Mx-12 + SmartPropo Succes!

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
OK! Dan weet ik dat ook weer. Klinkt als een supersimpele en goedkope oplossing. Binnenkort de zender halen en dit eens proberen.

Gr,
Mike

ik heb een raar probleem hier, de zender met kabel en smartpropo hebben het een tijdje goed gedaan, nooit porblemen gehad. helaas hield het op met werken na wat opgeruimd op de computer te hebben (zou geen andere verandering kunnen bedenken). laatst is de computer weer helemaal standaart geinstalleert, dus ik dacht ik installeer alles weer zoals eerst en dan moet het wel weer werken... niet dus. ik heb gewoon ppjoy gedownload en geinstalleert, smartpropo idem, maar de pc herkende de joystick gewoon niet.
de kabel tussen de zender en audiokaart heb ik doorgemeten en is goed, geen draadbreuk dus.
als ik het kanaal niet mute (lijn ingang) hoor ik gezoem dat van freguentie verandert als ik met de stick draai, ook goed dus.
ppjoy heb ik ingesteld zoals in de handleiding, moet ook wel kloppen lijkt me.

ik snap er dus niks van, de instellingen in windows horen nu goed te zijn, hetzelfde als toen het simmen nog wel werkte.

ik hoop ook plaatjes om duidelijk te maken wat mijn instellingen zijn:

(druk op foto voor grote versie)

grt, oscar.

Lijkt me erg gaaf als dit werkt, maar ik heb er eerder een probleem mee gehad. Ik had een ander kabel, precies volgens een datablad gesoldeerd etc. Maar toen sloot ik hem aan... gelukkig voor mij zat er een zekering in de MX-12. Toen ik de 3.5 Jack in mijn zender stak was de zekering dus niet meer helemaal helder.
Hebben mensen ook zulke problemen gehad met deze monokabel?

Alvast bedankt, Tom

bij mijn werkt alles weer perfect.
en mr-02, als de zender in windows werkt en in fms ligt het aan realflight, nergens anders aan.

Ik heb nu de Multiplex-kabel gekocht, en dat werkt heerlijk! Alleen 1 ding(etje), ik kan mijn schakelaars niet gebruiken. Met realflight kan ik wel normaal vliegen enz. (ik vlieg met mode 1)
Maar als ik bij Channel mapping de schakelaars omzet, gebeurt er niks op het scherm. Iemand ervaring?

hier ook, de schakelaars op mijn mx-12 werken wel gewoon in windows, dus bij het configuratiescherm maar niet in realflight.
dit ligt aan de emulator van realflight, maar dat mag hier op het forum niet besproken worden :wink:

mijn zender (joystik binnekort e-sky zender) werkt perfect met realflight met dank aan de cr*** van mr-02 ;)

Jah.. op 1 of andere manier is mijn Walkera 04 zender dood...

Ik koop denk ik ook ff zon E-Sky zendertje...

Werkt die met Realflight en AeroFly..?

Gaat dit dan met een zender waar er geen USB/Interface aansluiting opzit?! :?:

Of zou dat gaan met een zender van de picooz?

Laat snel iets weten,

Grtz,

Terry

hey ik heb een probleempje:

m'n instellingen bij PPJOY:
1 throtel
2 Y-axis
3 X-axis
4 Xrotation
en dan analoge 0, analog 1, .... tot 3

als ik met die instelling vlieg en ik doe naar beneden (hoogte)
dan doen de rolroeren ook een klein beetje mee :|

hoe komt die ??

Heb nun een andere pc, en het reageert wel, maar ik krijg neit de goede settings...

Kunnen jullie posten hoe jullie de mx12 hebben ingesteld in ppjoy?

dag,bij mij lukt het niet,ik heb ppjoy en smartpropo gedownload,en ik plug mijn kabeltje in de microfoon ingang en stel het in bij smartpropo,maar wat moet ik dan doen om het hele geheel aan het werken te krijgen ?

Waarschijnlijk moet je in windows nog even het volume van je microfoon aanzetten.

Dubbelklik op het microfoontje in de system tray (naast de klok). Je krijgt dan een paneel met volumeschuiven. Klik hier op 'options' of 'opties' of eigenschappen oid, de menukeuze linksboven in het venster. Kies in dat openklap-menutje voor 'properties' of 'eigenschappen'. Er komt dan een ander scherm tevoorschijn.

Kies daar voor 'recording' of 'opname' en zorg ervoor dat in het vak eronder een vinkje staat bij 'microphone' of 'microfoon'. Klik dan op OK. Je krijgt dan een ander scherm met volumeschuiven.

Schuif het volume van de microfoon naar ongeveer 85% en zorg dat hij geselecteerd is (het vinkje onder de schuif aanvinken).

Je kunt controleren of hij het nu doet met de windows geluidsrecorder. Deze vind je ergens in het startmenu, even het menu doorlopen tot je 'm gevonden hebt. Zet je zender uit en druk op de rode knop van de geluidsrecorder. Als het goed is zie je nu een vlakke lijn. Zet dan je zender aan, als het goed is zie je dan de lijn uit gaan slaan.

Op dat moment weet je zeker dat windows het signaal van je zender 'ontvangt'.. daarna zouden het de smartpropo/ppjoy instellingen kunnen zijn die dwarsliggen, maar die brug gaan we wel over als we daar zijn.

Ik heb al iets verkregen,vraag me niet hoe.Soms kan ik de zender wat kalibreren,enige tijd daarna dan weer niet. :cry:
Heeft er hier niemand duidelijke instellingen voor? :?

Back