Multiplex minimag lijmen

• Topicstarter Topicstarter mobius
  • Startdatum Startdatum
M

mobius

Guest
Vandaag heb ik mezelf een Multiplex minimag aangeschaft alsook alle toebehoren. Nu heeft men mij in de winkel epoxy lijm 2 componenten meegegeven maar nu zie ik in de handleiding dat styrofoam met cyano dient gelijmd te worden. Mijn vraag is dus of ik het toch met de epoxy kan doen of moet ik terug heel het eind naar de winkel om te gaan wisselen?

Epoxy kan ook, zware lijm dus dun smeren.
Schuur de te lijmen oppervlakken wel even op met wat fijn schuurpapier...

Ok zal ik doen, thanx. Nog een vraagje; kan men de minimag ook zonder rolroer vliegen met de standaard vleugel?

Hier ben ik weer met nog een beginnersvraagje. Ik zie op de speedcontroller staan dat deze moet gesoldeerd worden aan de batterij. Solderen is iets wat niet direkt in mijn woordenboek voorkomt dus ik vroeg me af of ik de draden niet gewoon kan verbinden met wat isolatietape?

Als je storing wilt en je toestel wilt crashen zou dat een optie zijn :)

Bij het bouwen van een vliegtuig is het noodzakelijk het e.e.a. goed te solderen en te voorzien van krimpkous.

Damn dan moet ik dus nog soldeermateriaal aanschaffen en leren solderen. :?

En nog maar eens een probleem.. Heb als lader een Graupner ultramat 12 maar hoe sluit ik de batterij hier op aan?? Pfff vindt wel dat sommige winkels net iets meer uitleg mogen geven aan de beginneling.

Meestal maak je aan de lader een kabel met een plug die op je batterij pas.

Ik doe aan de ene kant altijd bananastekkers voor de lader en aan de andere kant het stekkertype van de batterij.

mobius zei:
Ok zal ik doen, thanx. Nog een vraagje; kan men de minimag ook zonder rolroer vliegen met de standaard vleugel?

Ja, dat kan.
Als je er (later) een veel krachtiger motor inzet, dan zal het waarschijnlijk beter vliegen met rolroeren, maar die kan je ook achteraf nog inbouwen.

Back