mzk ontvanger

hallo
ik heb een vraagje ik heb een robbe hunter 400
en ik wil daar dus een ontvanger voor kope.
en ik kwam een mzk ontvager tegen en dat leek mij wel wat is dit een beetje kwaliteit
mvg robin hood :lol:

Op dit moment wil ik geen andere ontvanger meer dan een MZK of de "klonen" hiervan. ALs ik er het geld voor had verving ik vandaag nog al mijn normale ontvangers voor de ontvangers met het nieuwe Peter Berg systeem van zenderherkenning.

ja, is een aardig goed ;) Ik heb de hunter 400 met een Webra DS gevlogen en dat ding ook goed.

ik wilde eigenlijk in dortmund 2 schulze 435 kopen, goed idee???

wat is het verschil tussen deze, en de mzk(of heten ze berg???)

De Schulze 435 is door Peter berg ontwikkeld. De licentie van Schulze om die ontvangers nog te maken is ingetrokken. De huidige Schulze 435 is een gewijzigde ontvanger. (waarschijnlijk ergens een loos weerstandje erbij gezet)
De MZK (Quatro, Sexta en Octava) ontvanger is een doorontwikkelde versie van de zogenaamde Schulze ontvangers. Welke nog beter en veiliger is.

De (Berg) Quatra is technisch geavanceerder dan de Schulze Alpha 435. De Quatra herkent je zender en filtert signalen van andere zenders, die op het zelfde kanaal worden ingeschalkeld, eruit.
Het is natuurlijk nog steeds niet de bedoeling dat er met meerdere zenders op hetzelfde kanaal wordt gewerkt, maar het biedt wel een extra veiligheid omdat de ontvangers jouw zender blijft herkennen.
Zie voor meer info: http://www.rc.jepe.biz/index.php?main_page=product_info&cPath=1_4&products_id=56

een schulze is een aardige ontvanger maar wil soms toch nog wel tikken. Dat zal je met een berg / mkz niet gebeuren.

@Robin Hood: MzK maakt meer ontvangers dan de Quatra, Sexta en Octava. Deze laatste 3 horen tot de Profi-serie en zijn technisch geavanceerd.
De andere ontvangers (Penta, Pico, Nano, Micro) zijn goede -normale- ontvangers: ze hebben echter niet de TSR van de Profi-serie.

dan lijkt mij het duidelijk
geen schulze maar 2 mzk's

tenminste, de schulze kan je in dortmund voor 50 euro(inclusief xtal) kopen.
is dit ook in dortmund, voor ongeveer dezelfde prijs?

EDIT: ik heb nog eens het drradje van micro ontvangers gelezen. Eigenlijk snap ik er dan niks meer van...
De mkz 4 kanalen heb ik het over(quatra). Heeft die volle rijkwijdte?
is er een 35mhz?
is deze ontvanger dus eigenlijk gelijk aan de schulze 435, maar dan 'luisterd' deze ontvanger beter naar je zender?

Hij is beter dan de 435 en luistert beter en je hebt volle reikwijdte als je de antenne niet inkort.

Het enige probleem watik er mee heb is dat ie bij inschakelen ca 1 sec geen servo signalen afgeeft, waar bijv een ikarus picco board en sommige zinnige regelaars even niet tegen kunnen.

AirCraftWorld heeft ook goedkope Quatra's onder het Hyperion hismerk....

ik denk dat ik tocg gewoon een penta koop of zou het toch gewoon beter zijn om zo een ontvanger met berg technologie voor mijn hunter 400 (vliegtuig)

In Dortmund op de beurs goed kijken bij PAF, hij levert de MZK Quatra, sexta en octavo onder zijn eigen naam en aan een wel heel leuke prijs. Hopenlijk heeft hij er genoeg op voorraad.
En helaas mijn stamwinkel staat dit jaar niet met een stand in Dortmund, wel komt hij in de loop van dit jaar met enkele mooie nieuwe producten.

Pas op. De storende tweede zender wordt er NIET in de ontvanger uitgefilterd. Dat kan ten enemale niet (helaas!) Wat er gebeurt is dat de decoder slim is gemaakt en die beoordeelt welke impulsen bij de zender horen en welke niet, maar de impulsen van de storende zender zitten er wel in.....Door kort "even niet te luisteren naar het aangeboden signaal op het moment dat je een stoorpuls verwacht (en die komen met een bepaalde frequentie variatie langs waarop je kan anticiperen) kan je "simuleren" dat het storende signaal eruit gefilterd wordt. Dit is echter technisch niet juist. De storing is er maar er wordt even helemaal niet naar het gedemoduleerde signaal gekeken. Dit betekent ook dat de goede impulsen wel eens uitvallen en dan gaat de ontvanger zo kort op hold dat je dat meestal niet eens merkt. Het slimme van deze ontvangers zit in de microprocessor die na de eigenlijke ontvanger komt en de twee signalen door elkaar heen aangeboden krijgt en het werktempo van de microprocessor. Er zijn nu overigens microprocessors in de vorm van een SMD transistor dus aan de maat hoeft het niet meer te liggen.

Hans Delemarre

Back