N00b vraagt: met welke heli beginnen?

Hallo luitjes van het forum.

Ik ben Dimitri en nieuw op dit forum. Ik kijk al enige weken op het internet naar RC bestuurbare heli's (electro) en ben van plan eentje te kopen binnenkort. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer!

Ik zie veel filmpjes op het internet, en mijn interesse gaat uit naar de Honey Bee King. Alleen, ze crashen ook heel erg snel! Vooral als ik achter de bediening zit denk ik..

Dus misschien kan ik beter beginnen met een Esky Dauphin o.i.d.?

Graaaag jullie reacties en tips :)

PS: Uiteindelijk wil ik een 6 kanaals maar dit lijkt mij moeilijk. Is beginnen met een 4 kanaals beter? Of moet het nog simpeler..

Mvg,

Dimitri

Hallo,

ik ben zelf eerst coaxiaal begonnen en vlieg nu alweer een poosje met de King. Ik zou je wel aanraden om coaxiaal te beginnen, omdat je dan een beetje 'feeling' krijgt van hoe een heli in de lucht beweegt. Dat gevoel komt namelijk heel erg van pas als je naar een eenwiek overstapt. Laat ik je wel waarschuwen over de Dauphin - uit eigen ervaring - : deze heeft wieletjes als landingsgestel en dat is erg moeilijk om hem daarmee goed op de grond te zetten. Dat heeft mij in het begin menig crash op geleverd.

Het grootste verschil tussen coaxiaal en eenwiek is, even ruig gezegd, dat een coaxiaal in de lucht blijft hangen - als hij goed is afgesteld - wanneer je de zender loslaat, en een eenwiek zal meteen neerstorten. Een eenwiek vliegen betekent constant knuppelen, constant corrigeren om de heli te laten doen wat jij wilt, en een coaxiaal zal direct doen wat jij aangeeft met de zender.

Als je bang bent om te crashen, koop dan een redelijk goede simulator. Je moet er echter wel vanuit gaan dat 1) je niet alles wat je op de sim kunt, ook direct in het echt kunt en 2) je sowieso zult crashen. Crashen hoort nou eenmaal bij de sport, maar we hebben het geluk dat E-Sky onderdelen niet al te duur zijn :) ;)

Eenvoudiger, speelgoed van Silverlit bijvoorbeeld, kun je wel doen, maar ik zei het al: dat is echt speelgoed, geen modelbouw dus. Geen aanrader als je door wilt. Je kunt er wel eentje kopen voor de lol, maar echt vliegen leer je daar niet mee.

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust! ^^

Hey thnx voor de uitgebreide info! Idd, ik zag al dat er heel veel te vinden is als je nieuw bent hier. Dus ik zal even rondkijken :)

Groetjes Dimitri

Weet iemand trouwens hoe je die clear view flight simulator kan omzeilen dat je niet hoeft te betalen? Illegale versie ofzo?

Thnx.

Illegale software en medewerking daaraan verlenen is niet toegestaan op het forum Dimitri, staat ergens in de regels (die ik nooit gelezen heb). Verwacht dus geen antwoord. Kijk eens in het software subforum, er zijn toch ook gratis simulators?

Weet iemand trouwens hoe je die clear view flight simulator kan omzeilen dat je niet hoeft te betalen? Illegale versie ofzo?

Thnx.

Probeer gewoon FMS, die is gratis (en zit/zat bij de honeybee FP bij).

Volgens mij gaan 'gamehackers' zich niet bezig houden met RC sims.

Back