Multiplex Picojet topic.

Het klopt wel dat hij niet meer gemaakt word hij had er alleen nog een paar liggen.
Eergister had de eigenaar besloten dat het eens tijd word om ze in de aanbieding te gooien. en hij heeft nu nog 2 nieuwe voor 49 euro per stuk.

Ik heb weer een nieuwe picojet :D :D :D
Het is een blauwe maar ik denk dat met een glasmatje op de juiste paats hij net zo sterk is als de epp versie.
Het kielvlak en dakje zaten er niet bij maar ik denk dat wel uit mijn vorige gehaalt kan worden.

hee nando
heb je het weer over een epp picojet
maar volgens mij bestaan er helemaal geen epp picojet

die picojets zijn idd niet van EPP gemaakt maar van Elapor, dit is een soort schuim zoals normaal piep met enkele eigenschappen van EPP.

Ik schaam mij niet hoor han (alleen al ik mijn modelen in de buurt zie van jou lapidar afzo :oops: :oops:) al mijn foto's in dat mapje staan op bladzijde 7.

Mijn nieuwe picojet heeft een doos erom en daarop staat, combat race 480, en hij is van elapor.
Het maakt mij helemaal niet meer uit wat er allenmaal wel niet is, ik heb dit en ik ben er best blij mee. (hoewel ik hier toch echt 3 verschillende picojets heb en volgens mij van 2 materialen)

Ik heb er leuke stikkers bij van bijtjes, en hij is al bijna af.
Ik moet alen (alweer :roll:) een nieuwe accu.
Toch weer even een tijdje zoeken naar de perfecte lipo. Stel dat iemand zin heeft mee te helpen, ik zoek er een van 250-300 gram, 3500+mah, 11,1V, minimaal 40A ontlaad stroom en een maximale breete van 36mm.
En geld, tja... die accu word zoiezo duur en ik denk niet dat het nodig is om boven de 150 euro uit te gaan. :(

Nando (foto's komen als hij af is).

Hoi,

Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een picojet :)

nu zag ik op het internet dit:
http://www.gmacfarlane.btinternet.co.uk/gallery/gen/tn-Vulcan.htm

Ik vind deze picojet/vulcan er erg mooi uit zien.
Hij heeft zelfs een ''bom'' die kan los gelaten worden.
Maar of dat zo'n succes is?

Waarschijnlijk ga ik de volgende set up in bouwen.

speed 480
8 cellen kan 1050
(tenzij iemand me kan overtuigen om toch voor GP te gaan, want die zijn weer 10 dollar duurder)

Marten

@ nando:

ik denk dat je toch snel bij polyquest uitkomt. En dan net zoiets als je oude accu, maar hier ook een paar opties:
PQ-B4400-SP-3S datasheet PQ
PQ-1800-3S2p datasheet PQ
zijn allebei binnen al je beperkingen(en dat zijn er nogal wat :wink: )

anders:
Kokam 3 / 2 / 2000H-Sil 11,1 V 4000mAh klik hier
Kokam 1250 H 11,1 V 1250 mAh LiPoly 3 (3p)
Zellenklik hier

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Ja, ik weet dat ik nogal kieskeurig ben op mijn accu's maar niet alles ik in mijn lijstje alleen omdat ik het wil, het is gewoon nodig.

ACW heeft niet alle PQ die er zijn want sinds kort zijn er nieuwe 20C PQ :!:.
bij cheap battery packs zijn ze te koop
En ik heb ze al eens ergens anders in amerika gezien maar nog niet in europa of bij ACW

De 3s3p 1250 had ik ng niet aan gedacht en is ook wel interesand, toch maar even verder zoeken naar de beste
prijs/mah/max A/gram verhouding.

Nando.

ik had ook de 20c polyquest gezien, maar volgens mij heb jij daar niet zoveel aan, dan krijg je immers met een 2000mAh accu al aan je max. belasting. 2p is ook weer te zwaar.
wil je toch een 20c PQ dan is dit misschien de enige optie klik
Hoemeer c's een accu, hoe zwaarder die is. Dus ik zal eigenlijk meer bij een 10c-12c accu. en dan kom je toch uit bij je oude PQ. Waarom is dat eigenlijk niks?

(als je reageert is dat misschien handig om via pb te doen)

Die 20C vind ik wel interesant met het oog op de toekomst, de 300 gram ipv 250 vind ik ook niet erg.
Ik zou namenlijk ook bij een lichter model dezelfde reg motor en de helft van de accu gebruiken (alleen de prop en het model veranderen)
De 12C is zeker niet niks maar ze zijn uitverkocht bij ACW en dus moet ik toch even wachten en dan zoek ik gelijk maar even naar een "betere" (als die bestaat).

Ach, een pb doe ik wel als ik het alleen aan jou rich.(je had jou berigt ook als pb kunnen doen ;))

Nando.

nando heb ik hem zo heel gehouden en jij vliegt hem weer te barsten:S:P
hier ook een duitser die hem te barste vloog
picture-0051.jpg

Moah, met een beetje liefde en geduld issie denk ik nog in elkaar te puzzelen. :P Beetje schuren en je ziet er mischien niks meer van. Gedeukte en kromme delen kun je geloof ik weer op zn plaats laten springen door er kokend water op te gooien.

Hoi,

Even een picojet vraagje:
Welke borstel motor kan ik het beste gebruiken?
Waarschijnlijk een type 480
Maar deze heb je ook van veel merken/soorten.
Welke is hiervan het beste?
Of maakt dat niet veel uit?

Marten

Oke,
Waar zou ik de Jamara 480 kunnen kopen/bestellen?
Ik kon um zo snel niet vinden.

En hoeveel A regelaar heb ik dan ongeveer nodig?

Marten

Back