Na het indraaien van de gloeiplug kan ik niet starten

Goede middag.

Ik heb een thunder tiger pro er-1 4wd all road nitro auto.
Sins kort krijg ik deze niet meer aan de praat.
Na het indraaien van de gloeiplug gaat mijn start koort heel erg zwaar.
Zodra ik de gloei plug er uit draai gaat dat als een zonnetje.
Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt,

erik

Dan is het denk ik hydrolock.

Haal je plug eruit en draai je auto ondersteboven en dan een paar keer trekken aan de starter. Dan komt er vermoedelijk een beetje brandstof uit het gat van je plug.

Als je dit hebt gedaan nogmaals proberen te starten.
En vorig jaar afgesteld door een prof.. Heb je nu helemaal niets meer aan deze afstelling vermoedelijk.. :)

Dan is het denk ik hydrolock.

Haal je plug eruit en draai je auto ondersteboven en dan een paar keer trekken aan de starter. Dan komt er vermoedelijk een beetje brandstof uit het gat van je plug.

Als je dit hebt gedaan nogmaals proberen te starten.
En vorig jaar afgesteld door een prof.. Heb je nu helemaal niets meer aan deze afstelling vermoedelijk.. :)

Dit is het helaas ook niet.

nieuwe plug nodig?
- controle: plug eruit, en even zo op de gloeidriver zetten. Hij moet felrood gaan branden. Tegenaan blazen moet ie feller worden.
Zo'n plug heeft niet het eeuwige leven, 1 verkeerde (hete) run en hij kan overleden zijn.

Gloeidriver geladen? je wilt niet weten hoeveel problemen er opgelost worden zodra dat ding netjes opgeladen is voor het starten...
geladen wegleggen is geen garantie, die dingen lopen leeg..

Dit is het helaas ook niet.

Hou je auto eens gewoon vlak, draai de plug er nog eens uit, en zet het gas vol open.

Trek daarna nog eens een aantal keer SNEL aan het koord (niet helemaal tot het einde uittrekken uiteraard, korte maar wel snelle rukken geven)

Goed kans dat er dan alsnog een nevel uitkomt, en je probleem voorbij is....

Werkt dat ook niet, en is het de eerste keer dat je rijd dit seizoen, dan heb je dikke kans dat het hydrolock is maar van ingedikte olie.
In dat geval eerst de carburateur vol met verse brandstof schieten, en bovenstaand nogmaals herhalen: de verse brandstof verdunt de ingedikte olie en spoelt deze er uit. Doorgaan met trekken tot er niks zichtbaars meer uit het pluggat komt. Plug er in, gas stationair, filter er weer op, en hij zou in een keer moeten starten.

Inderdaad, afstellingen verlopen, maar hij zou op de afstelling van vorig jaar nog wel moeten starten...

Groet, Bert

Had ik vanmiddag ook met eerst start van een schoongemaakt nitro wagentje, lekker volpompen met nitro even schudden/weken... Bougie halve slag los en trekken, dan zie je de nitro tussen de bougie en koelkop pruttelen.. Weet je iig dat t goed gemixt is.. Bougie dr uit op zn kop houden paar vlot trekken alles spuugt ie dr uit... (Ik deed dit met carb dicht) omdraaien, bougie in de glowplug rook/knetter :) dan dr weer indraaien 2x kort pompen en starten...

Nou ben ik geen expert maar dit werkte toch al paar keer bij verschillende wagens, suc6

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh? Een gewone plug heeft iets van een 6mm schroefdraad en een turbo plug is 8 of 10mm, lastig erin draaien....

Back