Nou, hij is weer een maar milimeter korter.

:lol:
Toen was et weer een bouwpakketje.
Epox, de reddende engel (alweer...).
Daar is tie weeeeeer. 8)
Okay, nu et praatje bij de plaatjes:
Hoe is et gegaan met de nieuwe brushless motor? HEEL goed.

Et ding vliegt niet sneller dan met een 480 motortje, maar oh zo veel meer power. Echt op een haar na ongelimiteerd vertikaal. Ik had wel enorm last van torgue, ik moest de aileron trim helemaal omgooien om dat tegen te werken. Maar de loops en rolls gaan vrij hard.

Deze setup laat ik erin zitten, omdattie precies naar mijn zin is.
Waarom is et mis gegaan? Welke gek heeft die groengrijze rot kleur verzonnen daar bij multiplex?

Bij een klein beetje mist en een grijze lucht ben je em al na n paarhonder meter kwijt. Ik heb me dus vergist in boven en onderkant, de rest is bekend. Geeft niks, hoort bij de hobby. De propsaver heeft overgens werkelijk geen hol gedaan. :lol: Behalve dan de hele kont van die picojet aan gort gekouwd. Happen uit bijde elevons, stabilo, daarna issie dr af geschoten. En toch zat ie vast genoeg om de hele motor eruit te hossen, met nog n stukje koeltunnel erbij.
Schade: Eigenlijk niks, de accu heeft er wonderlijk genoeg geen schram aan over gehouden! Ik had eigenlijk wel verwacht dattie een dikke deuk op gelopen had, want hij is met zn neus de grond in gegaan, en die accu had van zijn klitteband af kunnen schieten, zo met zn kanis tegen de ijzere kap haak aan. Maar die is erin blijven hangen, dus weer 40 euro gered. Alleen dan et chassisje stuk, maar dat is met n paar gram epoxy alweer verholpen. Hij zit weer in elkaar.
De motor maak ik me wel een beetje zorgen om. Dr kom een beetje een vreemd gruizig geluidje uit tijdens et vliegen, Dit kan de propellor mischien zijn die een beetje zwabberd door turbulentie (Ik heb nog nooit met iets anders dan gunther gevlogen!), maar ik heb een heel klein gevoel dat er iets niet soeps aan de hand is met de lagers. Kan dat?