Multiplex Picojet topic.

Weet er toevallig iemand hoe de motor domping moet staan? Ik ga dit weekend proberen met die fietsbel, maar alsie verkeerd afgesteld is, gaat ie duikelen als n gek. :P

Als ik het goed heb,zag in bij Nando dat hij zijn mega gewoon recht in het motorschotje had zitten.

Domping.jpg

Zo werkt et toch? De thrustvector van de propellor omhoog gericht betekend dat et toestel op zn CG scharnierd, en zo de neus omhoog duwd, en dus et toestel dwingt te klimmen? En vise versa natuurlijk.

Of zie ik iets over et hoofd?

je zou denken dat naar beneden de neus naar onderen duwd maar omdat naar beneden het zelfde efect heeft als bij een harier word die dus naar boven geduwd.
dus naar boven is naar beneden duwen

Nou, hij is weer een maar milimeter korter. :oops: :lol:

Pico20.jpg

Toen was et weer een bouwpakketje. :(

Pico21.jpg

Epox, de reddende engel (alweer...).

Pico22.jpg

Daar is tie weeeeeer. 8)

Okay, nu et praatje bij de plaatjes:
Hoe is et gegaan met de nieuwe brushless motor? HEEL goed. :P Et ding vliegt niet sneller dan met een 480 motortje, maar oh zo veel meer power. Echt op een haar na ongelimiteerd vertikaal. Ik had wel enorm last van torgue, ik moest de aileron trim helemaal omgooien om dat tegen te werken. Maar de loops en rolls gaan vrij hard. :P Deze setup laat ik erin zitten, omdattie precies naar mijn zin is.

Waarom is et mis gegaan? Welke gek heeft die groengrijze rot kleur verzonnen daar bij multiplex? :mad: Bij een klein beetje mist en een grijze lucht ben je em al na n paarhonder meter kwijt. Ik heb me dus vergist in boven en onderkant, de rest is bekend. Geeft niks, hoort bij de hobby. De propsaver heeft overgens werkelijk geen hol gedaan. :lol: Behalve dan de hele kont van die picojet aan gort gekouwd. Happen uit bijde elevons, stabilo, daarna issie dr af geschoten. En toch zat ie vast genoeg om de hele motor eruit te hossen, met nog n stukje koeltunnel erbij.

Schade: Eigenlijk niks, de accu heeft er wonderlijk genoeg geen schram aan over gehouden! Ik had eigenlijk wel verwacht dattie een dikke deuk op gelopen had, want hij is met zn neus de grond in gegaan, en die accu had van zijn klitteband af kunnen schieten, zo met zn kanis tegen de ijzere kap haak aan. Maar die is erin blijven hangen, dus weer 40 euro gered. Alleen dan et chassisje stuk, maar dat is met n paar gram epoxy alweer verholpen. Hij zit weer in elkaar.

De motor maak ik me wel een beetje zorgen om. Dr kom een beetje een vreemd gruizig geluidje uit tijdens et vliegen, Dit kan de propellor mischien zijn die een beetje zwabberd door turbulentie (Ik heb nog nooit met iets anders dan gunther gevlogen!), maar ik heb een heel klein gevoel dat er iets niet soeps aan de hand is met de lagers. Kan dat?

Update nummer 2. :)

Na het kleine zichtbaarheids probleempje van gisteren, heb ik besloten er wat aan te doen.

Zoek de verschillen:
Pico23.jpg

Alleen de onderkant, zo heb ik een fors contrast verschil met boven en onder.

nog een tip: Je kan die elapor (of andere schuimsoorten) perfect schilderen met acryl verf, en hier bedoel ik de verf waarmee ze schilderen op doek.
Tubes acryl, bijvoorbeeld van Thalens, Van Gogh.
Let op geen olieverf! want dat zit in soorgelijke tubes.
Hoe te gebruiken: Indien gewenst met een heel fijn schuurpapier het schuim zeer licht schuren dan gewoon op stukje karton of plastiek bordje wat verf uit de tube knijpen, met penseel op het schuim aanbrengen en uitwrijven.
Het dekt enorm goed, en snel te drogen met de haardroger.
Makkelijk van je handen te krijgen (lost op in water) en geen giftige oplosmiddelen zoals in spuitbussen.
Na drogen is het watervast, loopt niet uit.

Meer verf opsmeren!
ge kunt ferm dikke lagen acryl aanbregen en zo krassen eruit krijgen.

tja, echt snel gaat ie nog niet hé ;)
Als je sneller zou willen moet je niet zoveel aan die knuppels zitten, ik had een low pass wel leuk gevonden ;).
Heb nog geen idee hoe snel zoon fietsbel orgineel kan zijn

Maar verder prima gevlogen hoor sven :D

Suf rondjes vliegen doe je maar met je calamatodinges hoor. :P ECHT snel issie niet, maar et is zeker geen parkflyertje meer. Et is gefilmd op 3x zoom, dus mischien lijkt et wat langsamer. Ik wil liever mijn accu verdoen aan acrobatiek. ;)

Back