Waardes naar 1000 en 2000 veranderen werkt helaas ook niet. Ik denk dat ik toch maar gewoon moet wachten tot de zender er is. Kijken of het met een normale zender wel werkt. Dan maar nog gewoon 2 weken wachten 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
const int analogInPin = A0;
const int analogOutPin = 9;
int sensorValue = 0;
int outputValue = 0;
void setup() {
Serial.begin(9600);
}
void loop() {
sensorValue = analogRead(analogInPin);
outputValue = map(sensorValue, 0, 1023, 1000, 2000);
analogWrite(analogOutPin, outputValue);
Serial.print("sensor = " );
Serial.print(sensorValue);
Serial.print("\t output = ");
Serial.println(outputValue);
delay(2);
}
@Micropuller
Ik gebruik nu deze code:
@nspierbundel
Dat vind ik dus ook zo vreemd, ik kan inderdaad gewoon zien dat de inputs werken in de GUI maar toch blijft de ESC zeggen dat throttle niet op 0 staat. De servo stekker zit goed op het bord, met het zwarte snoertje aan de buitenkant. Voor zover ik weet is de output niet gereserved.
Volgens mij heten het niet voor niets PRIVEBERICHTEN, PIRVE, ooit van gehoord? Een compliment aan iemand die mij wil HELPEN? Een beetje op lopen scheppen met formules is in mijn ogen geen helpen, alleen maar alles veel te ingewikkeld maken...
Maar laten we er maar gewoon over op houden, dit gaat echt niet werken zo. Ik kan ook nog een paar PRIVEberichten van u hier neerzetten, dat waren nou ook niet echt bepaald aardige berichten. Maar ik ben niet zo zielig, en ik weet wat PRIVE betekend. Iets dat dus niet voor andere mensen bedoeld is. Van mij hoeft u mij niet meer te helpen, ga maar bij andere mensen op lopen scheppen met uw geweldige interpunctieloze berichten. Als u er nog wat over wilt zeggen, doe dat dan lekker in een PB en niet hier. Dit gaat over een probleem met een MultiWii, niet over uw geweldige kennis over alles dat met elektronica te maken heeft.
Volgens mij heb ik destijds gewoon het "knob" example voor de servo library gebruikt. Je zou eens kunnen proberen of dat werkt. Volgens mij krijg je namelijk niet hetzelfde signaal wat normaal gesproken uit een ontvanger komt, als je alleen maar analogWrite gebruikt.@Micropuller
Ik gebruik nu deze code:
#include <Servo.h>
Servo myservo; // create servo object to control a servo
int potpin = 0; // analog pin used to connect the potentiometer
int val; // variable to read the value from the analog pin
void setup()
{
myservo.attach(9); // attaches the servo on pin 9 to the servo object
}
void loop()
{
val = analogRead(potpin); // reads the value of the potentiometer (value between 0 and 1023)
val = map(val, 0, 1023, 0, 179); // scale it to use it with the servo (value between 0 and 180)
myservo.write(val); // sets the servo position according to the scaled value
delay(15); // waits for the servo to get there
}
Volgens mij heb ik destijds gewoon het "knob" example voor de servo library gebruikt. Je zou eens kunnen proberen of dat werkt. Volgens mij krijg je namelijk niet hetzelfde signaal wat normaal gesproken uit een ontvanger komt, als je alleen maar analogWrite gebruikt.
HTML:#include <Servo.h> Servo myservo; // create servo object to control a servo int potpin = 0; // analog pin used to connect the potentiometer int val; // variable to read the value from the analog pin void setup() { myservo.attach(9); // attaches the servo on pin 9 to the servo object } void loop() { val = analogRead(potpin); // reads the value of the potentiometer (value between 0 and 1023) val = map(val, 0, 1023, 0, 179); // scale it to use it with the servo (value between 0 and 180) myservo.write(val); // sets the servo position according to the scaled value delay(15); // waits for the servo to get there }
Zorg er ten eerste even voor dat je stick (potmeter) uitslag van 1000 - 2000 loopt. Zoals ze nu staan staat de range veel te breed en zou het zomaar kunnen dat de multiwii software hier niet (goed) op reageert. Verder inderdaad controleren of je de escs goed ingeplugd heb, dat is het laatste wat ik nog kan bedenken waarom het niet werkt.
In de MultiWii code zal het niet zitten, 1000'en mensen gebruiken de code met veel plezier en succes!
Als je de range van 1000 t/m 2000 haalt, kies dan voor mincheck 1030 en maxcheck 1970 in config.h. MinThrottle hangt af van je regelaars, meestal is 1100 een goede startwaarde en zullen motoren rustig draaien bij armen.