Multiplex TwinJet

Onlangs zijn wij met de modelvliegclub "The Flying Dutchman"uit Zaltbommel een lang weekend naar Oostenrijk geweest bij Esther en Gert in Landhaus Kitzblick om te gaan hellingzweven. Bij een bezoek aan een lokaal modelvliegveld kwamen we deze opgevoerde Twinjet tegen. De eigenaar heeft er simpelweg een straalmotor opgezet.
Het profiel is niet extra verstevigd. Tijdens een lowpass kan er maar 25% thrust gegeven worden omdat anders het profiel vervormt.
Omdat ik het erg gaaf vind zoals er gevlogen werd, wil ik jullie het filmpje niet onthouden.

Veel kijk plezier!

Voor de zekerheid nog het linkje, mocht het filmpje niet werken (HD):
[media=youtube]3DU1aLWVlYU[/media]

Film is namelijk in 720P. Als je eerst een resolutie kiest van 240 en daarna 720 dan werkt het wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de roeren aanpast en met carbon verstevegingen aanbrengt kan je veeeel harder ;)

Btw, en vliegen ook een hoop funjets met turbine al :)

Ik heb toevallig vorige zondag het voorrecht gehad om met de Twinjet van Hanzl te mogen vliegen met een colibri turbine.

Op het feit na dat het gewoon "SNEL" gaat, is en blijft het een gewone Twinjet... Maar dan wel een "blinkende" ... :-)

Fantastisch stabiel dat ding !

Groetjes,

Davy

Leuk filmpje en was nieuwsgierig naar de aandrijving. Ik kwam dit tegen:
Kolibri is autostart ,en de jetjoe is aanblazen met een blower.

Is het dan geen jetjoe? Hij blaast hem nl. met een blower aan.

Tja, veel geld voor een erg klein dingetje :) De jetjoe versie van ausjets is ook erg goed en kost "slechts" 1550 dollar. Betere prijs maar nog steeds een hoop geld.

Jij kent die van ausjets nog niet ;) Da's geen jetjoe meer. Ausjets neemt een jetjoe voor onderdelen en herbouwt en tuned elke motor met de hand totdat hij perfect loopt. Lagers worden verbeterd, alles gebalanceerd en lekkages en spelingen worden opgelost. Daarna wordt hij afgesteld op een temperatuur waarvan niet alles smelt tijdens een test run. Uiteindelijk krijg je een zeer goede betrouwbare motor die de naam jetjoe echt niet meer kan dragen. Ze leveren dan meer vermogen dan van jetjoe standaard.

Bij ons in de club vliegt Nico al een 3 tal jaar met een jet Twinjet , hij vliegt er altijd mee op onze jaarlijkse vliegshow . Tevens heeft ie ook een carbon hotliner met een jet op , dat "spel" vliegt gaten de lucht .:p

Ik heb toevallig vorige zondag het voorrecht gehad om met de Twinjet van Hanzl te mogen vliegen met een colibri turbine.

Op het feit na dat het gewoon "SNEL" gaat, is en blijft het een gewone Twinjet... Maar dan wel een "blinkende" ... :-)

Fantastisch stabiel dat ding !

Groetjes,

Davy

Hee, was ik dat? ;)

Volgas rechtdoor kan wel hoor, ook onverstevigd..

Je merkt wel dat als je volgas rondjes blijft vliegen de bochten steeds ruimer worden.. roertjes zullen toch 'n beetje plat geblazen worden :rolleyes:

Maar 't blijft leuk speelgoed :p

Tja, beter wat betere controle dan buigen. Je kent de filmpjes wel waar een jet het niet overleeft omdat de servo's of de aansturing het net niet trekt.

Je leest in bijne elk draadje dat de standaard roeren een probleem zijn met een kolibri op. Verstevigde roeren levert altijd een goed resultaat op.

Zolang je hevels en maar niet loslaten maakt het niet veel uit.

Back