Multiplex funjet blijft soms gas geven

Ik heb het volgende probleem, mijn funjet gaat soms niet meteen van gas af als ik gas terug neem,
soms duurt dit maar tiende van secondes maar soms langer, meestal treed het probleem naar twee, drie minuten op, en alleen bij volgas.
nu heb ik al een andere regelaar geprobeerd, maar dit leek in het begin goed te zijn, maar naar een 3 tal vluchten was het weer mis.
de motor is een typhoon 3W, met 40A regelaar, de set trekt 33A

PCM ontvangers hebben een foutcorrectie systeem aan boord die bij slechte ontvangst cq storing probeert om toch nog een redelijk signaal voor de servo's en regelaar te produceren.
De besturing kan in zo'n geval erg traag gaan reageren, misschien is er bij jou zoiets aan de hand.
Dat het alleen bij volgas gebeurt kan komen omdat dan de meeste stroom loopt en dan ook de meeste storing wordt geproduceerd.
Als dit het probleem is zou je er minder last van moeten hebben als je dichtbij vliegt, hoe verder je wegvliegt, hoe erger het zou moeten worden.

Bij dichtbij vliegen of ver weg maakt geen verschil, wat wel opvalt is dat het probleem pas naar enkele minuten optreed en niet bij elke vlucht,
en alleen als ik gas terug neem, zolang ik gas blijf geven is er niets aan de hand, de motorrem is wel ingesteld ik weet niet of dit een probleem kan zijn.

alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Welke regelaar gebruik je? Het kan een probleem zijn met de automatische detectie van gas open/dicht eindpunten/

De PCM-ontvanger zal in de HOLD-mode bij storingen het laatst ontvangen goede signaal naar de servo of regelaar blijven sturen. Daarom merk je er niets van als je vol-vermogen blijft vliegen. Pas als je vermogen terugneemt, merk je dat door storingen de regelaar pas reageert als er weer een goed signaal is ontvangen.

Met vriendelijke groet,

N.P.S.

Back