Multiplex Picojet topic.

Je kan duidelijk zien dat de grond dat picojet'je kapot heeft gemaakt :(.
Het lijkt ook erg op piepschuim :?.En aan de onderkant van de vleugel kan je zien dat het een HELE oude is, de servo's zitten niet op de plek waar je ze verwacht maar in de romp.

Nando

he jongens ik heb een pico jet kunen bemachtigen vandaag combat 400 uitvoering
nu heb ik een vraag aan julie
zou een 2s2p 2000 accu genoeg gewicht zijn

Kijk eerst of ze er goed in passen, ik heb 3S1P lilpo's met een protech brushless motor, Ik heb beetje foam uit de canopy gehaald om ze passend te krijgen.

Als je je vingers op het zwaartepunt houd en je probeert de balans te vinden dan bij mij tilde die lichtjes naar de neus toe.
De uiteindelijke vlucht was enorm goed, kreeg ook de typische pico eigenschap van dat bij flink wat snelheid hij stijgt.
Ik zal eens kijken voor wat meer specs over mijn setup en eventueel een filmke erover.

Ik heb ook weer een paar vraagjes over mijn picojet.

De eerste, Hebben jullie het ook wel eens dat et net lijkt of de motor even afslaat? Soms als ik een flinke snelheid heb, maakt de propellor soms eventjes niet het snerpende geluid dat hij maakt als ik rustig vlieg. Alsof ie even een halve seconde uit gaat ofzo. Ik heb nog geen vreemde stuur glitches gehad, dus ik denk niet dat et met de radio temaken heeft.

De tweede, Ik heb mijn motor opnieuw omlaag gericht, maar nogsteeds wil de pico zijn neus omhoog gooien bij hogere snelheden. Wat is er aan de hand? De elevons zitten mooi vlak met de wing, maar zelfs een beetje omlaag getrimd doet hij nogsteeds zn rare klim truukje bij snellere snelheid. Bij normale vlucht doet ie et gek genoeg niet. Komt dit door gewicht, of heb ik de motor nogsteeds niet goed zitten ofzo?

Freakazoid......

Motor omlaag gericht.
Hoe omlaag gericht.
Je asje waar de propaanzit moet omhoog wijzen.
Dat is dus down als die op de neus zou zitten.
Trek maar een denkbeeldige lijn naar voren.
Snapje.

Han.

Maar als de prop omlaag gericht staat, moet toch zegmaar zn kont omhoog duwen? Als je em omhoog richt krijgt ie alleen maar meer up denk ik? Ik had dit probleem eerder al n keer gemeld hier, en toen adviseerde ze me meer downthrust.

Ik snap et even nietmeer, dus verklaar u nader. :wink:

Ik weet nu dat het "domping" heet, maar wat et nou eigenlijk doet weet ik nogsteeds niet. :P Bij de lapidar ging de neus omlaag bij lagere snelheid, bij mij komt ie ook omlaag bij lagere snelheid (alleen dan zittie bij mij in de goede lijn), dus dat is inderdaad hetzelfde probleem.

Dus ik moet er gewoon n wigje onder slaan en eens gaan vliegen?

EDIT:
Ik heb et gewoon gedaan. :P Bedankt Han! Werkte uitstekend. Et lijkt ook offie nu ook een stuk harder gaat. :P

Pico11.jpg

Pico12.jpg

Pico13.jpg

Ja! Das nou jammer! :lol: Mooier kan 50 piek niet aan zn einde komen. :P Wat n plof. Ik kwam van ruim 100 meter omlaag duiken toen de wind em in zn nek pakte waardoor ik em dr niet meer uit getrokken kreeg. Vol op zn snuit, hij stuiterde 2 meter omhoog. Alle electronica is nog heel, op 1 ding na. De kristal is eruit gesprongen, en die kon ik niet meer terug vinden. Ik heb een stok in de grond geramd voor t geval ik nog eens een metaaldetector kan lenen. ;)

Hij is behoorlijk verwrongen. Ik ga em proberen weer recht te trekken met kokend water en n schuurpapiertje om de dino huid weer glad te krijgen. :P Maar ik vermoed dat het einde oefening is. Hij is aan alle kanten gescheurd en hij was eigenlijk toch al afgeragd en lelijk.

Wat zal ik doen als et niet lukt? Pico inruilen voor een microjetje? Picos worden niet meer gemaakt dacht ik.

1 voordeel, Er is een aandrijving beschikbaar en mijn ele-bee stond net te springen om een nieuwe. :)

beetje secondelijm en activator en 5 tellen later vlieg je weer, dit is verre van "echt kapot"

Een boel foam is verschrikkelijk gecompresseerd. De scheur krijg ik nieteens goed in elkaar geduwd. Dus zo snel weer vliegen geloof ik niet. Het is geen schone breuk, maar hij is van de druk zegmaar gesplitst Ik ga morgen even proberen of ik de krommigheid eruit kan krijgen met kokend water, maar als et breukvlak er ook bol van gaat staan, is de kans denk ik wel verkeken. Dan kan ik alleen nog de neus gewoon korter maken door de breuk plat af te snijden en in elkaar te "vertanden".

Tis wel te maken, maar de mooiheid is er wel goed vanaf. :cry:

Als et morgen onverhoopt toch lukt, vlieg ik geheid dit weekend weer. Zoniet, dan gaat ie de kast in voor een saaie middag (Lees "als et regend").

Laat dat kristal maar liggen ;) Naar een nacht buiten oxideren de pootjes en is het niet meer veilig ;)

Moah, dat valt wel mee toch? Er komen warme nachten aan, dus tis niet meer dan een winterdag. :P Ik zal em iig niet in mijn nieuwe toestel gebruiken. ;) Just in case.

Het probleem van dat kapje is opgelost, daar hoef je nietmeer achter te zoeken. Mischien een colorplast picojet bouwen ... das zeker steviger.

Hihi, ja, die request heb ik meteen uit mijn profiel gehaald. ;) En corroplast sterker dan et foam van een picocombat? Wat is dat voor raar spul zeg?? :D Ik ga morgen even langs de markt voor mugi evo parts (Met fading color leds erin). Ben benieuwd wat dat gekke spul allemaal kan.

Omdat hij niet meer gemaakt word betekend nog niet dat hij niet meer verkocht word.
Hangar heeft er nog 2 en voor maar 49euro.
Als je het via internet wil kopen kan dat bij hem.
www.hangar.nl is niet de url van zijn site, (het is nog geheim maar ik heb hem) pb me als je hem wilt hebben.
Maar een galasmatje om de breuk en hij is net zo stevig als hij was.
Stel dat je hem niet meer denkt te kunnen repareren en hem niet in de prullen bak wilt zien verdwijnen, ik bied 10 euro :pim:.

Nando.

gewoonlijmen zoals de breuk ingedrukt is, in alle naden lijm/epoxy en dan als het droog is kan je het wel weer in model trekken/kneden.

mijn twinjet lag er vaak genoeg zo bij :D

Pfoeh, et zag er enger uit dan et eigenlijk is. :P Hij staat weer in elkaar.

Picojet-post.jpg

Je ziet er geen zak meer van. Al helemaal niet alsie in de lucht hangt.

Picojet-belly.jpg

Das een van de ergste kiertjes. :P Even volblubberen met lijm, glad schuren, nieuwe skidband erop, en hij is weer als nieuw. :)

Ik heb in de 2 jaar dat ik vlieg nog nooit een stuk afgebroken van mijn foam modellen, dus was even schrikken. ;) Viel allemaal wel mee achteraf.

Back