Naam type vliegtuig gezocht

Als kind was ik gefascineerd door een bepaald type vliegtuig en denk uit de 50-er jaren
Doordat ik geen aanknopingspunten heb kan ik op internet niet iets vinden
Wel kan ik dus onderstaand schetsje tekenen in de hoop dat iemand een naam van iets dergelijks weet zodat ik daarop kan zoeken
Een dergelijk toestel wil ik gaan bouwen Groet Kasper

Uploaded with ImageShack.us

Laatst bewerkt:
Cessna Skymaster ?

Cessna_Skymaster_O-2_3.jpg

Wat de topic starter hier schetste is de Fokker G1.
Je kan hierover heel wat vinden, bijvoorbeeld in Wikkipedia.
Een tekening:
fokker-g-i-1937-holland.gif

Een foto:
109020.jpg

Het enige "probleem" is dat het geen kist uit de 50tiger jaren is maar uit de late 30tiger jaren! ;)

Dat schetsje zou een Fairchild C-82 Packet kunnen zijn, maar ik denk nog eerder de franse Nord Noratlas of de amerikaanse Fairchild C-119.

Nord Noratlas:

IMG_2703_bewerkt-1.jpg

Fairchild C-119 'Flying Boxcar':

c119_29.jpg

Ik ben benieuwd ...

Laatst bewerkt:
Sja, het zijn allemaal mogelijke opties...
Punt is alleen dat Kasper hier antwoord op kan geven, en die is al even niet online geweest, we zullen dus nog even moeten wachten op het verlossende woord.

Heren hartelijk en hartelijk dank
Die Ernst Grundman plaatste is wat in mijn hoofd zat dus nog ouder dan ik dacht
De anderen gebruik ik ook om een fraai gemiddelde te maken Allen even mooi en de Cessna is het meest voor de hand liggende model qua gebruikmaken van fuselages

Nog 1 vraagje ; hoe krijg ik een foto normaal on topic i.p.v. mijn thumbnailformaat ?

Dank Kasper

Laatst bewerkt:
Heren hartelijk en hartelijk dank
Die Ernst Grundman plaatste is wat in mijn hoofd zat dus nog ouder dan ik dacht
De anderen gebruik ik ook om een fraai gemiddelde te maken Allen even mooi en de Cessna is het meest voor de hand liggende model qua gebruikmaken van fuselages

Nog 1 vraagje ; hoe krijg ik een foto normaal on topic i.p.v. mijn thumbnailformaat ?

Dank Kasper

Dat doe je door de .th. weg te laten uit de link van je foto..

Thumbnail met .th.
schetsplane.th.jpg

Foto zonder de .th.
schetsplane.jpg

Back