Multiplex zender probleem

WillydeWoofer

Forum veteraan
Beste mensen,
Ik heb een Coxkpit SX7 uit 2019.
Vorige week ging midden bovenop de zender een lampje knipperen, waar een accu symbool met + en - bijstaat.
Ook was er een geluidssignaal.
Ik heb de lipo losgemaakt, de zender uitgezet en alles opnieuw aangesloten. Deze 2e keer geen alarm.
Na het vliegen kwamen er ook geluiden uit het vliegtuig .
Thuis de zender accu opgeladen.
Nu, na een paar vliegen, hetzelfde probleem. Uit voorzorg niet gevlogen.
In het uiterst summiere boekje, is niets te vinden over het knipperende symbool en het geluid
Iemand enig idee wat er mis is?

Iemand enig idee wat er mis is?
Pilot error. :rtfm:
upload_2021-4-15_15-1-49.png

Als een servo wat zwaar loopt en de BEC niet zo heel sterk is dan kan er een dipje in het voltage komen en gaat ie piepen.
Dus als het alarm ergens rond de 5 Volt staat en hij piept dan even de aansturingen controleren.

GJ

De ontvangerstroom telemetrie werkt altijd net zoals de signaalsterkte. Ook bij niet telemetrie ontvangers.

De ontvangerstroom telemetrie werkt altijd net zoals de signaalsterkte. Ook bij niet telemetrie ontvangers.
Volgens mij is dat niet waar, ik heb bij mijn M-Link light ontvangers nog nooit iets in de telemetrie-uitlezing gezien.

Ik heb de 2 symbolen gevonden in de handleiding. Beiden hebben met telemetrie te maken. Dat gebruik ik niet.
Daarom er waarschijnlijk geen aandacht aan besteed.

Het symbool van de lader accu, geeft helemaal vol aan. Hij is ook pas geladen.
Waarschijnlijk heb ik tijdens iets zoeken, telemetrie ingeschakeld. De zender noemde iets 3,0

Als een servo wat zwaar loopt en de BEC niet zo heel sterk is dan kan er een dipje in het voltage komen en gaat ie piepen.
Dus als het alarm ergens rond de 5 Volt staat en hij piept dan even de aansturingen controleren.

GJ

Ga ik morgen doen bij B.

GJ

De servo's zaten er al in toen ik deze kist kocht. Alles was in zeer slechte staat.
De bec is 5 ampere. HobbyWing 100.

Ik heb versie SX7. Ergens las ik, dat je deze kunt/kon updaten naar een SX9. Kan dat?

En er zou een versie 1.30 zijn inmiddels!?

Ik had ook de sx7, en die kon je ook updaten naar de sx12. Heb er ook de draadloze leraar leerling optie in en de bewegingssensor om alleen met het draaien en kantelen van de zender een model te kunnen besturen.

Back