Na crash nieuwe BLC40 esc instellen

Vorige week ben ik met de Mini Titan geland zoals het niet hoort. Ik heb daarom helaas ook een nieuwe motor en regelaar moeten kopen.

De motor is van de SE versie en maakt 3700 rpm/v ipv mijn oude standaard motor die 3500rpm/v maakte.
Ik heb weer een nieuwe BLC40 (8041-H) regelaar:).

De vraag is....zou die net iets zwaardere motor problemen geven in mijn verder standaard heli (13T pinion):confused:??

Als de regelaar een "riedeltje" piepjes geeft gevolgd door 2 piepjes, korte pauze en dan nog 2 piepjes.....en mijn throttle staat op idle tijdens aansluiten van de accu, is de regelaar dan al helemaal goed ingesteld:confused:??

Ik heb geen zin om weer te crashen door een verkeerde instelling.

Bedankt alvast!!

Altijd even de handleiding erbij om te kijken wat de basisinstelling is.
Dat hij meteen 100% goed staat lijkt me sterk...

Sommige regelaars moeten ook eerst leren wat volgas en geen gas van de stick is.

Als je niet zeker weet of het goed is zou ik niet gaan vliegen

Altijd even de handleiding erbij om te kijken wat de basisinstelling is.
Dat hij meteen 100% goed staat lijkt me sterk...

Sommige regelaars moeten ook eerst leren wat volgas en geen gas van de stick is.

Als je niet zeker weet of het goed is zou ik niet gaan vliegen

Ik begrijp wat je bedoeld...maar nu heb ik eigenlijk nog geen antwoord op beide vragen.
Ik heb de manual gelezen en aan de hand van de piepjes en opregelen van toerental, lijkt de regelaar ingesteld. Motor start bij throttle geven langzaam op.
Wie heeft er een Mini Titan en heeft zelf ook eens iets met de regelaar gedaan?

Gegevens van de motor

Vorige week ben ik met de Mini Titan geland zoals het niet hoort. Ik heb daarom helaas ook een nieuwe motor en regelaar moeten kopen.

De motor is van de SE versie en maakt 3700 rpm/v ipv mijn oude standaard motor die 3500rpm/v maakte.
Ik heb weer een nieuwe BLC40 (8041-H) regelaar:).

De vraag is....zou die net iets zwaardere motor problemen geven in mijn verder standaard heli (13T pinion):confused:??

Als de regelaar een "riedeltje" piepjes geeft gevolgd door 2 piepjes, korte pauze en dan nog 2 piepjes.....en mijn throttle staat op idle tijdens aansluiten van de accu, is de regelaar dan al helemaal goed ingesteld:confused:??

Ik heb geen zin om weer te crashen door een verkeerde instelling.

Bedankt alvast!!

Als je weet hoeveel amps de motoren gebruikrn, dan weet je of je de esc voldoet of niet.

Je had twee vragen

- voldoet de regelaar
- gaan de 200 extra toeren/v problemen geven

Je hebt nu een 40A regelaar.
Dit is gewoon gemiddeld voor deze klasse, hier zul je niet veel fout aan doen. Wil je het echt zeker weten, dan moet je met een logger aan boord gaan meten wat de werkelijke waarden zijn.
Maar de warmte van de regelaar zelf zegt ook een hoop.
Is hij na het vliegen bloedheet (lees: je kan je vinger er geen 2 tot 3 tellen tegenaan houden) gaat er iets niet goed.
Oorzaak van warm worden kan een te laag toerental zijn (brushless wordt vanaf 80% of zo pas rendabel, onder 80% worden motor en regelaar warm), of een BEC (voeding voor servo etc) die overbelast wordt.

Wel even opletten, bij mijn trex450 was het zo dat de 2 amp. bec in de regelaar eigenlijk net niet toereikend was. Als ik hem gebruikte, werd het ding bloedheet. Sinds ik met een losse bec werk, blijft hij 30 tot 40 graden ong.
Stel je regelaar stopt ermee door een warmteprobleem, heb je dus ook geen besturing meer...

Je tweede vraag
je vliegt 3s, dus 12,6 op zijn hoogst. dus 2500 toeren meer dan je vorige motor (even geen verliezen etc gerekend)
Voor de heli zelf zal dat niet zo'n punt zijn, alleen even opletten dat je bladen wat harder in de rondte geslingerd worden. Houten bladen vinden het niet grappig om erg veel sneller dan standaard te gaan. Carbon maakt dat niet zo veel uit.
Stel je vind je headspeed toch te hoog, zul je even moeten kijken naar een 12T motortandtwiel.

Hopelijk ben je zo wat wijzer.
Succes!

Zijn er verder nog mensen met ervaring, voor wat betreft de Mini Titan en het instellen vd regelaar???

Vandaag een stukkie gevlogen. Heli is wel zenuwachtiger nu. Maar vliegt wel lekker.
Regelaar stond (zo lijkt het) al goed ingesteld.
Motor 6-35Ampere. Regelaar kan continu 40 Ampere aan.

Back