MX12.

• Topicstarter Topicstarter timvaneert
  • Startdatum Startdatum
T

timvaneert

Guest
Hoi,
Sinds gister de trotse eigenaar van een MX12, het begin voor de vlieghobby is er:-D. Nu zit ik alleen met een vraag, nu wil ik op de sim gaan oefenen maar heb nog geen lader. Dus als je dan op de sim gaat oefenen krijgt de zender dat stroom van de computer, of moet je de zender hebben opgeladen?
Alvast bedankt,
Tim

Ik denk via de computer. Je moet de zender namelijk uit laten staan, als je de kabel in de zender prikt, gaat hij vanzelf aan.

Pin me er niet op vast, maar dat DENK ik ;) (mijn mx12 laad ik altijd gewoon op)

De MX12 krijgt geen stroom van de computer.
Opladen gaat alleen via de stekker aan de zijkant.
Pasop met de polariteit want die is niet als standaard...
Niet meer dan 200ma a 300ma laden anders gaat de zekering in de mx12 kapot.

Wel gaat de MX12 aan (DSC in het scherm) als je de 3,5mm Jack aan de achterkant inplugd om de MX12 als sim zender te gebruiken...

Er is een hele uitgebreide MX12 topic in dit forum...

Benno

Dus als je de 3,5mm plug erin doet, zet hij zichzelf aan, en gebruikt hij stroom van zijn eigen accu? (even om het antwoord op de vraag van TS duidelijk te krijgen)

Okee, mijn accu is nu nog helemaal leeg.
Ik kan dus gewoon dat kabeltje in de computer doen.
En dan doet mijn MX12 het gewoon (aangezien de accu nog leeg is)?
Tim

Nee dus.

Wel even goed lezen he ?
Dat antwoord is hierboven ook al gegeven :)

De MX-12 werkt alleen als de accu is geladen.

Wat de voorgaande posts beschreven, is dat zodra je de zender voor de sim gaat gebruiken, je de zender uit laat staan. Deze schakelt vanzelf in op het moment dat je de sim kabel er in stopt.

Dat zegt echter niets over de accu, die moet nog steeds geladen zijn, en dan gaat niet via de sim kabel / pc.

Grtz,
Menno

Ik snap niet of dit een vraag of een opmerking is.

bedoel je dat als de mx12 niet is aan gesloten je de aan/uit knop om kan zetten en dat de zender dan dus niet aan gaat?? geen display?

en als je de stekker aan de achter zijde in de DSC aansluiting steekt je dan wel display ziet??
wat gebeurt er dan als je dan ook de aan/uit knop op aan zet??

Zie je boven in het scherm ook nog een spanings waarde (iets van 9 a 10 volt)??

Wees eens een beetje duidelijker??

Benno

Nee dus.

Wel even goed lezen he ?
Dat antwoord is hierboven ook al gegeven :)

De MX-12 werkt alleen als de accu is geladen.

Wat de voorgaande posts beschreven, is dat zodra je de zender voor de sim gaat gebruiken, je de zender uit laat staan. Deze schakelt vanzelf in op het moment dat je de sim kabel er in stopt.

Dat zegt echter niets over de accu, die moet nog steeds geladen zijn, en dan gaat niet via de sim kabel / pc.

Grtz,
Menno

Ja sorry, ik begreep het antwoord niet zo goed.
Maar ik snap het nu, ik zal eerst een lader moeten hebben voordat ik op de sim kan oefenen.
Bedankt!
Tim

wanneer je de kabel erin doet, zal de zender aangaan, maar daarbij het "zend"gedeelte uitlaat, hierdoor loopt er minder stroom.

We zullen je accu wel even opladsen Tim, als je 'm alleen gebruikt om te simmen kun je erg lang met één lading doen. Ik pm je wel ff om af te spreken en over de keuze wat betreft welke sim.

We zullen je accu wel even opladsen Tim, als je 'm alleen gebruikt om te simmen kun je erg lang met één lading doen. Ik pm je wel ff om af te spreken en over de keuze wat betreft welke sim.

Okee Bas, ik wacht op de pm;)

Als jij en Bas dit niet zo snel geregeld krijgen, kunnen we eventueel ook wel van pakket ruilen, dan laad ik die van jouw wel op, en ruilen we later weer terug.

Frank.

Ik wacht nog even op de pm van Bas, en anders laat ik het nog wel voor zondag weten.
Tim
Als jij en Bas dit niet zo snel geregeld krijgen, kunnen we eventueel ook wel van pakket ruilen, dan laad ik die van jouw wel op, en ruilen we later weer terug.

Frank.

Ik heb inmiddels Aerofly Pro Deluxe, en nu heb ik alles een beetje ingesteld alleen zit ik met een vraagje. Wil op mode 2 gaan vliegen, en heb nu op de rechterstick richtingroeren staan en aan de linkerkant rolroeren. Ik wil uiteindelijk met een Easycub van Multiplex gaan beginnen en deze heeft geen rolroeren. Dus nu lees ik op internet vanalles over dat je als je vliegtuig, geen rolroeren heeft richtingroer ook best aan de rechterkant kan zitten. Heb ik het nu goed ofniet?
Tim

Eigenlijk maakt het niets uit hoe je de zaak insteld want zoveel mensen met zoveel wensen..

Belangrijk is het als je met anderen vliegt dezelfde mode te gebruiken zodat andere jou model kunnen voor vliegen bij problemen.

Verder is het bij mode 2 eigenlijk altijd zo dat je gas links en je stuur rechts hebt.
Dus hoogte en richting rechts....
als je ailerons op je model hebt stuur je eigenlijk meer met je ailerons dan met je rudder en dus.

Als je ailerons hebt bestuur je die met rechts, Omdat het rudder ook nog ergens moet zitten stuur je die met links...
als je geen ailerons hebt stuur je de rudder met rechts..

Benno

Eigenlijk maakt het niets uit hoe je de zaak insteld want zoveel mensen met zoveel wensen..

Belangrijk is het als je met anderen vliegt dezelfde mode te gebruiken zodat andere jou model kunnen voor vliegen bij problemen.

Verder is het bij mode 2 eigenlijk altijd zo dat je gas links en je stuur rechts hebt.
Dus hoogte en richting rechts....
als je ailerons op je model hebt stuur je eigenlijk meer met je ailerons dan met je rudder en dus.

Als je ailerons hebt bestuur je die met rechts, Omdat het rudder ook nog ergens moet zitten stuur je die met links...
als je geen ailerons hebt stuur je de rudder met rechts..

Benno

Benno, bedankt voor de uitleg:)!
Ik laat mijn rudder dus lekker op rechts zitten.
Tim

Op de sim zeker zo laten Tim. Als je straks je easycub hebt dan zou ik er meteen rolroeren inbouwen en daar mee beginnen. Ik ga dit weekend aan de mijne beginnen, kun je volgende week eens proberen aan de kabel hoe dat vliegt.

Back