MVC Voorne Putten (spijkenisse)

Hoi allen,

Vorig bericht plaaten is mislukt dus hier poging 2 :?

Ik kwam er zojuist achter dat deze club zich zowat om de hoek bevindt waardoor het mij makkelijker wordt gemaakt een club te vinden dicht bij huis. Alleen heb ik een vraag; ik heb de site bezocht van deze club en werd continu, op basis van het reglement, gewezen op de regels mbt het modelvliegen op zich. Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld het aanvliegen over de jachthaven en het paintballterrein. Verder, wat ik nog kan herinneren van een bezoek aan deze club, vond ik het wat benauwd wat betreft de ruimte en de restricties die toegepast zijn op het vliegen zelf. Daarbij staan er een aantal populieren rond het veld wat het er ook niet gemakklijker op maakt.

Al met al lijkt de 'marge for error' hiermee erg klein te worden.

Daarom, omdat ik het misschien helemaal bij het verkeerde eind zou kunnen hebben hierover, ben ik op zoek naar ervaringen met dit veld..

Alvast bedankt!

Etienne

8)

Hoi,

Ik vlieg met Helies op dit veld (zo'n anderhalf jaar). Je kunt je voorstellen dat dit niet zo'n probleem is omdat je de heli toch wel enigzins in de buurt houdt.
Er wordt toch ook behoorlijk met vliegtuigen gevlogen en zo ik mee krijg zijn er niet zoveel brokken.

Dat benauwde gevoel op regels komt voort uit een behoefte om voor langere tijd het veld te kunnen houden. Op het moment dat de Jachthaven gaat sputteren dan ontstaat er weer zo'n lekkere discussie.

De club leeft de KNVvl regels na mbt. brevetten en vrijvliegen en keuren van de modellen. Dit is ook weer een punt bij de verzekering.

Groet,

Marc
p.s
Wat vlieg jij?

Hoi Marc,

Bedankt voor je reaktie!

Ik heb destijds al meegekregen dat deze watersportvereniging wel vaker voor discussie zorgt aangezien je als modelvlieger en veldhouder vrijwel altijd aan het kortste eind trekt helaas. :cry: Maar goed, aangezien dit vliegveldje al een aantal jaren meegaat (waarvan ik dacht dus dat deze al laanngg niet meer bestond..... ongegronde mening van mijn kant :oops: ) zullen deze discussies snel opgelost worden. Ik zal dan ook de laatste zijn zo'n discussie uit de weg te gaan en pogen deze vreedzaam op te lossen voor het behoud van deze 'coole' sport én veld natuurlijk :wink: .

En voor wat betreft de regels die gehandhaaft moeten worden met betrekking tot brevetten en het keuren van modellen ben ik het in het geheel mee eens. En dan gaan we het leuke krijgen dat ik NIET in het bezit ben van een brevet aangezien ik altijd met goedkeuring van een plaatselijke boer altijd in het wild heb gevlogen.

Nu moet ik weer aan de knuppels én toch maar eens m'n brevet halen dus dat leek me op MVC Voorne Putten een goede oplossing. Ik moet dan alleen wel weer en stapje terug aangezien ik een Great Planes FW190D9 en en Retlas Spitfire met 25cc Saito in m'n bezit heb waar ik al lang het lef niet meer voor heb deze te vliegen. De keuring ben ik daarentegen niet bang voor aangezien ik veel zorg heb besteed deze modellen sterk en veilig te bouwen. Daar ligt het niet aan..... misschien wel de DBa's :P

IK moet alleen eens kijken of ik het voor elkaar krijg voor de zomer een rolroertrainer te bouwen zodat ik eerst weer eens normaal leer vliegen. (ik vloog vroeger bijna álles waar een motor op zat maar dat is bijna 12 jaar geleden !!! dus vandaar :oops: ) Een opfriscursus zou daarom wel op z'n plaats zijn!

Ik kom zeer binnenkort eens kijken op jullie veld alleen zal er dan weinig aktie zijn denk ik aangezien het inmiddels wel winter aan het worden is....

Tjen

8)

hoi tjen

Ik ben zelf vleugelvlieger bij MVC Voorne-putten en heb tot nu toe nog niet echt last gehad van dat benauwd gevoel voorwat betreft de bomen en de jachthaven. de meeste tijd zit je toch boven de bomen te vliegen.

voor wat betrefd de winter laaten wij ons niet tegen houden hoor. als het
maar een beetje windstil (alles onder de windkracht 4 zeg maar) is er al tijd wel een groep vliegers op het veld te vinden in de weekenden. desnoods met handschoenen aan en ski's onder de vliegtuigen.

we zien je graag langs komen !

groet,

vinze

Nou, dan kom ik maar gauw eens kijken dan lijkt me 8)

Ik heb nog gedacht aan Rozenburg maar waarom zou ik als Zwartewaal om de hoek ligt?

Nu maar er vanuitgaan dat komend weekend mooi weer is :wink:

enne...
Disco sucks.. Rock on!!
!cid_004201c2565c$f95ce570$deae3850@Sinisterone.gif
....helemaal mee eens!!

:wink:

Zojuist uit m'n werk even langsgereden en wat ik kon zien vanaf de kiezelparkeerplaats voor het veld gaf me een indruk van veel ruimte. Ik moet alleen even beseffen dat het veld nog een stuk verder ligt maar ik kon zien vanaf waar ik m'n auto had geparkeerd dat er links van het veld een enorm stuk weiland ligt en een vrij stuk vóór het veld. Enige wat eventueel in de gaten gehouden zou moeten worden is de bomenrij achterin en rechts....

Duz... maar snel eens gaan praten met de leiding aldaar :wink:

Tjen

8)

Back