Multiplex Picojet topic.

nando zei:
Maare de 16/15/3 vraagt al snel 30+ A waardoor je een zwaare (en duure) accu nodig hebt Hierdoor worden sommige delta's baksteenen (picojet gelukkig niet).
Met een 4 of 5 ben je ook al snel maar kun je een lichtere accu gebruiken met dus ook een eventuweel kleiner vliegtuig/lagere vleugel belasting.
En
nando zei:
De 16/15/3 heeft een kv van 3000
het rc 3w heeft een kv van 2950
Had je het goed gelezen? :wink:

ja ik heb het goed gelezen. ik wil power en licht spul hebben dus als ik met me huidige zet up onder de 500 gram kom. ben ik redelijk happy
maar kan ik met een brushless er ook nog een paar gram af schaven en dan als nog heel veel power er bij krijgen ben ik heel happy.
met andere woorden ik wil dan gewoon een 2s1p setup gebruiken die ik nu toch ook maar heb met 58 gram niet bruikbaar gewicht er in is minder zwaar dan die tweede lipo accu er in voor het cg.
snap je nando

marco bosch.
als je de mega 16-15-03.gebruikt met 2 cellen zit je met gebruik van een gunter of 5,5x4,3 op ongeveer 15 ampere.
met gebruik van 10 cellen nicad zat ik op 40 a net van de lader .
ik heb ze ook nog in mijn twinstar gehad en daar namen 2 mega,s 26 amps met gunters dus ongeveer 13a per motor .
met 2 cellen moet dus wel willen dacht ik .
ook een goede lichtere motor is de axi 2208/20,die zat op mijn eazy star met een 3 cellen paket en een 7x4 prop en ongeveer 12 amps .
en de eazy starte vanaf het gras.meenstal dan .
en aangezien de axi ook iets lichter is denk ik dat je daar het meenst aan hebt .
groeten wiebe

Hadden die axi motoren geen probleem met pusher configuraties? Ik weet t niet, maar ik dacht zoiets gelezen te hebben n tijd geleden.

Freakazoid zei:
Hadden die axi motoren geen probleem met pusher configuraties? Ik weet t niet, maar ik dacht zoiets gelezen te hebben n tijd geleden.

ik dacht het niet vlieg zoo al weeer lang rond
groeten wiebe

Nou, doe mij ook maar eens zo'n picojet dan! heeft er iemand nog 1tje liggen of vertel me even waar ik hem kan bestellen... :wink:

Heb nog een mooie brushless set met 3600 toeren per volt, 3s2p limno 2400Mah, en 80 amps regelaar met cam speed prop, moet wel voldoende zijn lijkt me 8)

even kijken wat zo'n picojet doet lijkt me iig erg leuk!

Thijs

thijs ik denk (weet bijna wel zeker) dat de mensen die nog een piccojet heben kunen bemachtigen deze niet door verkopen willen
ze worden namelijk niet meer gemaakt door multiplex

@ thijs

Nou als je mij genoeg betaald zodat ik een firebat kan kopen wil ik er zeker nog een keer over denken.

Marten

Voor genoeg geld is alles tekoop, als je 500 bied mag je mijne inc alles hebben. :wink:
tip voor iedereen: tel nooit je totaal kosten op :|

Als ik deze zat ben/heb gecrasht komt er niet een nieuwe picojet maar wat wel is nog niet zeker.

mss dat hem dan verkoop :wink:.

Nando.

Ze stonden gewoon op mijn werktavel tegen de muur!
En er is er 1 kapot en het is geen epp maar elapor.

Hoe zit het eigenlijk met jou picojet, kapot of op uitgekeken?

Elapor, EPP, alles kan kapot. :P Ze zagen er bij jou fotos uit alsof ze aan de haak hingen bij een slachtbank, dus ik nam aan dat je ze gesloopt had. ;)

Die van mij staat te wachten op een verveelde bui. :P Hij hangt compleet met servos en ontvanger aan de muur. Ik moet et litteken van zn laatste avontuurtje nog wegwerken en er n nieuw motortje + ESC in hangen, en hij kan weer. :) Kweet alleen nog niet wat voor motortje. Voor n nieuwe (waarschijnlijk behoorlijk dure) brushless set vind ik em eigenlijk al n beetje te afgetrapt. :P Zon jomari 480 danmaar?

Maar eerst mijn 3 nieuwe toestellen uitproberen. ;) (Micro-Bee, Cito, en Vernieuwde Space Scooter)

Zo, ik heb mijn witte sp400 combat picojet aan de kant gelegd na tallooze midair's :thumbsup: :mrgreen: :thumbsup: :mrgreen: :thumbsup:
Hij heeft zijn werk goed gedaan, en een mooie epp zagi gaat zijn plaats innemen.

Maar ik heb een gloed nieuwe, hij is verstevigd met een koolstof ligger, hij heeft een "oude" met zwart overgespoten cockpit kapje en kielvlak, en dit kielvlak zit niet alleen met klitteband vast maar en op een heel aparte en super goeie manier 8). (Fotos komen nog.)

Hij heeft de MEGA 15-16-03 die de vorige picojet al eens heeft gesloopt.
En mijn 3s2p 4000mah 11,1V 15C kokam's van modellbau-bichler zijn op de goede manier gesoldeert, en passen maar NET.
Voor het zwaartepunt is iets lood vlak voor de motor nodig :(.

Dus alles is klaar voor de maiden, dit zal zaterdag gebeuren :turn-l:.
En ik ga ook vliegen bij, Cumulus elektro fly-in, Winssen bij Nijmegen op 28 augustus als alles goed gaat.
Tadango, ga jij daar ook nog heen, het lijkt mij echt gaaf om een picojet met exact dezelfe motor/accu setup te zien!

Nando.

Hoi,

Zou een HETrc 2w ook geschikt zijn voor een picojet?
In combinatie met welke accu?
Ik heb nu een 8 cellen pakket liggen.

Marten

Hoi,

Ik vroeg dit omdat ik een HET rc 2w kan kopen in combinatie met een kronic swing 3000 regelaar.
Maar de HET rc 2w kan max 38A trekken.
En de regelaar kan max 33A aan.
Dus zou ik 5A te kort komen.

Maar omdat het allebij maximale waarde's zijn vroeg ik mij af of dit een probleem gaat geven.
Ik wil de picojet gaan vliegen met deze setup en dan 3s lipo/8cellen.

Verder zou ik niet weten welke prop ik moet gebruiken maar zowieso dat ik niet te veel Ampere's ga trekken zodat ik bij de 38A kom.

Groeten Marten

Back