"Must read" voor Junsi 4010 duo gebruikers

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door JaapDMC, 18 jul 2019.

  1. JaapDMC

    JaapDMC PH-SAM

    Lid geworden:
    12 aug 2012
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Friesland
    Na 3 jaar van trouwe dienst kreeg mijn 4010 vreemde kuren. Ik had hem al afgeschreven en was op zoek naar een nieuwe lader toen ik dit artikel tegen kwam op het rc-heli.de forum:
    https://www.rc-heli.de/board/showthread.php?t=205087&page=270 zie bijdrage #2700 en 2701.
    Dit beschrijft de problemen die ik ook tegen kwam en geeft een oplossing die bij mij ook werkt.
    Lees en verwonder je, ik deed dat in ieder geval :mad:

    Bijdrage #2700:

    Was genau kaputt gehen kann keine Ahnung.
    Was du ändern musst: Nix, nur tunlichst keine SD Karte benutzten.
    Mein 4010 war schon zwei mal wegen Problemen beim Service, beim letzten Mal hatte sich der Verdacht herauskristallisiert, dass die Probleme von der SD Karte kommen könnten.
    Als die Probleme von ein paar Monaten ein drittest mal auftauchten habe ich die SD Karte einfach raus genommen und seit dem Läuft es wieder problemlos.

    Hier ein kurzes Video von dem Problem wie es bei sich bei mir dargestellt hat:
    Junsi Problem - YouTube

    Das er bei Kanal 1 komplett abstürzt muss nicht unbedingt sein. Ich hatte auch schon, dass ein Kanal normal geladen wurde aber der zweite die Balancer Messungen vom anderen Kanal massiv beeinflusst hat.

    Ob alle 4010 davon betroffen sind kann ich nicht sagen. Bis zu den letzten Posts hier war ich davon ausgegangen meins wäre ein Einzelfall.
    Seit ich keine SD Karte mehr benutzte ist das Problem nicht wieder aufgetaucht.

    Ik heb mijn SD kaart ook verwijderd en nu werkt alles zo te zien weer naar behoren.
    Lees ook bijdrage #2701 even als je deze lader hebt, dit geeft een nadere toelichting op de fout en de mogelijke consequenties als je de SD kaart niet verweiderd.
    Ik gebruik V2.17 van de firmware.

    Mogelijk hebben andere 4010 gebruikers hier ook wat aan.
    Jaap.
     
  2. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Interessant en dank!
     
  3. JaapDMC

    JaapDMC PH-SAM

    Lid geworden:
    12 aug 2012
    Berichten:
    140
    Locatie:
    Friesland
    Ik vind het best wel verontrustend dat zo een simpele firmwarefout je lader zou kunnen kapot maken. Bij minstens 5 4010 laders (4 in duitse forum plus die van mij) dezelfde problemen als er te veel logs op de sd kaart staan. Eerst vreemde geluiden (kliks, zie ook video) bij begin laadproces, daarna steeds meer en langer geluiden en wederzijdse beïnvloeding beide kanalen, en dan random storingen (zie ook video).
    Na verwijderen sd kaart werkt alles weer na behoren.
     

Deel Deze Pagina