Mx-12 + SmartPropo Succes!

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door aviador, 16 okt 2006.

  1. Mace

    Mace Guest

    Als je in FMS even naar calibratie zoekt kun je als het goed is zien welke kanalen er worden ontvangen via de vituele joystick.
    Deze staat bediening --> analoge bediening. En dan toekenning/kalibratie

    Bij mij werkt het sinds kort als een trein! Het was wel even knoeien met de instellingen maar als je die goed hebt gaat het echt super!
     
  2. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Hmm heb nu een raar probleem :?

    Ik heb nieuwe drivers geinstalleerd voor mijn geluidskaart, en sindsdien kan ik niet meer goed simmen.

    het gaat trouwens om fms

    snap er nix van, alle instellingen zijn zoals ze waren!
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ik moet helemaal niets, en dit topic gaat over smartPropo...
     
  4. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Als je niet wil helpen, antwoord dan niet...

    Fms heb ik ook altijd gehad, werkte het ook mee, nu ook niet, 2 seconden heb ik de controle, (met vertraging) en dan blijft alles hangen...

    EDIT: net nog wat zitten proberen met fms. Als ik het volume demp van mijn geluid, dan werkt alles wel naar behoren. Met dempen bedoel ik niet de speakers zacht zetten of uit, maar dempen bij je audio control.

    Rare is, dat het niets uit maat als ik bij smpp input of output van mijn geluidskaart selecteer.
    Overigens heb ik realteck drivers, de nieuwste, en bij input staat er niets :S mijn microfoon is een input welke staat bij de output :?
     
  5. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    wil meneer de moraalridder aub gewoon reageren op het probleem, of anders niet?
    Dit topic is niet het juiste om het daar over te hebben, maar een discussie wil ik daar wel over aangaan.

    ontopic:

    overigens zit ik nu met fms te rotzooien, werkt zoals hierboven beschreven.

    Overigens staat op pagina 1 al dat het gebruikt kan worden met heel veel sims, wel met originele dongle natuurlijk (letterlijk)

    Voor jouw plezier, zal ik in mijn probleem post zetten dat het om fms gaat, een sim die je gewoon mag gebruiken met smartpropo, waar het probleem dus is zoals door mij beschreven:

    besturing werkt eventjes met vertraging, en blijft dan hangen. Als ik mijn uitgangen mute, werkt het prima... maar een beetje geluid is wel lekker lijkt me ;)
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Geachte jvthert
    - FMS is gratiz.
    - Smartporpo is ook gratiz

    Dit topic gaat over het dmv smartpropo toepassen van je zender als joysticks in een windhoos machine.

    Dat deze input evt gebruikt wordt voor een illigaal verkregen sim is hier strict betrekt het topic niet controleerbaar.
    Ook met een officiele dongle met legaal verkregen software kan smartpropo legaal gebruikt worden
    als input voor een 2e zender voor een 2e speler.

    Verder weer on topic aub.

    Slechte Bert,

    Gebruik je wel de aux ingang? De mic ingang is te gevoelig, die wordt overschreewd.
     
  7. phildc

    phildc

    Lid geworden:
    12 mei 2004
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Brussel- Club: JDM-Nivelles
  8. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    meneer pinguin doelde op iets wat ik nu uit mijn post heb gehaald ;)

    Ik heb geprobeerd op de mic en line in ingang.

    de 'thermometer' zal ik nog even gaan proberen en de bevindingen hier posten.
     
  9. aviador

    aviador Guest

    Dat bijna niemand de echte versie heeft lijkt me nogal duidelijk, je leest echter nergens over echt illegale dingen. Je zender op de computer werkend krijgen is niks illegaals aan, dat wordt hier alleen besproken. Cr*cks en Emulators heeft niemand het over :wink:
     
  10. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Hoi Phil,

    als ik mijn zender op ppm zet, klopt via het door jou gelinkte programma prima!
    Ik zie ook dat ik 2 knoppen kan gebruiken (hoe weet ik niet.. maar ze reageren wel, wie vertelt me hoe ik ze werkend moet krijgen in smartpropo?)
    Dit is, zolang ik geen geluid aan zet op mijn pc :?

    Als ik bijvoorbeeld winamp aan zet, gaat het signaal helemaal trippen :(
    (wat dus in de sim het probleem ook is)
    Ik weet niet hoe dat komt, en dat trippen is dus ook met de "thermometer"

    Boel zit zeker op de mic ingang, want zodra ik iets in mijn pc plug (in de geluidskaart) kan ik kiezen wat voor functie die aansluiting heeft, en er zijn 2ingangen, line in, en mic in, en nu zit alles op mic in. Als ik het op line in zet, is er geen verbetering :(
     
  11. phildc

    phildc

    Lid geworden:
    12 mei 2004
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Brussel- Club: JDM-Nivelles
  12. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Ik kan ook zelf helemaal niets selecteren bij Audio Source!
    ik kan er alleen kiezen:

    Realtek HD Audio output
    Realtek HD Audio input

    Als ik 1 van die 2 kies, krijg ik in het vakje daaronder NIET de kanalen te zien... wat eigenlijk wel zou moeten volgens mij :?

    Als ik bij mijn instellingen van de Realtek HD Audio manager ga kijken, staan al mijn ingangen ook in het lijstje bij de uitgangen, en bij het gedeelte waar je de ingangen moet kunnen regelen, kun je niets :?

    [site is trouwens down]
     
  13. Roozeken

    Roozeken

    Lid geworden:
    4 jul 2004
    Berichten:
    201
    Locatie:
    Berlare
    Alles werkt tot aan de thermometer....

    Maar als ik in windows ga kijken krijg ik geen beweging te zien van balkjes en .
    Ik heb geen idee waaraan dat kan liggen.

    Heeft iemand een idee??

    Thanks
     
  14. joris818

    joris818

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    344
    Locatie:
    Zonhoven (Belgiƫ)
    Bij mij is het zo dat ik enkel bij input iets zie, niet bij output.
    Mijn geluid zit op rear pink in (lijkt me de microfoon ingang, een andere ingang heb ik niet).

    Dus ik stel spp (smartpropoplus) in op JR pcm (ik heb trouwens een mx12), shift polarity auto detect. En dan audio source microfoonvolume.

    Probleem: ik heb geen checkbox van ppjoy, ik denk dat er een .dll file is die ik maar niet kan vinden.

    Wat doe ik nu verkeerd?
     
  15. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Is er al iemand die de extra switches van de mx12 werkend heeft? dus niet alleen je knuppels?
     
  16. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Vraagje...

    Ik heb ppJoy geinst. in mijn configuratiescherm->spelbesturingen geeft hij ook aan dat ppjoy werkt.

    Zodra ik smartpropo opstart geeft deze aan dat PPJoy niet gevonden is.

    In zowel fms als in windows doet mijn zender (mx-16) niets.

    Als kabel heb ik een mono en een stereo gebruikt en maakt geen verschil. De kabel aangesloten op de line-ingang en op de mic-ingang geprobeerd, maakt geen verschil.

    Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

    Groet,
    Theo
     

Deel Deze Pagina