My First V-stabi T-rex 600

Nee, stond uit. Staat nu aan. Ik heb ook de 401 knop gebruikt, wellicht voelt het dan ook wat beter. Helaas volgende week dinsdag pas weer testen :(

Agility heb ik wat omlaag gegooit en expo weer op light, dat moet al een stuk lekkerder vliegen. Cyclic gain leek wel goed, wellicht kan iets strakker nog. Collective moet ook zeker nog omhoog maar het was voldoende voor nu maar hij deed eerder zeker een stuk meer.

Ik heb mijn staart zo staan zie de rode getalen onder.

Vanavond 3 vluchten gemaakt :) Het is niet perfect maar het ging heel erg aardig. De eerste keer lostrekken was wat gek want de heli zat iets in de modder. Hij stond ook enorm fel dus dat was even wennen. Handen los hing hij perfect doodstil. Een langzame piro was ook perfect zuiver zonder enige schommel of slinger.

De eerste rondjes gingen erg goed alleen had ik het idee dat de deadband wat groot was. Dat aangepast en de expo op linear gezet en hij reageerde heerlijk strak, alleen super fel. een paar loopings gedaan en die gingen mooi strak alleen wat kort omdat de uitslag echt teveel is.

De staart is alleen nog een drama. Als ik snel stop slaat hij door en komt terug met een slinger. Het is verre van een 401, of zelfs een chinese kloon. Wat tunen maakte het beter maar het lijkt nog nergens op. Iemand tips? Mechanisch is de staart niet aangepast en met de 401 vloog dat alsof je de staart tegen een betonblok sloeg. Dit zijn de instellingen nu:
TailRate : 105 100
TailGain : 55 (hoger begint iets te hunten soms) 105
TailOptimizer : off on
Expo : light Deep
Limit A en B : 40
Sensor DB : 3 5
RC DB : 5
Coll zero offset : 0
Proportional : 80 88
Integral : 50 77
I Decay = 0
Differential : -1 (Wat is dit? heb ik niet)
Accelleration : 65 (hogere waarde leek het te verbeteren) 65
Piru Correction : -30 (Wat is dit? heb ik niet)
Stop Gain A en B : 35 (hogere waarde leek het te verbeteren)35/40
Discharge : 0 (Wat is dit? heb ik niet)
Torq Comp Coll : 12 8
Torq Comp Cycl : 6 4

Zou de stop gain nog veel te laag staan?

Owja, het is een Futaba 9254 op de staart.BLS-251 afstand kogel op 12.5mm

Laatst bewerkt:
Dank je :) Ik heb de instellingen via de terminal overgenomen, de software zegt iets anders. Ik denk dat de optimezer uit een fout was, die corrigeert dan een hoop.

Je wilt de stabi echt niet vliegen met de 401 preset... Probeer het maar eens :)

p.s neem niet zomaar die instellingen van pardoez over, is echt heli afhankelijk.

Vliegen die 401 presets echt anders dan een 401? De handleiding zegt van niet :) Een 401 bevalt bij eigenlijk heel erg goed.

De voglende keer ga ik gewoon meer testen, was nu te kort eigenlijk.

Vliegen die 401 presets echt anders dan een 401? De handleiding zegt van niet :) Een 401 bevalt bij eigenlijk heel erg goed.

De voglende keer ga ik gewoon meer testen, was nu te kort eigenlijk.

Als je een 401 fijn vindt... Wacht maar totdat je stabi dan lekker werkt. 401 is echt bagger vergeleken met de vbar!

Zo, vandaag was een goede dag voor een testvlucht. 5 bf, vlagerig met veeeeel turbulentie. de heli vloog met de nieuwe instellingen erg lekker en je merkte de wind alleen in pitch gedrag. De staart leek beter maar met deze wind was dat lastig te zeggen. Gevoeligheid op de kop is prima zo, direct maar toch rustig genoeg. Even wachten op wat beter weer voor een beter beeld van de staart.

Back