Multiplex FunCub/Funman/minimag/trainer

Discussie in 'Beginners' gestart door QplAyStylzQ, 1 jun 2015.

  1. QplAyStylzQ

    QplAyStylzQ

    Lid geworden:
    1 sep 2014
    Berichten:
    10
    Hallo

    Ik en mijn vader vliegen nu al ongeveer 3 jaar, maar mijn vader houdt het liefst van zweefvliegen en ik heb liever 1 met motor om wat aerobatics mee te oefenen. Ik heb al een rondgekeken en ben dan uitgekomen bij een Funcub, maar toen ik wat verder rond keek ben ik nog een paar modelletjes tegen gekomen.
    Nu is mijn vraag, wat is jullie ervaring ermee en wat raden jullie aan als 1ste motor vliegtuigje om te beginnen met aerobatics?

    Alvast bedankt,
    Oscar
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik begrijp het niet goed? Snap ik dit goed: Je vliegt al 3 jaar maar nog niet met motor gevlogen. Nu wil je een motorvliegtuig?

    Een Funcub is een goed beginners vliegtuig, vergevend maar toch performant. Je kunt er wel wat zot mee doen (vandaar de fun ;-) ) qua loopings en rollen, spins enzo maar full blown aerobatics ga je er natuurlijk niet mee doen.
    Ik heb er nog nooit mee gevlogen, ook iet van plan, maar diegene die ik ken zijn er allemaal zeer tevreden mee.

    Als je al wat verder staat kun je ook eens kijken naar een acromaster of stuntmaster bvb
     
  3. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    Zoals Dries al schreef zal je geen F3A wedstrijd met een Funcub winnen maar het is een echte aanrader, je kan er zonder problemen mee leren vliegen en als je hem héél houdt kan je er achteraf nog tonnen plezier aan beleven. Bij ons op de club doet er zelfs eentje dienst als sleepvliegtuig, niet voor big scale zwevers maar je zou er toch van versteld staan wat hij allemaal boven krijgt. Zelf heb ik er ook eentje bijna tot op den draad versleten, momenteel doet hij enkel nog dienst als watervliegtuig op vakantie zoals je kan zien in het filmpje.

    Het is misschien allemaal wat groter en daardoor duurder dan een Minimag of Funman maar zeker de meerkost waard en hij vliegt ook veel rustiger, als je dat zelf wil natuurlijk ;-)
    Hier nog een leuke foto
    [​IMG]
    en omdat het niet altijd lukte ook deze nog, wat hij ook zonder kreuken overleefde,
    [​IMG]
    Dirk
     
  4. QplAyStylzQ

    QplAyStylzQ

    Lid geworden:
    1 sep 2014
    Berichten:
    10
    Beste Dries
    Zo is het inderdaad. De funcub had ook al een kleine voorkeur, dus ik denk dat dat hem word :)
     
  5. QplAyStylzQ

    QplAyStylzQ

    Lid geworden:
    1 sep 2014
    Berichten:
    10
    Beste Von,
    Bedankt voor je reactie. Het is ook niet echt de bedoeling om er een F3A wedstrijd mee te winnen. Het is meer bedoeld om meer ervaren te worden met motor vliegen en om wat zot te kunnen doen.
    Weet je misschien het verschil tussen een funcub en een funman?
     
  6. Von W

    Von W

    Lid geworden:
    23 mei 2004
    Berichten:
    699
    Locatie:
    testelt
    De Funman is de vernieuwde versie van de Minimag en dus een héél maatje kleiner dan de Funcub. Ik heb ze beide gehad en hoewel de Minimag geen slecht toestel was vind ik persoonlijk de Funcub een veel leuker toestel. Hij vliegt veel rustiger dan een Minimag of Funman waardoor hij toch wel makkelijker te vliegen is. En als je dan het vliegen onder de knie hebt is het leuk spelen met de flaps. Zonder reclame te willen maken wil ik ook nog zeggen dat de MPX toestellen niet altijd de meest sexy modellen zijn maar ze vliegen steeds goed en zijn goed doordacht, maw het concept klopt en ze zijn de meerprijs vaak meer dan waard tov goedkopere gelijkaardige modellen.

    Dirk
     

Deel Deze Pagina