na het rijden geen compressie meer

• Topicstarter Topicstarter M.a.r.k
  • Startdatum Startdatum
M

M.a.r.k

Guest
hallo iedereen

als ik me auto tijdens het rijden stop en hem dan weer wil starten dan is me compressie bijna weg en moet ik een paar minuten wachten voordat ik weer verder kan rijden, hordt dit zo?
versleten kan me moter denk ik niet zijn want ik heb er pas 2liter op gereden.

alvast bedankt

Ik denk toch dat de motor bijna versleten is. Heb je hem wel goed ingereden?

Als de motor warm is gaan de zuiger en cilinder uitzetten. Daarom heeft een motor in koude toestand meer compressie dan in warme toestand.

M.v.g. Mark

lijkt mij ook een sterk versleten motor...
of slecht afgesteld zodat hij te warm krijgt :wink:

Dat is normaal, de zuiger/cilinder zetten uit omdat ze warm zijn/worden.
Dus als je net gereden hebt zijn ze helemaal uitgezet, en heb je weinig compressie. Als de motor is afgekoeld is de compressie weer als vanouds!

masterwebber zei:
Dat is normaal, de zuiger/cilinder zetten uit omdat ze warm zijn/worden.
Dus als je net gereden hebt zijn ze helemaal uitgezet, en heb je weinig compressie. Als de motor is afgekoeld is de compressie weer als vanouds!

Dit is dus niet normaal, elke motor moet je meteen na het afslaan weer kunnen starten.
Als dit niet lukt en hij moet eerst afkoelen loopt hij dus duidelijk te warm.
Als wij finale rijden met een wedstrijd kan dit oplopen tot 45 minuten aan een stuk rijden, dus het zou wat zijn als we na elk tankje de motor eerst moeten laten afkoelen.

Ik zou de motor eerst eens wat rijker zetten, minstens een halve slag nu kijk je of hij het tankje netjes leeg rijd.
Als je het tankje leeg hebt gereden doe je hem meteen weer vullen en kijkje of hij meteen (binnen 10x trekken) weer wil starten.
Als ie gewoon start kan je hem eventueel weer iets armer afstellen mits de temperatuur in orde is nu.

Je hebt natuurlijk wel de warme carb. als "probleem". Dus dat start al weer lastiger.

Compressie zou hij ten alle tijden wel moeten behouden,met uiteraard wat variatie.

Zuiger koelt veel sneller af dan de cylinderbus, dus wacht je te lang met herstarten, zul je idd even moeten blijven wachten. Of veel gas moeten geven om te kunnen herstarten.

Hoi
Als mijn motortje afslaat naar het rijden.
Is bij mij de compressie ook weg.
Maar als ik hem dan weer wil starten gewoon de gloeiplug e r op.
Een stuk of 5 keer trekken en hij is weer aan. Dus ik hep er geen problemen mee. :D

Ik hoop niet dat die comprssie weg is dat de motor is versleten.
Heb pas 4 tankjes gereden. :| :| :|

super-race zei:
Hoi
Als mijn motortje afslaat naar het rijden.
Is bij mij de compressie ook weg.
Maar als ik hem dan weer wil starten gewoon de gloeiplug e r op.
Een stuk of 5 keer trekken en hij is weer aan. Dus ik hep er geen problemen mee. :D

Ik hoop niet dat die comprssie weg is dat de motor is versleten.
Heb pas 4 tankjes gereden. :| :| :|

Als je minder weerstand voelt bij het trekstarten is dat normaal...
Volgens mij heb je gewoon 'minder' compressie, geen compressie is wat anders... Als je je auto kan starten, heb je zowiso nog compressie.

Ik heb nog al mensen horen klagen over het niet direct kunnen starten na een tankje. Eén van die mensen heeft z'n auto zelfs laten inrijden door een wedstrijdrijder, dus das wel kras...

JaZz.

hij stond inderdaad te arm

en ik heb hem wel goed ingereden

bedankt iedereen

Back