multiplex magister

Hallo ik wou even vragen of iemand ervaring heeft met de multiplex magister?
Ben namenlijk van plan een minimag of magister te halen(magister is groot :lol: )
En zou de prijs van de setup tussen de twee veel verschillen?
en hoeveel "extra" kost het om hem direckt brushless te maken?
Was 1 van plan een easyglider te halen maar ben van idee veranderd,dit lijkt me leuker (nu toch nog) goede oefening voor men calmato ook :D
Hoop hem voor rond de 200€ te kunnen hebben hoor:s
(enkel ontvanger,nimh accu,regelaar,en servo's)

mvg sven

heb je al ervaring met vliegen ja/nee
ja :neem de minimag ,het is een mooi leuk flexibel(figuurlijk) vliegtuig,ik denk eigenlijk dat de magister ook te zwaar is en underpowered is, en zo groot dat elapor of niet ,het te kwetsbaar is.
nee: mischien minimag maar alleen met hulp van een ervaren rc piloot, of neem een easystar

ikkewileenmustang zei:
heb je al ervaring met vliegen ja/nee
ja :neem de minimag ,het is een mooi leuk flexibel(figuurlijk) vliegtuig,ik denk eigenlijk dat de magister ook te zwaar is en underpowered is, en zo groot dat elapor of niet ,het te kwetsbaar is.
nee: mischien minimag maar alleen met hulp van een ervaren rc piloot, of neem een easystar

ervaring:ja heb al met kyosho calmato gevlogen,krijg nog steeds lessen en zie die magister wel zitten eigenlijk underpowerd..voor begin is dat niets he kan steeds nieuwe motor in

mvg sven

Beter gewoon de losse kit nemen en dan brushless power inknallen!! :P

De Minimag met standaard sp400 is trouwens ook zwaar underpowerd. :wink:

ligt er maar net aan wat je er mee wilt..
voor het leren vliegen (rondjes vliegen )is de sp 400 wel leuk vind ik..
maar voor meer fun ( veel meer :P ) en gronstarteen (op gras..) is brushless veel leueker..

De multiplex aandrijving voor de Magister kost 37 euro.
Een leuk motor setje bij United Hobbies is maar 65 dollar= 49 euro.

Nou ik zou het dan wel weten hoor :wink:

sjoerd's onderschrift zei:

Het is MPX Minimag en niet MTP Minimag

Voor rond de 200 euro kun je de magister in elk geval heel rap gaan vergeten, dat gaat je niet lukken.

Een minimag wordt al krap met dat budget.. even rekenen:

Minimag met speed 400 : € 70
4 servo's 5g: € 30
6 kanaals ontvanger e-sky: € 15
brushed regelaar 15A: € 20
2x7-cells 1500mAh NiMH: € 60

Dan zit ik totaal op € 195. Dan komt er nog lijm bij, eventueel een staartwieltje, enzovoort.

... en dan heb je een brushed minimag. Dat vliegt, maar dan heb je het ook gezegd. Een grondstart met een speed 400 kan wel, als je van een biljartlaken opstijgt.

Ik heb de minimag als 1e toestel gevlogen zowel brushed (speed 400) als brushless. Met beide veel lol gehad, maar als je al kunt vliegen wordt de brushed setup snel saai. De minimag kun je trouwens prima als 1e toestel gebruiken, ook zonder les, heb ik ook gedaan. Het ding vliegt erg makkelijk en is bijkans onverwoestbaar. Zeker met de speed 400 en gunther propje. Brushless (met bv. een APC slowfly prop 8x3.8 ofzo) kan het je wat props kosten als je rare dingen doet.

Als ik jou was, zou ik het geld in m'n zak houden. Je vliegt al met een calmato, die is leuker dan een Minimag (toen ik eenmaal vloog met de calmato is de minimag amper de kast meer uit geweest) en voor die 200 euro koop je ook een leuk 2e toestel voor na je calmato, waar dan de calmato-spullen weer inkunnen.

Hezik, kijk eens bij United Hobbies
Daar zijn de dingen echt spot goedkoop.
Heel veel van die spullen worden ook in nederland verkocht onder een andere naam, maar dan 2x zo duur.

Minimag = €70
4x 9gr servo's= 12 dollar
GWS ontvangertje =16 dollar
11.1V 2200 mAh lipo= 32 dollar
fietsbelletje = 10 dollar
18A BL regelaar = 16 dollar

Voor 135 euro heb je een Minimag MET brushless power.

(ik raad alleen die onvanger niet aan. Beter een BERG onvanger €60)
Dus voor €183 heb je BL power EN een goedde ontvanger!!

en dan moet je nog verzendkosten betalen en onderschept de doane je pakketje en zit je ruim over de 200 euro..

Het komt uit het oosten en vaak onderschept de doane je niet.
En het is allemaal klein spul dus misschien word het nog geen eens in een pakketje verzonden.
En ALS hij onderschept word door de doane, staat er ook nog eens een andere waarde op het pakketje.....

Totaal pakketje weegt 430 gram.
International (Registered) Air Mail 251-500g $11.35
klikkerdeklik

Eh, de minimag doos is geen klein pakketje.. maar goed, je hebt gelijk, met handig inkopen en geluk kun je goedkoper uitkomen..

Het totale pakketje moet trouwens zwaarder zijn dan 430 gram, anders is het pakket inclusief 2 accu's etc. lichter dan de vliegklare minimag.. dat kan natuurlijk niet.

Een vliegklare minimag met brushless setup en 1500mAh lipo zit al snel rond de 500 gram of meer. Je pakketje met 2 accu's en alle verpakkingspullen etc, zal dus eerder rond de 800g wegen.

Ja, maar de minimag haal je gewoon uit nederland/duitsland :wink:
Minimag vind je volgens mij niet zo snel in het oosten, maar zoiezo, ik zal geen modellen buiten europa kopen.

EDIT: ?? In mn lijstje staat maar 1 accu hoor. De lipo is 220 gram.

hezik zei:
Voor rond de 200 euro kun je de magister in elk geval heel rap gaan vergeten, dat gaat je niet lukken.

Een minimag wordt al krap met dat budget.. even rekenen:

Minimag met speed 400 : € 70
4 servo's 5g: € 30
6 kanaals ontvanger e-sky: € 15
brushed regelaar 15A: € 20
2x7-cells 1500mAh NiMH: € 60

Dan zit ik totaal op € 195. Dan komt er nog lijm bij, eventueel een staartwieltje, enzovoort.

... en dan heb je een brushed minimag. Dat vliegt, maar dan heb je het ook gezegd. Een grondstart met een speed 400 kan wel, als je van een biljartlaken opstijgt.

Ik heb de minimag als 1e toestel gevlogen zowel brushed (speed 400) als brushless. Met beide veel lol gehad, maar als je al kunt vliegen wordt de brushed setup snel saai. De minimag kun je trouwens prima als 1e toestel gebruiken, ook zonder les, heb ik ook gedaan. Het ding vliegt erg makkelijk en is bijkans onverwoestbaar. Zeker met de speed 400 en gunther propje. Brushless (met bv. een APC slowfly prop 8x3.8 ofzo) kan het je wat props kosten als je rare dingen doet.

Als ik jou was, zou ik het geld in m'n zak houden. Je vliegt al met een calmato, die is leuker dan een Minimag (toen ik eenmaal vloog met de calmato is de minimag amper de kast meer uit geweest) en voor die 200 euro koop je ook een leuk 2e toestel voor na je calmato, waar dan de calmato-spullen weer inkunnen.

kan jij me dan een ander vliegtuig aanraden voor een budget van rond de 200eur?
Dit vliegtuig is een bijkomend vliegtuig,ik blijf brandstof vliegen deze is voor tussendoor,na school enz even te gana vliegen.
Wil gewoon een electro plane en deze leek me erg tof!

mvg sven

voor wild te vliegen zou ik geen minimag of magister kopen, dat zorgt helemaal voor porblemen met dat landingsgestel, daarmee dat ik mijn minimag gisteren verkocht heb :D

ga dan beter voor een mpx jet of easyglider (degene met buiken) de twinstar 2 is daar ook geschikt voor, om na school te vliegen ;)

mvg, sam

Ik vlieg wild. En ik heb geen problemen met het landings gesteld hoor.
Ligt gewoon aan het veld waarop je vliegt. :wink:

De nieuwe EDF jet van MPX zit er ergg leuk uit.

idd hebbe! hebbe! hebbe!
en nu hopen dat ie op dortmund ligt :D

greets

Hmm voor wildvliegen gebruik ik meestal de EasyStar of mijn SpaceScooter (als ik niet op de club vlieg). Ik moet eerlijk toegeven dat ik de landing erg strak moet plannen, want het veld heeft veel uitstekend riet :P

Voor de rest heb ik gisteren mijn Magister in elkaar gezet. Hij is aanzienelijk groter en vooral zwaarder als de MiniMag die ik ook in mijn bezit heb. Nu maar hopen dat ik zaterdag kan vliegen en dan zal ik je het verschil laten weten, welke mij beter bevalt ;)

De MiniMag heb ik gevlogen met de standaard speed400, maar ligt momenteel uit elkaar omdat er een HetRC 15/10 motor in komt ivm het startte van de grond.

De Magister laat ik verlopig standaard met een Permex 680. Ik heb hem met name gekocht voor het "afvliegen" deze zomer. Ik vind de MiniMag wat te ligt op winderige dagen, uiteraard zal die brushless motor een groot deel van dit probleem gaan wegnemen, maar het feit blijft dat hij een minder zwaar is ;)

DSC00050_2.JPG

Een Zagi is makelijk en redelijk goedkoop als kistje erbij. Dat red je wel voor die 200 euri... Zels met 2 accu's.

Back