcub:D
ook heb ik er mee meegedaan aan limbo vliegen.
het touw was op ongeveer een halve meter gespannen.
en daar dan op de kop onderdoor vliegen:D:D
mocht helaas daarna niet meer meedoen aan de wedstrijd omdat mijn vader het toch een beetje eng vond.(en aan zijn hart moest denken:mrgreen:)
en het is nog nooit mis gegaan :D

max

Hoi Max, klinkt goed! Heb je ook een filmpje van je vliegkunsten? ik probeer ook wel eens meskant maar lukt niet echt lang, ik denk door de dehidral?

Gr. Mickael

hee mickael,

ik heb er helaas geen filmpjes van. moet ik maar eens een keertje maken.
meskant kan mijn funcub ook maar een kant op omdat mijn rudder de ene kant verder op gaat als de andere kant.
maar gewoon blijven proberen, lukt vanzelf :D
en met dehidral bedoel je de V stelling? of de verdraaiing van de wing tips?
als hij daardoor weg draait, moet je weer rolroer tegen sturen.
nadeel van zo vliegen en zo veel, het kost veel richtingsroer servo's:(
en nu wachten op mooi weer.

max

Nee helaas. Ik heb wel nog in de planning staan om deze eens te kopen.

Ik heb in de buurt niet echt water om op te vliegen. De Maas is wel in de buurt, maar redelijk snel stromend en er zit meerstal wel wat golfslag op.
De Maas lijkt mij niet echt geschikt. Maar ik moet een voor google earth gaan zitten om een mooi water te zoeken..

Nee helaas. Ik heb wel nog in de planning staan om deze eens te kopen.

Ik heb in de buurt niet echt water om op te vliegen. De Maas is wel in de buurt, maar redelijk snel stromend en er zit meerstal wel wat golfslag op.
De Maas lijkt mij niet echt geschikt. Maar ik moet een voor google earth gaan zitten om een mooi water te zoeken..

Maas gaat prima Roel, vaker gedaan! Nu met hoogwater gaat het wat hard, rond 8km/h, das behoorlijk! Op mooie zomerdag geen enkel probleem. Wel iets regelen om bij vliegtuig te kunnen komen (bootje, surfplank ofzo).

Zie PB :cool:

Hoi,

Dit weekend lukt dus niet maar zeker een andere keer op de Zuid Willemsvaart afspreken met Funcups en andere watervliegtuigen. Kan niet wachten nu eindelijk de zon weer eens een beetje schijnt. Als er maar een bootje is want zwemmen wordt toch wel erg vervelend.

Groetjes, Erik.

Hoi,

Dit weekend lukt dus niet maar zeker een andere keer op de Zuid Willemsvaart afspreken met Funcups en andere watervliegtuigen. Kan niet wachten nu eindelijk de zon weer eens een beetje schijnt. Als er maar een bootje is want zwemmen wordt toch wel erg vervelend.

Groetjes, Erik.

Echt jammer Erik, doen we nog eens over.

Wij gaan morgen in ieder geval even naar de waterkant, weer is frisjes, maar ziet er verder perfect uit (weinig wind en droog). Gaan minimaal met 3 Funcubs, misschien meer. Bootjes heb ik keuze uit meerdere :banana:, neem meestal klein polyester roeibootje van (2.7m) mee, gooi ik wel in m'n aanhanger, die til je eenvoudig naar de waterkant (kan niet overal met een boottrailer te water) :thumbsup:

<edit>
Effe fototje uit dit topic gehaald, het reddingsvaartuig :thumbsup:
20090531_164051.jpg

Als alles meezit ben ik morgen ook op de fun cup watervlieghappening.
Voor mij de eerste keer dit watervliegen. Als ik de fun cup eens bekijk zijn er veel mogelijkheden om water in de romp binnen te krijgen. Daarom heb ik voorlopig maar even deze gaten met tape afgedicht. Iemand hier ervaring mee? Verder zit er aan de fun cup geen roer om in het water de richting te sturen. Is dit niet nodig?
Ik zal morgen mijn duikpak en fles maar meenemen!

Echt jammer Erik, doen we nog eens over.

Wij gaan morgen in ieder geval even naar de waterkant, weer is frisjes, maar ziet er verder perfect uit (weinig wind en droog). Gaan minimaal met 3 Funcubs, misschien meer. Bootjes heb ik keuze uit meerdere :banana:, neem meestal klein polyester roeibootje van (2.7m) mee, gooi ik wel in m'n aanhanger, die til je eenvoudig naar de waterkant (kan niet overal met een boottrailer te water) :thumbsup:

<edit>
Effe fototje uit dit topic gehaald, het reddingsvaartuig :thumbsup:
20090531_164051.jpg

Hoi,

En hoe was het op deze prachtige dag met weinig wind en veel zon aan de Zuid Willemsvaart?

Groetjes, Erik.

Hoi Erik,

Was super! Helaas kon niet iedereen, daarvoor moeten we het wat ruimer van tevoren inplannen, maar de drie Funcubs waren er in ieder geval. In begin dag stiekem nog harde wind met flink wat turbulentie net boven het water, later steeds minder wind, op laatst nagenoeg windstil :D Zal komende week wel wat plaatjes mailen.

1 kleine crash van Wim, wat schuim uitgebroken. Goede reden om even naar mij thuis te rijden en op te warmen, verse koffie, wat eten, even plakken en weer terug :thumbsup: 2 of 3 keer bootje nodig gehad hahaha (vliegtuig op kop en een keer een compleet lege accu.... )

ray met z'n funcub

397521_358399064186910_100000504593440_1422032_548377841_n.jpg

Gister weer lekker gevlogen met de funcub. Ik heb nu een Turnigy 3542-6 1000kv erin zitten. Kwam wel achter dat ik hem niet meer aan de originele motor mount kon vast maken. Motoras zit anders. dus heb ik zelf een kleine contructie bedacht met een achterplaat en achter plaat verlenging. Alles lekker strak ingelijmt met expoxy en hete lijm als opvulling. Nog wel 2 koolatofstaafjes aan bijde zijde erin gelijmt als versteving.
Mijn cub hoorde je bijna niet, zo stil, geen trillingen niks. gewoon strak vliegen. Tevens heb ik wel mijn landing gear versterkt door een stangetje ertussen te lijmen. Want bij mijn eerste landing veerde de wielen erg ver door, zag er niet uit. nu staat hij mooi stevig op z'n wielen.

Zelfs met windkracht 3 vliegt de cub lekker.
Dit jaar ga ik ook weer naar het gardameer en neem mijn cubje mee.
Misschien krijg ik net zulke mooie foto;s als vliegman ooit heeft gedaan!

groet ray

Als het binnenkort mooi weer is moet ik ook maar eens water maiden gaan maken. Zijn er ook FC watervliegers in de omgeving van Amersfoort?

Back