MX12 schakelaars programmeren

• Topicstarter Topicstarter rudiman
  • Startdatum Startdatum
R

rudiman

Guest
IK heb onlangs een Graupner MX12 zender gekocht fijn ding al begrijp ik niet echt veel van de gebruiksaanwijzing.
wat ik wil weten staat er volgens mij niet echt in. :?
Ik gebruik de zender in de helimode. de knuppeltjes besturen dus : op-neer, rechts-links ,voor- achter, en draaienLinks-draaienRechts.
Dat zijn dus vier kanalen. Maar de zender heeft zes kanalen. kan ik nu 2 van de 4 schakelaars die op de zender zitten programmeren zodat ik daar 2 schakelaars in het model kan overhalen? dus linker schakelaar binnenverlichting in de heli aan/uit. Rechterschakelaar zoeklicht aan/uit?
In welk menutjes doe ik dat dan en hoe weet ik op welk kanaal dat op de ontvanger binnenkomt?

Misschien is dit wel een hele domme vraag maar ja ik ben ook nog maar een grote leek :lol:

Kan je vergeten.

De ene schakelaar kan je wel voor een extra kanaal gebruiken, deze is namelijk het gear kanaal.
De andere is een mixer schakelaar, en is dus bedoelt voor het activeren van een funktie zoals idle up, of dual rate.

gr Remco

Hmm oke een schakelaar dus.. maar hoe stel ik dat in en op welk kanaal komt ie dan binnen op de ontvanger..vergeet niet ik was maar een leek en jouw antwoord gaat me al weer veel te ver. 8)

Hee R udiman

Gebruik je de MX 12 voor de X-Ufo???
Zo ja, dan kun je hem ook net zo goed op Plane zetten.
Dan hou je nog 1 schakelaar extra over (6 dus)
En volgens mij ook meer vrije mixers. KUN je gebruiken in de Ufo.
Niet voorde Ufo?? Sorry voor de storing!!

Groeten
Arie

@Arie, ik gebruik de zender voor de xufo maar ik wil een schakelaar (van de camera) overhalen zodat ik een foto kan maken. desnoods met een extra ontvanger in de ufo maar ik snap niet hoe ik die schakelaars zo kan programmeren zodat de signalen op kanaal 5 en 6 binnenkomen op de ontvanger..

PS: we kunnen je goed gebruiken op het xufo forum..

Ha die Rudi

Ik heb je al gemaild over het forum. (toch???)