mx12 zender graupner met honey bee fp

Hallo

ik vlieg met de honey bee fp en ben steeds bezig om hem op mijn mx12 te .
krijgen wat ik ook doe het lukt niet .

als ik het forum afloop dan kom ik het tegen dat de mx12 wel moet werken op mijn fp
zijn er mensen die dit kunnen uitleggen hoe ik dit oplos.

heb een goede kristal in de 4-1 controller gedaan die over een komt met mijn mx12 deze kristal is goed want ik gebruik hem in een van mijn vleigtuigen

wie kan mij helpen?

Laatst bewerkt:
Moet gewoon werken
Let om te beginnen even op je ompoling van je gaskanaal (op je zender dus); misschien denk je dat je de heli aanzet met 0 gas, maar geeft de zender volgas.
Let ook op de servostekkertjes e.d. of die niet verkeerd om zitten aangesloten.

2 vragen:
1) wat werkt er dan niet?
2) werkte voorheen alles wel?

Het kristal wat je in een ontvanger doet moet wel hetzelfde merk zijn als de ontvanger. Hetzelfde geldt voor de zender.
Ontvanger en zender mogen verschillend zijn van merk (En dus verschillend van kristal merk) als ze maar hetzelfde kanaal zijn.

wrobrijns:
je hebt gelijk de merken van kristal maakt niets uit
ik heb een mx12 en gebruik verschillende ontvangers onder ander jety ,multiplex en robbe
alleen wil de zender een kristal van graupner er in hebben anders doet het niets

het lukt dus niet om mijn honey bee op mijn mx12 te krijgen heb bij ons op de club ook gevraagd (modelvliegclub Avio-eelde) vlieg al jaren met vliegtuigen dus er is veel bekend
wat zenders aangaat

maar heb de oplossing al gevonden: er zit een 4-1 controller op de honey bee heb het onvanger gedeelte eruit gehaald en heb een losse ontvanger (jeti) erop gezet en klaar het werkt

Laatst bewerkt:
bij mij werkt het als ik met mijn mx 12 graupner kristallen gebruik. voor de zender en 4in1 ontvanger
DUS 2 GRAUPNER KRISTALLEN, en niet 1 van graupner en één van een honey bee.

maar ik dacht dat de combinatie van mx 12 met 2 honey bee kristallen (zender en ontvangerkristal) niet werkte, weet ik niet goed meer.

Laatst bewerkt:
Back