Multiplex servo programmeer apparaat

Heren.
Ik heb twee reusachtige MPX Jumbo servos mc/V2 die ik afzonderlijk wil gebruiken op landingskleppen. Omdat ik krap kom te zitten met mijn kanalen zou een mogelijkhein zijn ze afzonderlijk te programmeren met een MPX programmeerapparaat.
Heeft daar iemand ervaring mee?

MC/V2 programmeer apparaat

Hallo Richard,

Ik weet niet wat je precies wilt programeren. Maar met zo'n programmeer apparaat is het volgende mogelijk. Middenstand, Uitslag, snelheid, fail-safe en misschien nog wat meer dingen (moet ik even de handleiding voor zoeken). Ik weet niet of dit helpt, maar het is bijvoorbeeld mogelijk om twee servo's via een y-kabel aan te sturen en dan via het programmeren van iedere servo afzonderlijk de landingkleppen af te stellen. Maar met een beetje netjes bouwen en installeren van de servo's en roerhoorntjes moet je dit ook kunnen bereiken zonder dat je verschillende uitslagen e.d. nodig hebt.

Groetjes,

Rick

P.S.: Multiplex verkoopt momenteel ook een programmeer-apparaat voor de Digi-serie ik weet niet of deze compatible zijn.

Rick.
Precies wat ik bedoel!
Landingskleppen zijn vaak lastig af te stellen, zo is de "retract" stand, waarbij ze meestal tegen een lichte mechanische stop lopen, belangrijk want anders kan de zaak gaan staan klapperen en op de duur kapot gaan.

Door testvluchten kun je vaak pas ontdekken of daarna de middenstand en eindstand niet tot rolgedrag leiden. Ik heb het niet over simpele kleppen maar op mijn huidige project, een grote 350cm sleepkist, heb ik "slotted flaps". Daar zijn zo veel onderlingen variabelen in zowel het bouwen van de flaps zelf, het scharnier, aansturingsmechanisme en de vorm van de luchtspleet, zodat je meestal pas tijdens het vliegen merkt dat er een rolneiging aanwezig is.

OK, uiteindelijk is alles mechanisch te corrigeren, maar elektronisch gaat dat ff makkelijker.

Ik meen gelezen te hebben dat inderdaad mijn type servo (een soort voor-digitale) een andere (niet meer in de handel zijnde) programmeer unit nodig heeft. En die zou niet meer op de nieuwe types werken, evenals de nieuwe programmeer unit niet met de oudere servo's overweg zou kunnen.

Heb jij zo'n ouder type liggen?

Een paar weken geleden lagen er twee in de "uitverkoop" bij Quartel in Pijnacker.. Volgens mij waren die van het "oude" type... (vitrine kast bij de park-fly-modellen)

Back