Nòg een keer zwembadvaren!!!!

Heren Kapiteins,

Het lijkt een beetje drukkiedrukie te gaan worden 8O 8O 8O :

Zojuist via Jan het verzoek gehad van 'het zwembad' in Heerenveen om op 14 april 'acte de présence' te willen geven tijdens hun 24-uur's zwemmen/nachtmarathon.....een stukje 'gratis varen' en 'PR' voor onze hobby :thumbsup: .
De plaatselijke Duikclub zal er ook zijn (mag Mathijs best tussen lijkt me...) dus toch onderwaterfoto's en een SAR-component.
We hebben dan alleen het 'kleine bad, zonder de raampjes'. Niet dat het veel kleiner is...alleen wat minder 'maximaal' diep.
Hierbij dus een verzoek voor wat deelnemers. Laten we eerlijk zijn: zo'n mooie gelegenheid om je boot 's goed uit te testen (voor een goed doel) is natuurlijk geweldig.
Ik kom zo snel mogelijk met eventuele details (o.a. tijdstippen).

Wie mag ik noteren?

Reacties via PB of email.
:pim:

Jos

Hoi Jos,

Ik wist niet dat jullie een abonnement genomen hebben ...... :lol:

Schrijf mij er maar bij, maar even onder voorbehoud van tijd, en mogelijke aflevering van een keuken bij mij thuis. Er zit wat 1:1 bouwwerk aan te komen..... :evil: :wink:

Ahoi,

we moeten nog overleggen hoe we het geheel verder gaan aanpakken, en dat geld ook voor het tijdschema. Om daar 24 uur te varen lijkt me wat heftig (wel een uitdaging -marathonvaren- :D ) maar het lijkt me handiger wat handelbaarder af te spreken (anders voeren we een 'wachtrooster' in...).

Jos

OK....er is duidelijkheid:

tussen vrijdagavond 14 april 22:00uur en 24:00uur is het (kleine) bad helemaal voor ons.
Van zaterdag 15 april 0:00uur tot zaterdag 15 april 10:00 uur zijn we van harte welkom in dit bad (we delen het dan met de duikvereniging.
Dat wordt dus nacht/marathon-varen (in een rooster?) 8O
Roept u maar....

Jos

Hoi Allemaal

En het is stil aan de overkant :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

Het is buiten dan wel donker maar ook in friesland hebben we licht hoor. :wink:

Groeten,

Jan

OK, ok, ok,

Ik denk ook niet dat het licht het probleem is. Ik neem zelf ook altijd voor de zekerheid een zaklantaarn :idea: mee als ik naar Friesland rij ..... :wink: :lol:

Maar meer de tijd. Ik wil mezelf wel opgeven voor vrijdag 22:00-24:00, maar de verdere kleine uurtjes laat ik schieten, het spijt mij. Hoewel we misschien enigzins moreel verplicht zijn acte de présence te komen geven (onze vaardag eind Maart voor een luttel bedrag) moet ik toch een balans vinden tussen de modelbouw, die de komende tijd toch erg druk is met allerlei vaardagen en tripjes, en het thuisfront. (Nee Roel, niet meteen gaan roepen over deegrollers ... :oops: :lol: )

Hoi Lex

Ik was ook niet van plan om de nacht door te gaan, ook ik heb nog het een en ander om handen, maar ik was effe benieuwd naar reacties want het is wel een leuke kans om onze (vaak niet geheel begrepen hobby )op de kaart te kunnen zetten.

dat's all :wink:

Groeten,

Jan

Ik heb van Fred ook 'n PB gehad waarin hij aangeeft van de partij te zullen zijn (mits z'n trip de voorgaande dagen geen problemen oplevert).

Jos

Hoi allen,

Even een update 8O 8O:

Wij zijn welkom in het zwembad de Telle vanaf 21.00 uur en dan stopt het in principe 24.00 uur omdat dan de duik vereniging in het bad instructie gaat geven ,kun je trouwens ook aan mee doen tegen gereduceerd tarief ,kun je mischien je boot bekijken van een geheel andere kant. :lol:

Maar in overleg met de duik vereniging is wel het één en ander mogelijk.

Het kan zelfs zo zijn dat als de duik vereniging niet voldoende deelname heeft het niet door gaat ,dan worden de vaar mogelijkheden anders namelijk van vrijdag 21.00 uur tot zaterdagmorgen 10.00 uur.

Ik zelf zal er zijn van 21.00 uur tot 24.00 uur,of langer net hoe het uitkomt.

Note: het gaat niet over het bad met de onderwater vensters het is het andere bad met max diepte 1.30 m ,wel warmer :roll:

Groeten,

Jan Huizenga

hoi luitjes
weer terug uit duitsland geen problemen met de boot dus vrijdag ben ik er bij.
hoeveel deelnemers komen er en spreken we wat af omtrent de tijd of gewoon om 21.00 uur aanwezig.
groeten fred

Jos & Jan,

Het gaat mij helaas niet lukken om mijn U177 weer vaarklaar te krijgen voor het weekend. Hoewel ik het tot nu toe nog steeds voor mezelf in optie had, kom ik de 14de niet naar Heereveen. :cry:

Mocht het overigens nog eens worden georganiseerd (het liefst in het bad met de ramen) dan hou ik me aanbevolen. In ieder geval veel plezier toegewenst!!

Groetjes:

Mathijs

Hoi Lex en Fred

Ja gewoon aan de achterkant één moet zich voor wel even melden, maar waarschijnlijk ben ik er dan al.

En zal de deur door mij wel opengedaan worden.

Groeten,

Jan

Hoi Allen

Wij (Fred, Lex, Mart en ik waren daar om 21.00 uur en konden via een andere achteringang (stond je bijna meteen in het water) onze boten naar binnen sjouwen ,er zat gelukkig water in Joop :lol:

Daar hadden we het (kleine) bad tot ons beschikking en dat hadden we tot 10.00 uur de volgende dag omdat de duikploeg niet was gekomen.

En als je dacht er was toch niemand wel dat was dus niet zo, het was behoorlijk druk daar en we hebben dan ook best veel vragen en belangstelling gehad.

Fred moest redelijk snel de hulp van een vrijwilliger in roepen want één van zijn boten bleef beneden op de bodem liggen ,Nu was dit zo'n beweegbare bodem,en als we het hadden gevraagd had ie er met redelijk droge voeten heen kunnen lopen. :P :P . een kapotte cel was de boosdoener.

Mart had zijn engel u 177 mee genomen om zijn trim uit te proberen en of zijn lood wel laag genoeg in de boot zat, en om voor het eerst te gaan duiken dus wel een spannend avondje voor Mart, en het begon al dat zijn ontvanger accu leeg was ,snel een lader van huis gehaald (een thuis wedstrijd heeft niet alleen voordelen voor de thuisspeler :wink: )
En kon Mart na een stijf half uur laden, de boot te water laten.

Kaars recht en als een potloot in het water ,klein probleem, met de duiktanks vol, nog volop aanwezig ,aan de oppervlakte dus, omdat bleek dat er nog te weinig lood in de boot zat.

Één opmerking wil ik jullie niet onthouden dat toen mart tussen een aantal zwemmers door voer dat er werd geroepen is dat nu een vliegkampschip?
(Sorry Mart ik kan het niet voor me houden)

De toren zat er nog niet op dus dan is ie wel wat plat, maar daar veranderde mart niet om en stuurde gewoon door, zijn boot dreef en deed hét goed, en hij is nu een heel eind verder met de bouw van zijn sub.

Wat ons allemaal opviel dat dit water warmer was dan het andere bad en dat ons zend bereik wel gehalveerd leek ,je kon twee meter diep en je had vaak geen bereik meer,dat was in het andere bad echt beter.

Kortom toen wij om 00.30 weer naar huis gingen hadden we weer een gezellige leerzame avond gehad, en hebben weer een aantal mensen onze hobbie kunnen bewonderen ,zowel van boven als onder water.

Groeten,

Jan Huizenga.

Mart,

Erg jammer dat ik er niet bij was. Ik had graag je "vliegkampschip" bewondert.

Mooi te horen dat je trim al "aardig" was zonder er iets aan te doen. Overigens had ik met het gietijzeren (4 kg) blok en de volledige opbouw al wel genoeg "zink vermogen" om te duiken. Wellicht dat je bij montage van de toren al wel genoeg gewicht aan boord hebt om te kunnen duiken.

Leuke anekdote hieromtrent is het verhaal welke ik hoorde tijdens mijn stage bij de RDM. Zij hadden o.a. onderzeeers geleverd voor Taiwan. Bij de leveranciers van de apparatuur werd steeds gevraagd het gewicht van de apparatuur te specificeren. Nu waren de leveranciers allemaal bang voor claims en specificeerde zij allemaaal aan de veilige kant (iets zwaarder dan de apparatuur in werkelijkheid was). Gevolg tijdens de eerste proefvaart weigerde de boot te duiken.

Zelf ben ik een aardig eind op weg (zie draadje bovendek U177). Wellicht dat we tijdens een volgende ontmoeting 2 varende U177's kunnen laten zien.

Zijn er ook foto's gemaakt van je boot, ik ben daar erg benieuwd naar?

Groetjes:

Mathijs

mdejong zei:
..... gevolg tijdens de eerste proefvaart weigerde de boot te duiken......

Groetjes:
Mathijs

Beetje :offtopic: maar volgens mij had de nieuwe type 212 daar ook last van bij haar maiden trip, ondanks alle computerberekeningen ...... :roll:

Ik heb me ook weer prima vermaakt in het 'zwaarder dan gemiddeld'-zwembadwater in Heerenveen. Net wat Jan zei, niet dieper dan 2 meter gaan, is er niets aan de hand. Leuke vaaravond, al werd het gehalte aan Subbus Humanus bij ons in het water tegen het einde wel wat hoog. Maar gelukkig wist onze gastheer, Jan z'n buurman, daar met een onmiskenbare 'badmeester'-intonatie in z'n stem wel raad mee! Leuk om te zien, ineens alles stil, en men zwom braaf naar één kant. Misschien kunnen we hem wel strikken als moderator op het forum ..... :wink:

Ja het was een prima avond,geen spijt gehad om een eindje te rijden.
Weer wat geleerd:1) accu's laden dus VOOR de vaart en 2) toch maar iets meer gereedschap meenemen.
Was erg blij dat ie zonder slagzij in het water bleef liggen (foto komt nog)
Wat Jan niet heeft verteld is dat er LEKKAGE is en ik weet nog niet waar.
Mart

Back