B
bartpower
Guest
Hallo,
ik vlieg nu een jaartje met mijn multiplex easystar.
dit is leuk, maar nu wil ik wel eens wat anders.
ik ben wat rond gaan zoeken op internet, en ik kwam uit bij de Multiplex twinstar 2.
nu had ik me het als volgt voorgesteld:
ik kan de romp bestellen op conrad
http://shop.conrad.nl/hobby/modelbouw/vliegtuigen-en-onderdelen/vliegtuigen-elektro/vliegtuigen-bouwpakketten/205876.html
nu zou ik (het liefst op www.hobbyking.com) het volgende bij moeten bestellen:
-4 servo's (2 ailerons, 1 elevator, 1 rudder)
-LiPo (maar wat voor een ?)
-een ontvanger
-2x verlengkabel voor de aileron servo's
-regelaar
-een Y-kabel voor de ailerons.
dit zou ik het liefst op hobbyking bestellen, maar dan moeten ze natuurlijk wel de juiste spullen hebben die bij deze kist passen.
ik zit namelijk met de volgende vragen:
- motoren: is het slim om er brushless in te zetten, komen de standaard vermogen tekort of is dat niet leuk ? ik lees daar op internet het een en ander over.
- regelaar(s): ik hoor mensen over 1 regelaar, de ander heeft er weer 2.
waar heeft dit mee te maken en welke voor/nadelen brengt dit met zich mee ?
- accu: ik wil er echt wel een tijdje mee kunnen vliegen en mijn kist moet niet al te licht zijn ivm wind, ik dacht aan een 3S 2650 mah of een 3S 5000 mah, of is dit allebei onzin (die getallen zeggen mij niet zo heel veel qua vliegtijd en gewicht)
ik heb gezien op dit forum dat de twinstar een welbesproken onderwerp is, maar deze vragen zit ik nog steeds mee.
alvast bedankt.
groet bart
ik vlieg nu een jaartje met mijn multiplex easystar.
dit is leuk, maar nu wil ik wel eens wat anders.
ik ben wat rond gaan zoeken op internet, en ik kwam uit bij de Multiplex twinstar 2.
nu had ik me het als volgt voorgesteld:
ik kan de romp bestellen op conrad
http://shop.conrad.nl/hobby/modelbouw/vliegtuigen-en-onderdelen/vliegtuigen-elektro/vliegtuigen-bouwpakketten/205876.html
nu zou ik (het liefst op www.hobbyking.com) het volgende bij moeten bestellen:
-4 servo's (2 ailerons, 1 elevator, 1 rudder)
-LiPo (maar wat voor een ?)
-een ontvanger
-2x verlengkabel voor de aileron servo's
-regelaar
-een Y-kabel voor de ailerons.
dit zou ik het liefst op hobbyking bestellen, maar dan moeten ze natuurlijk wel de juiste spullen hebben die bij deze kist passen.
ik zit namelijk met de volgende vragen:
- motoren: is het slim om er brushless in te zetten, komen de standaard vermogen tekort of is dat niet leuk ? ik lees daar op internet het een en ander over.
- regelaar(s): ik hoor mensen over 1 regelaar, de ander heeft er weer 2.
waar heeft dit mee te maken en welke voor/nadelen brengt dit met zich mee ?
- accu: ik wil er echt wel een tijdje mee kunnen vliegen en mijn kist moet niet al te licht zijn ivm wind, ik dacht aan een 3S 2650 mah of een 3S 5000 mah, of is dit allebei onzin (die getallen zeggen mij niet zo heel veel qua vliegtijd en gewicht)
ik heb gezien op dit forum dat de twinstar een welbesproken onderwerp is, maar deze vragen zit ik nog steeds mee.
alvast bedankt.
groet bart