MultiWii MINCOMMAND en MINTHROTTLE

Waardes naar 1000 en 2000 veranderen werkt helaas ook niet. Ik denk dat ik toch maar gewoon moet wachten tot de zender er is. Kijken of het met een normale zender wel werkt. Dan maar nog gewoon 2 weken wachten :(

Welke code gebruik je voor je arduino? Ik heb ooit iets soortgelijks gedaan en dat werkte prima (is al wel een jaar of twee geleden)

Blijft vreemd,
Dit zou moeten kunnen.

In de multiwii gui heb je toch ook je motor output staan.

Of je output is gereversed of je regelaar staat op een lagere waarde gekalibreerd.

P.s
Zit je servo stekker goed om op je bord?

@Micropuller
Ik gebruik nu deze code:

const int analogInPin = A0;
const int analogOutPin = 9;

int sensorValue = 0;
int outputValue = 0;

void setup() {
Serial.begin(9600);
}

void loop() {
sensorValue = analogRead(analogInPin);
outputValue = map(sensorValue, 0, 1023, 1000, 2000);
analogWrite(analogOutPin, outputValue);

Serial.print("sensor = " );
Serial.print(sensorValue);
Serial.print("\t output = ");
Serial.println(outputValue);

delay(2);
}

@nspierbundel
Dat vind ik dus ook zo vreemd, ik kan inderdaad gewoon zien dat de inputs werken in de GUI maar toch blijft de ESC zeggen dat throttle niet op 0 staat. De servo stekker zit goed op het bord, met het zwarte snoertje aan de buitenkant. Voor zover ik weet is de output niet gereserved.

over pb tjes
en programmeren dit krijg ik van jou
een mooi compliment aan de forum leden die je willen helpen
Kunt u lezen? De GPS module werdt defect geleverd. Ik heb alles juist aangesloten. De module is terug gestuurd naar hobbyking en die hebben bevestigd dat de module kapot was en dat ik er niks aan kon doen. Dus nu verdt er een nieuwe module opgestuurd. Als u bewijs wilt dat ik meer kan programmeren in Arduino dan de gemiddelde persoon op dit forum zegt u het maar. Ik heb trouwens ook nooit gezegd dat ik alles in een maand heb geleerd. Ik ben een maand bezig met quadcopters. Met arduino heb ik al wat jaar ervaring. Daardoor weet ik al hoe Arduino werkt en dus ook hoe je een MultiWii moet programmeren. En ja, ik weet wat een APM is. Een APM is een flightcontroller met Arducopter firmware erop. De aangepaste versie van Arducopter heet MegapirateNG. MegapirateNG is omgebouwd voor MultiWii flight controllers zodat alle sensoren van de MultiWii ondersteund worden. Gaat u maar dromen over hoe het zou zijn om een iets hoger IQ te hebben.

M.v.g. Roan
en zo heb ik nog meer over taal en type cursussen die ik moest volgen
want dat was gelijk aan een 8 jarige
theoldone

Volgens mij heten het niet voor niets PRIVEBERICHTEN, PIRVE, ooit van gehoord? Een compliment aan iemand die mij wil HELPEN? Een beetje op lopen scheppen met formules is in mijn ogen geen helpen, alleen maar alles veel te ingewikkeld maken...

Maar laten we er maar gewoon over op houden, dit gaat echt niet werken zo. Ik kan ook nog een paar PRIVEberichten van u hier neerzetten, dat waren nou ook niet echt bepaald aardige berichten. Maar ik ben niet zo zielig, en ik weet wat PRIVE betekend. Iets dat dus niet voor andere mensen bedoeld is. Van mij hoeft u mij niet meer te helpen, ga maar bij andere mensen op lopen scheppen met uw geweldige interpunctieloze berichten. Als u er nog wat over wilt zeggen, doe dat dan lekker in een PB en niet hier. Dit gaat over een probleem met een MultiWii, niet over uw geweldige kennis over alles dat met elektronica te maken heeft.

signaal draadje

@Micropuller
Ik gebruik nu deze code:

@nspierbundel
Dat vind ik dus ook zo vreemd, ik kan inderdaad gewoon zien dat de inputs werken in de GUI maar toch blijft de ESC zeggen dat throttle niet op 0 staat. De servo stekker zit goed op het bord, met het zwarte snoertje aan de buitenkant. Voor zover ik weet is de output niet gereserved.

zwart rood wit (of geel of wat voor kleur ook)
wit is de signaal draad zwart en rood + en -
en ompolen (reversen) wil niet met die servo stekker
of bedoel je weer iets anders
theoldone

lees en ondek

Volgens mij heten het niet voor niets PRIVEBERICHTEN, PIRVE, ooit van gehoord? Een compliment aan iemand die mij wil HELPEN? Een beetje op lopen scheppen met formules is in mijn ogen geen helpen, alleen maar alles veel te ingewikkeld maken...

Maar laten we er maar gewoon over op houden, dit gaat echt niet werken zo. Ik kan ook nog een paar PRIVEberichten van u hier neerzetten, dat waren nou ook niet echt bepaald aardige berichten. Maar ik ben niet zo zielig, en ik weet wat PRIVE betekend. Iets dat dus niet voor andere mensen bedoeld is. Van mij hoeft u mij niet meer te helpen, ga maar bij andere mensen op lopen scheppen met uw geweldige interpunctieloze berichten. Als u er nog wat over wilt zeggen, doe dat dan lekker in een PB en niet hier. Dit gaat over een probleem met een MultiWii, niet over uw geweldige kennis over alles dat met elektronica te maken heeft.

lees je eigen bericht eens door
je kunt wel punten en komma's zetten maar als de grammatica niet klopt ben je net zover
en mij pb mag je hier allemaal neer zetten graag zelfs

ik blijf je topic volgen alleen om te weten hoe het niet moet

@Micropuller
Ik gebruik nu deze code:
Volgens mij heb ik destijds gewoon het "knob" example voor de servo library gebruikt. Je zou eens kunnen proberen of dat werkt. Volgens mij krijg je namelijk niet hetzelfde signaal wat normaal gesproken uit een ontvanger komt, als je alleen maar analogWrite gebruikt.

HTML:
#include <Servo.h> 

Servo myservo;  // create servo object to control a servo 

int potpin = 0;  // analog pin used to connect the potentiometer
int val;    // variable to read the value from the analog pin 

void setup() 
{ 
  myservo.attach(9);  // attaches the servo on pin 9 to the servo object 
} 

void loop() 
{ 
  val = analogRead(potpin);            // reads the value of the potentiometer (value between 0 and 1023) 
  val = map(val, 0, 1023, 0, 179);     // scale it to use it with the servo (value between 0 and 180) 
  myservo.write(val);                  // sets the servo position according to the scaled value 
  delay(15);                           // waits for the servo to get there 
}

en dan nog iets
rc model bouw is net als seks
iedereen kan het beter als ik ,alleen ik heb er het meeste plezier in
EN OOK NU NOG!!!!!!!!!!!!!
theoldone

Zit de stekker van de regelaar goed om op je bord?

Zelfs als mijn zender uit staat initiëren mijn regelaars op me multiwii bord.

De plus zit altijd in het midden. Op de signaaldraad kan je ook massa maken, dit geeft echter hele vreemde resultaten.

En voor wie de grootste leuter heeft, jongens meten is weten,maar doe dat buiten het forum om.

Zorg er ten eerste even voor dat je stick (potmeter) uitslag van 1000 - 2000 loopt. Zoals ze nu staan staat de range veel te breed en zou het zomaar kunnen dat de multiwii software hier niet (goed) op reageert. Verder inderdaad controleren of je de escs goed ingeplugd heb, dat is het laatste wat ik nog kan bedenken waarom het niet werkt.

In de MultiWii code zal het niet zitten, 1000'en mensen gebruiken de code met veel plezier en succes!

Als je de range van 1000 t/m 2000 haalt, kies dan voor mincheck 1030 en maxcheck 1970 in config.h. MinThrottle hangt af van je regelaars, meestal is 1100 een goede startwaarde en zullen motoren rustig draaien bij armen.

Dit zijn de waardes grafisch weergegeven
throttle%20settings.jpg

Volgens mij heb ik destijds gewoon het "knob" example voor de servo library gebruikt. Je zou eens kunnen proberen of dat werkt. Volgens mij krijg je namelijk niet hetzelfde signaal wat normaal gesproken uit een ontvanger komt, als je alleen maar analogWrite gebruikt.

HTML:
#include <Servo.h> 

Servo myservo;  // create servo object to control a servo 

int potpin = 0;  // analog pin used to connect the potentiometer
int val;    // variable to read the value from the analog pin 

void setup() 
{ 
  myservo.attach(9);  // attaches the servo on pin 9 to the servo object 
} 

void loop() 
{ 
  val = analogRead(potpin);            // reads the value of the potentiometer (value between 0 and 1023) 
  val = map(val, 0, 1023, 0, 179);     // scale it to use it with the servo (value between 0 and 180) 
  myservo.write(val);                  // sets the servo position according to the scaled value 
  delay(15);                           // waits for the servo to get there 
}

Die code gebruikte ik eerst. Het werkt wel als je de ESC direct op de arduino aansluit maar via de MultiWii werkt het ook niet.

Zorg er ten eerste even voor dat je stick (potmeter) uitslag van 1000 - 2000 loopt. Zoals ze nu staan staat de range veel te breed en zou het zomaar kunnen dat de multiwii software hier niet (goed) op reageert. Verder inderdaad controleren of je de escs goed ingeplugd heb, dat is het laatste wat ik nog kan bedenken waarom het niet werkt.

In de MultiWii code zal het niet zitten, 1000'en mensen gebruiken de code met veel plezier en succes!

Als je de range van 1000 t/m 2000 haalt, kies dan voor mincheck 1030 en maxcheck 1970 in config.h. MinThrottle hangt af van je regelaars, meestal is 1100 een goede startwaarde en zullen motoren rustig draaien bij armen.

ik zal eens wat waardes in de arduino code veranderen tot het van 1000 naar 2000 gaat, het gaat nu nog steeds veel te hoog en te laag. Dat is inderdaad waarschijnlijk het probleem. Ik bedoelde ook niet dat het aan de code zelf lag, meer aan de getallen die ik daar heb ingevuld. Verder vind ik de MultiWii ook een fijne flight controller, je kan elke functie die je wilt zelf toevoegen.

Back