Multiplex Profi TX16 veiligheidswaarschuwing 3.76 software

Discussie in 'Model elektronica' gestart door pietervisser, 7 jun 2019.

  1. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    wir möchten euch eine Sicherheitsinfo zum Profi TX Sender, Software 3.76 geben.

    Durch Hinweise im Technik-Forum, durch Einzelfälle von Piloten die vorgekommen sind, haben wir nun sofort reagiert und nehmen die Software 3.76 vom Server.

    Die 3.56 läuft unproblematisch und kann bedenkenlos eingesetzt werden. Genauere Untersuchungen sind im Gange.



    Deutsch:

    Sicherheitsinfo – Bei der Profit TX Software 3.76 kann es in Verbindung mit MSB - Telemetriesensensoren zu Funktionsbeeinträchtigungen bis hin zum Totalausfall des Profi TX Senders kommen.

    Wir empfehlen Ihnen daher, die Software 3.76 auf Ihrem Sender durch ein neues Update auf die Version 3.56 umzustellen.



    English:


    Security Information - The Profi TX 3.76 software may have interfere issues with MSB telemetry sensors, resulting up to total failure of the Profi TX transmitter.

    Therefore we recommend that you change the software 3.76 on your transmitter by a new update to version 3.56.



    Französisch:


    Information de sécurité - Le logiciel Profi TX 3.76 peut avoir des problèmes d'interférence avec les capteurs de télémétrie MSB, entraînant une défaillance totale de l'émetteur Profi TX.

    Par conséquent, nous vous recommandons de modifier le logiciel 3.76 sur votre émetteur par une nouvelle mise à jour vers la version 3.56.




    Wir informieren aktuell auf unserer Homepage, im Multiplex Launcher, Facebook, Instagram, Newsletter usw…


    Bitte auch untereinander informieren, so dass wir niemanden vergessen.
     
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Ik kan me twee crashes herinneren met een spiksplinternieuwe Multiplex zender/ ontvanger, waarbij de reikwijdte problemen gaf. Is de software hier het probleem?
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het hele verhaal is dat het in combinatie met bepaalde sensoren voor kan komen.

    ACHTUNG: Diese Firmware wurde am 7.6.2019 von MPX zurückgerufen: Bei der Software 3.76 kann es in Verbindung mit MSB - Telemetriesensensoren zu Funktionsbeeinträchtigungen bis hin zum Totalausfall des Profi TX Senders kommen. Wir empfehlen Ihnen daher, die Software 3.76 auf Ihrem Sender durch ein neues Update auf die Version 3.56 umzustellen.



    Crashes met 2.4 zijn meestal gebruikersfouten of stuurfouten die niet toegegeven willen worden door de piloot.

    GJ
     
  4. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    @GJ heb het van dichtbij zien gebeuren en onmiddellijk daarna hebben we een reikwijdte test gedaan. Reikwijdte bleek ver onder de maat. Ik weet alleen niet in hoeverre telemetrie-functies werden gebruikt. Het gaat om spiksplinternieuwe Multiplex zender/ ontvanger, zeer waarschijnlijk de Profi TX16.
     
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Het is een simpel software probleem en ligt niet aan de hardware. Oude software eropzetten en alles is veillig.
     
  6. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Ja, maar die twee vliegtuigen is meneer kwijt. Ongehoord dat Multiplex z’n naam er aan verbindt.
     
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Heeft die meneer hierover al contact gehad met Multiplex????

    Ik wacht altijd met updates totdat ik zeker ben dar er niks verkeerds is. Ik loop nooit voorop met zoiets.
     
  8. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    Deze problemen geven een totale vastloper van de zender. Heeft niets te maken met reikwijdte problemen.
    Zender loopt vast en is alleen met loskoppelen van accu te resetten.
    Dit voor zover ik op de hoogte ben.
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Hoe vervelend ook, de mogelijkheid dat er wat aan elektronische apparatuur gaat mankeren is altijd aanwezig, vandaar dat er o.a. een garantietermijn van 24 mnd is. De zender met reikwijdteproblemen is momenteel in behandeling. Dit betreft een Royal SX van januari dit jaar, dus dit heeft niets met deze veiligheidswaarschuwing te maken.
     
  10. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Okay, bedankt voor de terugkoppeling, Jan!
     

Deel Deze Pagina