Multistar batterijen goede keuze voor F550?

Discussie in 'Multicopters' gestart door narcotic, 7 aug 2014.

  1. narcotic

    narcotic

    Lid geworden:
    13 jun 2014
    Berichten:
    6
    Hallo

    Ik heb m'n DJI F550 (stock) vliegklaar, maar de gimbal en fpv moet nog geïnstalleerd worden.
    De bedoeling van deze F550 is om beelden te maken in o.a. de bergen in de winter.

    Omdat ik graag een lange vliegtijd heb, heb ik alvast een vraag, waarover ik al eindeloos heb opgezocht, maar waarschijnlijk door de bomen het bos niet meer zie.

    Ik zou 2x +/-5000mAh lipo willen gebruiken die in parallel staan, om zo een langere vliegtijd te verkrijgen.
    Krijg ik hier weldegelijk een bijna dubbele vliegtijd mee, of is er door het gewicht een grote extra kracht nodig waardoor de vliegtijd eigenlijk bijna hetzelfde blijft?

    Ik zag net op Hobbyking.com de Multistar high Capacity batterijen.
    (vb.: Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking )

    Als voorbeeld:
    • Een 4s 10000mAh 10C weegt amper 804gr.
    • Een 3s 5200mAh 10C weegt amper 331gr.

    Nu is mijn vraag: Moet ik voor 3s of 4s kiezen en wat met de lage C-waarde?
    Volgens het filmpje op HK (Ik kan de link naar de video niet vinden, maar hij staat op de link hierboven ook) is de lage C-waarde volledig gecompenseerd door de hoge capaciteit en heb je zelfs meer vliegtijd erdoor.

    Zou ik dan beter kiezen voor deze batterij in parallel (of 10000 enkel) met lage C-waarde, of beter naar 35 C gaan?


    Grtz,
    Michiel
     
  2. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. narcotic

    narcotic

    Lid geworden:
    13 jun 2014
    Berichten:
    6
    Ok bedankt, dan ga ik daar verder kijken.
    Is international warehouse zo slecht dan?
    Meestal komen er toch geen taxen en invoerrechten op, toch?
    Misschien wel wat langer wachten natuurlijk.
     
  4. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)

    Nee dat niet als je het juiste % opgeeft ;). Maar door gewicht zijn de verzendkosten vaak wat hoger.
     
  5. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Ze hebben er nu in stock, in eu warehouse. Wees er snel bij!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  6. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Effe 2 besteld om ze eens te proberen dan maar :)
     
  7. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Mijn 4 zijn alreeds aangekomen, ik vlieg normaal met een tbs quadcopter op 3s 5000mah zippy lipos, max 6 minuten. En met de 5200mah 4s multistar haalde ik net 10min en had nog over.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  8. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Ja de 1e ook getest, deze zijn echt super licht in vergelijking met de Turnigy 5000mah. Even rustig aan gedaan want pas 2 keer geladen maar het resultaat ziet er inderdaad goed uit :) Waar normaal de 5000 mah na 7 min op 3.74 zit zat deze nog op 3.87.
     
  9. Optic

    Optic

    Lid geworden:
    23 feb 2010
    Berichten:
    339
    Ik heb ondertussen een slechte ervaring gehad met 1 van men 4 multistar batterijen. Laatste zondag viel men quadcopter als een baksteen uit de lucht vlak na het opstijgen. Oorzaak was een interne verbinding tussen 2 cellen die in de batterij was verbroken. Hierdoor leverde de batterij plots nix van stroom aan de quadcopter die toen (gelukkig) maar een 3 tal meter hoog hing. Schade bleef gelukkig bij een paar gebroken voetjes en doorelkaar geschud fpv materiaal. Ondertussen is alles al hersteld, alsook de verbinding in de lipo. De verbroken verbinding was dus vermoedelijk een fabricage fout en was nooit deftig gesoldeerd geweest. Voor de rest ben ik toch nog tevreden over deze batterijen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina