na volgas...gas los....motor valt uit

• Topicstarter Topicstarter m3
  • Startdatum Startdatum
M

m3

Guest
hoe komt dit? het is niet op mijn eigen auto maar die van een maatje.......wij hebben dezelfde hpi rtr evo...

bvd

peterrr44 zei:
dan zal je lagen toeren sproeier wel niet goed staan

En wat moet die dan regelen ?

Als de motor prima optrekt zal die sproeier wel redelijk goed staan.

Als de koppeling heel vroeg aangrijpt moet je die eens nakijken, de koppeling wil wel eens "plakken" en bij een rem de motor mee blokkeren.

Andere optie is dat je stationair iets te laag staat, draai die eens een kwart slag in.

Roelof zei:
peterrr44 zei:
dan zal je lagen toeren sproeier wel niet goed staan

En wat moet die dan regelen ?

Als de motor prima optrekt zal die sproeier wel redelijk goed staan.

Als de koppeling heel vroeg aangrijpt moet je die eens nakijken, de koppeling wil wel eens "plakken" en bij een rem de motor mee blokkeren.

Andere optie is dat je stationair iets te laag staat, draai die eens een kwart slag in.

Dus je bedoelt dat de koppelingvoetjes wel eens een beetje willen smelten/kleven? Plastic zeker? :|

Dat wil ik ook niet direct zeggen maar als het veertje van zo'n schoentje niet strak genoeg is zal die hem niet zo snel los trekken van de clutchbell.

mijns inziens looptie goed stationair.....net zo hoog ongeveer als die van mij.......maar ik zal het nog een tandje hoger zetten...bedankt!

Kijk ook eens als je stationair draait en dan de rem erop zet of hij de gasschuif dan niet nog een extra stukje dicht duwt...

Plaats eens een nieuwe bougie. Heb hetzelfde voorgehad op mijn enigma en dat was de oplossing.

The kid zei:
Plaats eens een nieuwe bougie. Heb hetzelfde voorgehad op mijn enigma en dat was de oplossing.
Geloof nooit dat je met een bougie rijdt, wat jullie gebruiken heet: GLOEIPLUG. Is toch echt wat anders dan een bougie...

Eerlijk gezegd is dit meestal een teken van een versleten motor.......

als je de motor de eerste keer start, en telkens met het rijden niet verder gaat dan 1/2 gas, dan blijft hij wel goed lopen.
Eenmaal 1x volgas geweest, slaat hij af......

idd.....de motor is niet meer aan te krijgen.......alles geprobeerd, nieuwe plug, cylinderwand eruit.....was aardig donker (te heet geweest?) alle oude benzine eruit.....nieuwe erin......niet meer aan te krijgen.....

sneu voor hem want de ontvanger werkte ook al niet meer zo best....al met al is deze tweede hands een miskoop geweest......kwam bijna net zo duur uit als een nieuwe....(als alles vervangen moest worden, want de eenrichtingslager a 24 euro was ook stuk, plus de trekstarter en tandwielen)..nu nog toestemming van zijn wederhelft :lol:

Back