Multiplex LN-5014 kapot

Hallo,

Ik heb nu sinds een half jaar een Multiplex LN-5014 lader, heeft het altijd goed gedaan, tot vandaag. De lader gaat wel gewoon aan maar als ik dan een accu aansluit en op start druk valt hij uit en start de lader weer opnieuw op. Een paar dagen hiervoor rook de lader een beetje raar, een soort brand lucht. Waarschijnlijk is er toen iets doorgebrand. Misschien zou ik het een en het ander kunnen doormeten met de multimeter? Wat zou ik dan door moeten meten?

Gr. roman

Gewoon zelf niets aan doen. Als je geen kennis van zaken hebt maak je het alleen maar erger. Je kan twee digen doen:

1. De lader ter reparatie aanbieden.

2. De lader als afgeschreven beschouwen en een nieuwe kopen.

contact opnemen met forumlid "corrien". Deze doet de servicedienst van multiplex, futaba en nog een hele hoop andere merken.

Ik weet niet wat er kapot is, en wat dus de reparatiekosten zullen zijn. Voor 50 euro heb je een nieuwe bij hobby-in

garantie

Heb je hem nieuw gekocht, dan zit toch gewoon garantie op de lader???? dus even terug naar de winkel zou ik zeggen....

Groet Frank

Er zit zo te horen een kortsluiting in de booster trap. Kan je zelf weinig aan doen, fet's doorgefikt. Gewoon wegbrengen voor garantie.

Ik heb de lader nieuw gekocht bij 2B. Het probleem is dat ik geen bon heb en het laten reapareren schijnt nogal lang te duren. Tadango, dus de FET's zouden kapot zijn? kan ik dat doormeten? Of nieuwe Fets kopen? Heb momenteel niet zoveel geld en kan nu eigelijk geen nieuwe lader kopen.

Je kan beginnen met de fet's te meten die op een koellichaam zitten. Hoe dat moet staat wel op internet. Het kan zijn dat de metingen niet kloppen omdat ze op de print zitten en je dus ook andere onderdelen meet. Als je 1 ziet die licht verbrandt lijkt (is vaak een heel klein plekje dat er niet helemaal goed uit ziet in het midden van de fet) kan je die lossolderen en nameten of vervangen. Probleem is vaak de goede fet te krijgen, een vergelijkbare kan soms maar dan moeten ze wel vrij aardig overeen komen.

Niet zelf aan gaan zitten klooien!
2B kent je vast nog wel en zal hem gewoon laten repareren.
Trouwens, er zit 2 jaar garantie op en die laders bestaan nog niet eens 2 jaar, dus altijd garantie.

GJ

Back