Multyplayer Phoenix wel met iedereen, behalve met mijn vliegmaat

Hallo lezer, en hopelijk probleem oplosser,
Ik heb een phoenix sim gekocht, om samen met mijn vliegmaat online, naast elkaar te vliegen. Nu kunnen we allebei online, en kunnen allebei met iedereen vliegen, behalve met elkaar !!!

Sterker nog, als we joinen op de zelfde sessie van een willekeurige iemand, zien we samen alle heli's vliegen, en de zelfde namen staan bij de lijst van gebruikers, ook die van ons zelf, behalve van elkaar. Nog sterker, ik zie iedereen vliegen, en zelfs een heli crashen, die door een aanvlieging van mijn kamaraad veroorzaakt word, maar zie niet zijn heli, en andersom geldt het zelfde, als ik iemand raak, ziet hij dat gebeuren, maar hij ziet mij niet.

We hebben ook zelf een sessie gemaakt, met wachtwoord, maar ook daar zien we elkaar niet, of kunnen daar ineens niet op inloggen.

Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen, instellingen zijn dus allemaal van beide schijnbaar goed, anders zouden we ook niet bij iemand anders kunnen vliegen. Heb gisteren met iemand uit Belgie op online gevlogen, via het chat schermpje ook gevraagd, maar die wist het ook niet.

Alvast bedankt voor de reactie's of oplossingen.
Groeten.

Dat is wel heel typisch,

Als ik het dus wel goed begrijp is dat jullie allebei 2 originele usb dongles hebben?

Maak anders eens een servertje aan, en kijk ik of ik jouw kan zien.
Mijn Nick daar is ook PD5DJ

hallo

ik denk dat het te maken heeft met ,dat je mekaar toegang moet verlenen op elkaars net werk ,had dit ook eens dan moet je iets toepassen wat met routead heeft temaken dit is soms een beveiliging van de provider en die maak je met routead ongedaan

Wat je eens kan proberen om beide eens een geheel ander vliegtuig of heli te pakken die standaard word aangeboden.
Ook beide de zelfde software update ?
Zorg dat je voor aanvang de nieuwste update's instaleerd.
Meld je anders vanavond even rond 19.00 , dan log ik zelf ook even in.

Hallo Red Henk,
Vanavond om 19.00 uur lukt me niet, dan zit ik nog op mij werk, ben rond een uur of 8 thuis. Dan zal ik even inloggen, heb daar ook de naam Bell 412 aangehouden.

En Michel, wat je zegt, heb ik ook aan gedacht, mijn vliegmaat is daar ook al ingedoken, en heeft diverse poorten open gegooid, maar dan is de vraag nog steeds, waarom we allebei wel de rest zien rond vliegen, de rest ziet ons ook rond vliegen, maar ik zie hem niet, en hij ziet mij niet??

En PD5DJ, we hebben allebei de originele dongel, en we hebben allbei alle updates gedaan, en zitten op de zelfde versie???

Ik vind het een vreemd verhaal, eergisteren een half uur met iemand uit belgie gevlogen, chatten en alles werkt??

Misschien even een servertje zoals "modelbouwforum.nl" aanmaken met een password "bell412"

Ik ben rond die tijd ook wel even online.

Met bell412 kom ik er niet in, staan je poorten wel goed?

Als je de servernaam wel ziet staan, dan staan de poorten goed open. Anders zou -ie- niet eens in de serverlist terecht komen.

Als je er met het wachtwoord: "bell412" niet in komt dan;

- maak jij een typefout
of
- heeft de serverstarter er een ander wachtwoord op gezet (eveneens typo wellicht) ?

Hallo Allemaal,
Bedankt voor het meedenken, op de één of andere manier hebben mijn vliegmaat en ik ook contact....geen flauwe opmerkingen graag...haha.

Maar het is gelukt, groeten en nogmaals dank.

Mijn ervaring is dat niet alle modellen gedownload zijn. Als de ene piloot een vliegtuig of heli gebruikt die de ander niet heeft, ziet de ander de ene piloot niet in zijn sessie vliegen.

Hoi,

dat maak ik Realflight G4.5 ook wel eens mee.

Echter dan is de vlieger wel zichtbaar, want het programma vervangt dan het toestel door een willekeurig standaard toestel.

Wordt netjes gemeld door de software dat je het betreffende vliegtuig niet hebt en dat er een alternatief wordt gebruikt.

Is wel een logischer oplossing dan niets te laten zien ... ;)

Ik heb een en ander van Phoenix gezien, moet zeggen dat het er wel gelikt uitziet :yes:

Grtz,
Menno

Back