Multiplex

• Topicstarter Topicstarter salasander
  • Startdatum Startdatum
S

salasander

Guest
Hallo iedereen,

Als nieuw lid mijn eerste vraag, heeft iemand ervaring met de Multiplex cockpit mm zender?
Zo ja zou je dat met mij willen delen?

Bedankt,

:D

Ja. dit zendertje is zo populair, dat het lijkt of een ieder er ergens wel eentje heeft (van de regelmatige forum bezoekers... even tellen.... kom ver over de tien van wie ik het zeker weet...) ik heb er ook één... dus brand maar los met je prangende vragen zou ik zeggen...

vind hem zelf absoluut niet mooi, maar bij ons op de club hebben diverse mensen zon ding en ze zijn er allemaal laaiend over, dat zegt wel genoeg denk ik

voor dat geld een prima zender :D

Hoi,

Bedankt voor het snelle reageren. Fijn levendig forum!
Eigenlijk weet ik het antwoord al, een goede koop dus. Ik werd een beetje onzeker over de mpx cockpit omdat ik eigenlijk alleen maar robbe futaba zenders tegenkom waar over gesproken wordt. En dat hij niet mooi is, dat ben ik ook niet :lol:

Ik heb er zelf geen 1 maar hij ligt erg prettig in de hand. Programmeren is ook een eitje. Bijkomend voordeel is ook nog dat de zender niet allerlei rare "koelribben" heeft die nergens voor dienen en alleen maar lastig zijn bij het schoonmaken.

Groeten,

Paul

Paulraaf zei:
Ik heb er zelf geen 1 maar hij ligt erg prettig in de hand. Programmeren is ook een eitje. Bijkomend voordeel is ook nog dat de zender niet allerlei rare "koelribben" heeft die nergens voor dienen en alleen maar lastig zijn bij het schoonmaken.

Groeten,

Paul

koelribben??

Ja van die "leuke" plastic freubeltjes op zenders om het uiterlijk zogenaamd te verbeteren.

Multiplex zenders zijn een stuk strakker van design.
Ja, ik ben multiplex fan :)

groeten,

Paul

De nieuwe EVO 9 (net leverbaar) ziet er toch wel een heel stukkie strakker uit dan de gebruikelijke "tegels" die mpx eerst had.......

Heb m al in de winkel ligt lekker in de hand, menu is een beetje ala cockpit, opklapschermpje, draagbeugel, erg leuke zender.......

ROYALevo.jpg

Mazzel..........................Peet.................................8)

Evo rules!

Evo gister in m'n handen gehad. Erg fijn zendertje.
Menu ook goed en duidelijk. Alleen die melodietjes bij het "opstarten" vind ik wat overdreven.

Weet iemand waar de zender zit qua programmeer mogelijkheden?Tussen de 3030 en 4000?

Groeten,

Paul

volgens mij zit er in de 4000 een scanner in gebouwd, zodat je kan zien welke kanalen er vrij/bezet zijn...

@Peet, licht zeker lekker in de hand, Kristal zit wel erg ver verstopt :lol:

De Cockpit MM (en pico) houdt toch iets makelijker vast met één hand zeker met een rubber-ducky is handstarten zonder hulp probleemloos...

Net zoals de cockpit een zeer mooie handzame zender met veel mogelijkheden. Het enigste nadeel vind ik die digitale trim. Als je snel wil zijn met trimmen moet je toch steeds met klikjes werken, met de analoge trim gaf je een zetje aan de schuif en het stond snel goed. Nu bij deze zender zit de trim zelfs erg ver weg van de stick.

Klopt dirk, maar dit is dan ook niet bedoeld voor de indoor en voor de "smijtkistjes"...
Waar moet je hem plaatsen ?? ik denk dat de evo9 op den duur de 3030 en de 4000 gaat vervangen, dus daar moet je hem ook plaatsen, in ieder geval een stuk eenvoudiger te progammeren, het lijkt kwa progammastructuur een beetje op de fc 28, en die vond ik tot op heden de best progammerende zender..

En theo, binnen een halve seconde zit je aan het eind van de trim, deze werkt anders als de cockpit, de Evo9 werkt met dezelfde trimmanier als futaba, vasthouden en hij jaagt meteen snel naar een positie, en een klein tikje is een heeeeel klein stukkie trimmen.

Die gekke trimmer lijkt me ideaal, hoogte en richting op een Playstation knoppie, ik sta altijd met mijn verkeerde hand de hoogteroer trim te zoeken ..... is hiermee opgelost, Vergeet niet dat multiplex 2 jaar al aan t ontwikkelen is aan deze zender, hier is echt over nagedacht !!
En ja waar zat dat Xtal nou (de doos)......... :roll: :roll:

............................Peet............................8)

Back