mw 54 - jj 1400

ja dat systeem heb ik ook bekeken,
en ik zou eigenlijk beide systemen willen toepassen.
Eerst de losse as balanceren en dan alles nog eens na balanceren.
is mischien een beetje overkill maar als dat de slijtage naar beneden haalt.
De bedoeling is te beginnen met deze turbine, maar nog een paar andere ook te maken.
Ik ga volgend jaar een avondcursus draaien en frezen volgen en dan mogen we ons eigen project maken. dus ik dacht eraan om de ut 160 of de gr 180 te maken.
groetjes jurgen
 
juist de prijs gekregen voor de balancer van jetbeetle:

ARX Dynamic Balancer ( complete system), including Instrumentation(Two accelerometers + Amplifiers + one optical sensor + one DAQ card) + software + computer + rotor support and driving motor : USD9,500.

Shipping cost to Belgium : USD400.0.
Lead time : two months.

denk dan maar te doen met de osciloscoop zoals iedereen hier.
 
jezus wat een opl..... :???:

ik ben heel benieuwd of mijn nieuwe methode gaat werken. Er komt wat bij kijken bij dat ontwikkelen, maar je kunt qua vergoeding ook overdrijven :???:
 
Ik dacht dat je een Wren MW54 ging bouwen, dit zijn onderdelen voor een KJ66? :???:
ga je nu de KJ66 maken dan? (dit is een grotere turbine)

voor de KJ66 is er geen freepower turbinewiel beschikbaar, dat je dat weet...;)
(althans, ik heb m nog niet gevonden)
 
hallo rik ik ga de mw 54 maken,
de onderdelen voor de kj is voor als de 54 goed draait.
ik ben nu begonnen aan de plug van een me 163 van 3m10 spw
en daar ga ik er niet mee geraken met een 6kg turbine.
samen met een maat maken we mallen van verschillende turbine vliegers.
als je dan stukken hebt even een nieuwe soppen en klaar.
groetjes jurgen
 
Zondag de tjt80 ophalen die ik gekocht heb,
is die voor mijn nieuwe elan.
En dan kan ik de jj houden om mee te spelen, heb ik misschien binnenkort 2 leuke turbines.
De bedoeling is niet alleen vliegen sleutelen aan de turbines vind ik ook leuk daarom heb ik geen jetcat of dergelijke gekocht.
En als ik dan er wat mee gewend ben zou ik de gr180 van gerald willen maken voor in een klasse grotere vliegtuigen.
 
zondag de tjt 80 opgehaald.
vandaag eens op de ecu willen kijken niks op het schermpje als je de accu aansluit. dus alles eens los gedaan opnieuw aangesloten en jaja hoor.
rook rook uit de ecu dat begint hier al gelijk goed.
 
?? hoe had je alles aangesloten? Foto?

trouwens, dat heb ik ook bij die AU540 ecu's gehad. Is meestal geen enkel probleem. Als je wil kijk ik heb voor je na. Kan zo in een envelop :)
 
niet zo slim als je de accu op de startmotor uitgang aansluit.
er was een baantje door gebrandt is ondertussen hersteld.
eens wat nieuwe stekkers aanschaffen en alles hersolderen dat dit niet meer gebeurt.
 
Mooi. Pas ook op losse contacten van de pomp edg. Sommige punten zijn -, sommige +. Hiermee brand je ook de banen weg.
 
thx voor de tips

Nog even een vraagje aan de zelbouwers hier op het forum.
heeft het zin om een kj66 turbine voor uit te rusten met een compressorwiel van 70mm?
Ik heb mijn tjt80 open gehaald omdat ik toch preventief de lagers wil vervangen is ondertussen 3dehands.
En nu zag ik tussen de diffusor schuine hoeken en de compressor is een zee van ruimte.
Hoe krijg ik trouwens het turbinewiel van de as?
Tussen de Ngv en het turbinewiel zit rondom 1mm speling.
IMG_3233.jpg

De compressor k27,2 van kkk is 70mm
die zou ik er wel in krijgen en dan is er maar 0,5mm speling meer tussen de compressor en de schuine hoeken.
 
tjt

1mm speling NGV ,turbine wiel dat gaat niet goed komen , het moet zo min mogelijk zijn 0.2 is al veel.
De diffusor is denk ik oke zo
Compressor diffusor moeten op elkaar af gestemd zijn ,het is dus goed mogelijk dat het niet gaat werken met een 70 mm.
Er zit linkse draad op de as ,pen voor in de spinner zetten en achter moer vast houden om los te draaien.
gr Gerrit Jan
 
Laatst bewerkt:
@ gert jan
Het is mogelijk dat het niet werkt maar ook mogelijk van wel.
Ik wil dat risico wel nemen.
Juist het ngv en turbinewiel gemeten.
ngv binnendiameter 66,4
turbinewiel buitendiameter 65,3 ik denk dat dit niet goed is.
ook de brandkamer eens bekeken en deze is helemaan vervormd.
ook heb ik precies een hotspot en ligt de vlam redelijk naar achter.
maar het ergste is de brandstofring deze ziet er niet uit.
en de naalden van de gas lopen zelfs niet in de sticks die hangen daar maar ergens.

IMG_3235.jpg

IMG_3237.jpg

IMG_3238.jpg

IMG_3240.jpg

IMG_3242.jpg

IMG_3246.jpg

Nu heeft er iemand de tools om de dekseltjes te vormen van de brandkamer?
de gaten boren en brandkamer maken zal wel lukken.
waar koop ik best het plaatmateriaal voor de brandkamer?
nieuwe brandstofring maken en nieuwe gas ring.
de sticks zien er nog heel goed uit mag ik deze hergebruiken.
ander turbinewiel?
als de lagers stuk gaan maken die dan voor de rest nog schade of gewoon preventief vervangen?
bedankt op voorhand
 
Die vervoming valt nog erg mee, je had bij behotec eens moeten zien :)

Gas leiding is niet echt belangrijk, vlam komt toch overal wel. Zolang hij maar intern lekker brand.

Brandstofleiding is zelf best eenvoudig te maken, viel mij heel erg mee :)

1mm speling is veel, maar als de luchtstroming goed is moet dat net kunnen. Met veel lucht, grotere compressor is dat nog minder een probleem. Er zit nu zo'n 2038 oid in? Dat is wel kritisch.

Als de lagers stuk gaan kan er een hele hoop schade ontstaan. Compressor turbine, intake, ngv, tunnel kan allemaal kapot gaan. Het kan ook nog erger.....
 
Wat zijn jullie ervaringen met jm precision lagers?
en het turbinewiel van jm?
Als ik een nieuwe brandstofring maak, sommige gebruiken naalden andere messing buisjes.
wat is de langdurigste oplossing van de twee?
Ben ook begonnen aan het maken van armen voor op mijn puntlasapparaat.
Zal van het weekend een paar fotootjes posten. En ook de gebruikte materialen erbij zetten.
Gisteren van het vrouwtje voor mijn verjaardag nieuwe schuifmaat en micrometer gekregen.
 
Back
Top