Multiplex LS-1 Vintage zwever

Hierna verder met de ASW 15 en Mini Nimbus (zoek nog iemand die de ribben wil frezen voor mij). Maar eerst Donderdag op vakantie 3 weken:p:p, 2 zwevers mee en kijken waar ik ze kan laten zweven.

Hallo Terence,

omdat ik ook bezig ga met een Nimbus heb ik de laatste maanden druk gezocht naar iemand die voor mij ribben uit kon frezen. Het lijkt erop dat ik iemand heb gevonden die het kan.
Voor mezelf heb ik het niet meer nodig omdat ik vorige week de mazzel had om een set bijna nieuwe Nimbus vleugels op de kop te tikken.
Ik wil je wel in contact brengen met hem, toevallig kreeg ik vandaag nog een mailtje van hem. Citaat:

Beste Paul,

Ja, het is mogelijk om een pdf om te zetten naar bruikbare materiaal voor mijn 3d machine.
Moet alleen erg goed kijken welke maat de ribben moet zijn, omdat je bij pdf bestanden vaak niet weet of je nu de binnenkant van de lijn of de buiten kant moet gebruiken.
Had graag die pdf eerst willen hebben om te kijken hoeveel balsa ik nodig heb en tijd voor het frezen.

Met vriendelijke groet, Frank.

Ook heb ik van Jaap de bestanden van de ribben in Autocad, misschien kan hij hier meer mee..

Ik hoor het wel van je, groeten

Paul.

Laatst bewerkt:
re maiden

Vanmiddag mooi weer, dus LS-1 ingeladen mooi weiland gezocht in de buurt en eerst maar een handstart, dit ging perfect.
IK had het instelhoekverschil op 1,5 graden gezet en een tikje up getrimd en hij zeefde hierna in mooie vloeiende lijn door.
De derde start een worp en half gas motor erop en steeg in mooie vloeiende lijn zonder down te hoeven geven.

Deze kist heeft een prachtig vliegbeeld en vliegt heel vergevens gezind, duikproef gedaan hij bleef iets snelheid opnemen, hierna accu 1 cm terug geschoven en opnieuw duikproef het werd al beter, accu nog een stukje terug en nu hersteld hij heel mooi naar normaal vluchtlijn.
volgende start direct thermiek gevonden, kist in bocht handen van de knuppels en hij bleef mooi stijgen, wat een genot om na een hoop uren werken zo iets moois de lucht in te mogen laten en heerlijk te zweven.
Landen met de ailerons onder ongeveer 30 gradeb gaat eigenlijk al te hard naar beneden, dus die kunnen nog een stukje teruggezet worden.

Al met al een ongelofelijke smile op mijn bekkie.:p:p:p

Zal morgen kist nog eens monteren en kijken waar het zwaartepunt nu op uit is gekomen. (ik had het zwp ingesteld op 1/3 van de koorde = 7 cm)

Mooie semi scale zwever erbij met een behoorlijk snelheidsbereik zonder op zijn neus te gaan staan.

Dus Korhorn je kan je verheugen op een mooie en fijne zwever.

groet

Terence

PS Jaap ik heb geprobeerd filmpje te maken met mijn fotocamera maar dat valt niet mee als je alleen bent.:rolleyes:

heeeeeeee die terence gefeliciteert met de re maiden van je ls1 :thumbsup: het is weer n waar plaatje geworden:grin: hou hem wel heel he kan ik m ook ns aanvoelen:mrgreen: het lijkt mij n erg leuke vlieger daar nemen we dr een op :proost: :yes:

Wouw!! Wat goed dit te lezen! Gefeliciteerd man! Erg blij dat je er een fijne kist aan hebt. Ik denk dat hij qua vliegen aan de verwachtingen voldoet. Ik hoop 'm een keer live te zien zweven!

Wouw!! Wat goed dit te lezen! Gefeliciteerd man! Erg blij dat je er een fijne kist aan hebt. Ik denk dat hij qua vliegen aan de verwachtingen voldoet. Ik hoop 'm een keer live te zien zweven!

Ik neem hem mee met vakantie en zal mijn best doen om geen brokken te maken (dus niet op plekken gaan vliegen waar ik niet aan toe ben:D) en dan kan je hem zien vliegen in Hoorn op de VGG meeting

groet

Terence

Gefeliciteerd Terence, klinkt allemaal heel goed. Volgende keer cameramannetje meenemen ;)

En ik begrijp dat het met de zender instellen ook goed is gekomen.

Prettige vakantie.

Groet,

Jacob Bos

Gefeliciteerd Terence, klinkt allemaal heel goed. Volgende keer cameramannetje meenemen ;)

En ik begrijp dat het met de zender instellen ook goed is gekomen.

Prettige vakantie.

Groet,

Jacob Bos

Ja is gelukt met de zender, deze vakantie maar eens goed bestuderen:rolleyes:

Ik moet een cameramannetje zoeken en een videocamera, want met dat fototoestel valt niet echt mee.

groet en jij ook goede vakantie(toch?:confused:)

Terence

Top gedaan Terence!
Het leek me al een kistje met potentie;) Hopelijk ga je er veel plezier aan beleven en zie ik hem gauw eens live vliegen.

Groeten Rick

Top gedaan Terence!
Het leek me al een kistje met potentie;) Hopelijk ga je er veel plezier aan beleven en zie ik hem gauw eens live vliegen.

Groeten Rick

Dank je Rick,

Hoe is het met de vintageprojecten in Roden?

Het leek Jacob en mij wel leuk om in Marknesse 2012 met 3 x ASW 15 te vliegen:p:p

Dat is de volgende job na de vakantie

groet

Terence

Haha, ben de laatste tijd hard aan het werk. Geld verdienen voor mooie projecten:P
Er zit niet veel vaart in, maar zit er de laatste dagen aldoor over te twijfelen om de romp van mijn Cirrus te gaan spuiten. Hij kan er nu wel mee door maar er zitten nog steeds wel wat putjes/plekjes hier en daar. Aan de ene kant wil ik die wel weer allemaal 100% maken, aan de andere kant realiseer ik me dat het best een (mis)-gebruikt rompje is. En ''vanaf een meter zie je er toch niks meer van'' Spoedig wel weer een update.

En die AWS wil ik ook érg graag de lucht in krijgen en dan wel puur-zweef! Is een prachtige kist.

Komt goed!

Haha, ben de laatste tijd hard aan het werk. Geld verdienen voor mooie projecten:P
Er zit niet veel vaart in, maar zit er de laatste dagen aldoor over te twijfelen om de romp van mijn Cirrus te gaan spuiten. Hij kan er nu wel mee door maar er zitten nog steeds wel wat putjes/plekjes hier en daar. Aan de ene kant wil ik die wel weer allemaal 100% maken, aan de andere kant realiseer ik me dat het best een (mis)-gebruikt rompje is. En ''vanaf een meter zie je er toch niks meer van'' Spoedig wel weer een update.

En die AWS wil ik ook érg graag de lucht in krijgen en dan wel puur-zweef! Is een prachtige kist.

Komt goed!

Mijn ASW 15 gaat ook geen motortje krijgen, ik wil hem allen voor het zweven hebben.

succes

Terence

Dank je Jacob, ik vindt het restaureren ook heel leuk om te doen.
Hierna verder met de ASW 15 en Mini Nimbus (zoek nog iemand die de ribben wil frezen voor mij). Maar eerst Donderdag op vakantie 3 weken:p:p, 2 zwevers mee en kijken waar ik ze kan laten zweven.

groet

Terence

wat is er mis met schuurmallen maken en zelf de noeste eerlijke arbeid doen ? het heet toch modelbouw :D

wat is er mis met schuurmallen maken en zelf de noeste eerlijke arbeid doen ? het heet toch modelbouw :D

Daar is ook niks mis mee,maar als je gefreesde ribben kan laten maken is het dan geen modelbouw meer :confused:

en deze discussie hoort hier in dit draadje denk ik ook niet thuis

:ontopic: maar weer

groet

Terence

zie de smiley ,als ik ribben zou kunnen frezen zou ik het ook doen (dat schuren is niet mijn favoriete onderdeel),maar ik ben zo'n type die alles nog met de hand doet (behalve het figuurzagen ,dat doet een electrische zaag voor me )

ieder heeft zijn bouwwijzen en ik ben ouderwets :D

Hallo heren,

ik breek er even tussendoor met een nieuwtje.
Heb van Japie een stel originele Mini Nimbus vleugels kunnen kopen. Hij had ze als Cirrus vleugels gekocht maar het bleken Nimbus vleugels te zijn. Mooi mazzel voor mij dat Jaap gelijk aan mij dacht, bedankt Jaap, super!
Vanavond maar even gepast met een stel satéprikkers als vleugelpennen en het begint er al aardig op te lijken. Nog een mazzeltje was dat de remkleppen die ik nog liggen had perfect in deze vleugels passen.
Mijn avond kan niet meer kapot :-). Even een paar fotootjes...

GroteFoto-NQLLIZL4.jpg

GroteFoto-7VWAAA8E.jpg

GroteFoto-XPROAQ4G.jpg

GroteFoto-Z4J4PDV7.jpg

Zoals je ziet Jaap, past alles precies!
Het gaat een winterproject worden dus voorlopig gaat hij weer even in de kast ;-).

Groeten,

Paul.

Ah zie, het zijn dus inderdaad de mini nimbus vleugels! Zelfs jouw klepjes passen perfect! Mazzeltje voor jou dus Paul! Nu Terrence nog een freesset zien te regelen :-D

He Japie,

Hij is heel gebleven in de vakantie, heb er wel mee gevlogen maar niet op een helling, vliegt heel mooi en met de bergen op de achtergrond toch wel prachtig hoor, heb helaas geen beelden. Ik moet maar eens op zoek naar een video camera.

groet

Terence

heeeeeeeeeeeeeeeee vakantieganger en top vakantie gehad?? en zoals ik lees is de ls1 keurig heel gebleven dan kan ik hem 11 september ns aanschouwen ik kan niet wachten eer het weer zover is:grin:

zo .
Ik heb hem ook weer terug .
zeg terrence hoeveel v stelling heb je er nog in zitten .
ik heb die van mij bijna helemaal recht gebogen ,maar voor dat ik ze ga vast zetten wil ik wel even weten of het goed gaat komen zo .

gr paulus

Back