Beugel heb ik gekregen dus weet niet waar hij vandaan komt maar vast wel ergens te vinden.
![]()
Beugel lijkt wel van een calmato st 1400 ep te komen.
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beugel heb ik gekregen dus weet niet waar hij vandaan komt maar vast wel ergens te vinden.
![]()
Ik heb die skis gewoon op het originele landingsgestel gezet, gewoon wielen eraf en skis erop...
Oeps even vergeten te vragen...welke set up heb jij Tank?
Zal die 910KV van mij voldoende zijn hiervoor (ik gok nl van wel)?
Kan ik ergens op het forum info vinden over wintervliegen? De een zegt batterijen koud houden/plaatsen, de ander warm houden in je zakken, ook gehoord koud opladen....ben even de weg kwijt dus...
En moet ik batterij/vleigtijd halveren, of valt dat mee?
gr Tarkan
Ziet er mooi uit Ton!
Als het goed is heb ik ze morgen al binnen (Perfecte service vanuit Zaltbommel, telkens weer!!!).
Ik denk dat ik ze eerst net als Tank gewoon ga plaatsen en dan aanvoelen. Bij twijfel ga ik jou richting in.
Dus Tank misschien zie ik je deze winter dan naast de IKEA?
gr en fijne avond allen
Tarkan
Batterijen in je zak warm houden ca. 25 graden is perfect als je dat lukt.
Over de vliegtijd: koop een paar van deze accu alarm buzzers en je vliegt je accu nooit meer leeg/ kappot
1-8S Lipo Battery Low Voltage Tester Buzzer Alarm | eBay
De buzzer gaat af als 1 van de cellen onder de door jou ingestelde spanning komt.
Ik stel ze af op 3,2 V.
Dus belast gaat de pieper als 1 van de cellen onder de 3,2 V komt.
Je kunt dan nog makkelijk landen omdat de meting in belaste toestand is.
Zo gauw het gas er af gaat herstelt de spanning zich dus een langer behoud van de accu.
Ton
Oeps even vergeten te vragen...welke set up heb jij Tank?
Zal die 910KV van mij voldoende zijn hiervoor (ik gok nl van wel)?
Kan ik ergens op het forum info vinden over wintervliegen? De een zegt batterijen koud houden/plaatsen, de ander warm houden in je zakken, ook gehoord koud opladen....ben even de weg kwijt dus...
En moet ik batterij/vleigtijd halveren, of valt dat mee?
gr Tarkan
Ik heb er ook een lipo alarm op zitten maar die hoor je niet dus zinloos, alleen een alarm met extern optisch alarm dmv.
HD
Heb je wel dezelfde als in de link?
Vergelijken we appels met appels?
Er zitten 2 piepers op en als je die openingen buiten de romp hebt, bv onder door de bodem, dan moet je echt doof zijn om het op grote afstand niet te horen.
Je kunt zelf je meld spanning instellen!!
Onze hele club vliegt er al mee dat zegt toch wel iets.
Succes
Ton
Er is een hele tijd hier op het forum over een Funjet gang gesproken, maar nu heb ik bij een korte vakantie in Zeeland nu toch wel iets vreemds gezien, er liepen wat lui op het strand met tassen en een Fun Cub onder zijn arm.
Na navraag wat ze gingen doen was het antwoord dat ze gingen vliegen en op de vraag wie ze waren riepen ze dat ze de FUNCUB GANG waren.
Het moet niet gekker worden, zie de foto.
![]()
Hier nog wat
![]()