Multiplex LS-1 Vintage zwever

Hier open ik vast een topic over de restauratie van mijn Multiplex LS-1.

ls1-1.jpg

Nog niet erg actief mee bezig, aangezien andere projecten eerst af moeten. Echter heb ik twee van deze LS-1's verkregen, en van die twee bouw ik 1 nieuwe.

Nou heb ik dus 'over'

1 GFK multiplex LS-1 romp
1 Setje vleugels
1 Motorgondel

Alles in een zeer belabberde staat! Maar niets wat een beetje glas, epoxy & geduld niet kan oplossen.

ls1_oud-4.jpg

ls1_oud-5.jpg

Ik ben de boel nu aan het opruimen en dit ligt me nu in de weg. Wie heeft er op dit moment geen project en heeft zin in deze zware opknapper, en wil daar tevens (in dit topic?) een opknapverslag van bijhouden? En dus niet ergens over 3 jaar, maar op redelijk korte termijn? (zodat ik er ook wat van kan leren ;-))

Die persoon heeft tot het einde van 't weekend om dit ding op te halen voor een kratje grolsch, en die wens ik er veel plezier mee! Ik zou zeggen, stuur me z.s.m. een PB en anders gaat hij de kliko in.

Ook deze gaan we weer volgen, misschien weer een motivatie om zelf ook, (ondanks het mooie weer) weer door te gaan met mijn DG-500 en Sopwith Snipe project.

Succes met opknappen, maak er wat moois van!!

Groet,
Kevin

Hallo Jaap,
Als je dorst niet zo erg is en je kunt wachten tot 26 juni,dan heb ik er wel belang bij.
Als je hem dan meeneemt naar de meeting in Ootmarsum dan is mij dat nog wel een kratje gerstenat waard.
Groetjes en zowiezo tot aan ootmarsum met of zonder LS-1

Accoord,dan zit ik de 26 juni altijd goed...Of met een LS-1 ...goeddddddd,
of in de zon op het veld met een krat Grolsch.......oooook goeddddddd

hahaha, dat is de mentaliteit !!! :D

Bij deze neem ik een abo'tje, wat een prachtkist zeg!
Succes met opknappen.

En weer heb je mazzel Jaap ;-). Ik begrijp niet hoe je dat doet...
Maar ik gun het je van harte ! Als ik de Nimbus niet had gehad dan was ie voor mij geweest, had ik vanavond nog voor je deur gestaan.

Succes allebeide met de restauratie :-).

Groeten,

Paul.

Het ziet er naar uit dat ie gehaald gaat worden door korhorn.

En @rcpaul, het komt allemaal uit dezelfde lichting :-)

: Dus spelvautun kunnen aanwezig zijn ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha nee sorry!

Het ging me om de junior, ik ging weg met 2x ls-1, motorlier en junior! Dat heeft er wel voor gezorgd dat mijn cirrus weg moest. Ik heb anders echt te veel liggen hier!

: Dus spelvautun kunnen aanwezig zijn ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
jep,
ga hem dinsdag avond ophalen .(onder het genot van een biertje)
heb ik aan komende tijd weer wat te doen .
ik zal mijn vorderingen hier posten .
ik denk dat ik er andere vleugel pennen in ga doen ,met minder v stelling ,en ook nog rolroeren in ga bouwen .
de remkleppen die er nu aan zitten gaan er af (denk ik )
o ja, en de neus gaat er ook nog af ,want ik heb nog een setup liggen die kan er mooi in .

jullie horen nog van mij .

gr paulus

He wat vervelend,;)blijf ik met dit warme weer met een krat bier zitten.
@Korhorn,maak er wat moois van!:D

als je problemen hebt met het bier ,dan kom je maar hier ,zuipen we hem samen wel op ,ha ha .
zet de caravan er ook maar bij ,gaan we gelijk de hele dag vliegen ,en ter afsluiting een bbq .
je roept maar :p

gr paulus

:proost: Sorry Kornhorn,Kratje is leeg.Maar dat vliegen in Vorden gaan we een keer doen,zit geregeld in die buurten dus dat gaat lukken

zo
ik heb de helft van de fs 1 al kaal gemaakt ,er zaten 4 lagen verf op .
en er kwamen een paar scheuren tevoorschijn .
weet iemand hoe ik het beste oude reparatie plekken aan de binnenkant(ik denk epoxi)weg kan halen ,er zitten hele makken van dat spul aan de binnen kant .

gr paulus

Back