Namaak T-rex 450 voor 35 dollar??

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Rogier, 1 jan 2009.

  1. pascal102

    pascal102

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Naaldwijk

    Ik wil wel even melden dat ik qua setup als project heb geprobeerd om zo goedkoop mogelijk te gaan, dus geprobeerd om de instap zo laag mogelijk te houden. Als je mij zelf zou vragen zou ik gewoon een Align XL motor met regelaar erin zetten. Gewoon omdat ik die van haven tot gort ken en nog nooit problemen mee gehad heb. Ik het bovenstaande lijstje motoren zou ik voor de laatste gaan. Simpel weg omdat we bij het origineel TRexje ook niet boven de 3700KV hebben. Je moet met een 4000 Kv ook wel oppassen dat je niet een te hoge headspeed gaat krijgen. Ik heb zelf de eerste gekozen omdat ie het goedkoopste was. En performance achteraf gezien is meer dan goed.

    Als staartservo zou ik zeker voor de eerste gaan, sneller en sterker. Alleen ik denk dat je voor de prijs van de eerste, 4 HXT servo's kan kopen. Als beginner heb je dan drie reserve.

    Dus eigenlijk is het een kwestie wat je er voor uit wil geven. Ik denk met de setup die ik heb gekozen, je makkelijk kan leren vliegen. Maar je kan heel simpel een betere setup maken. Kies ipv de assangyro een Futaba of spartan met een 9257 futaba. Weet zeker dat ie dan nog beter is.
     
  2. pascal102

    pascal102

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Naaldwijk
    Ik heb ze er te kort in zitten om hier een oordeel over te geven. Als je met een heli een tik maakt, is toch veel kapot. Enige servo die dat een beetje kan opvangen is een Metalgear servo. Op mijn eerste Trex Xl had ik de Towerpro als op de staart zitten. Bij elke tailboomstrike kon ik naast de tailboom ook de servo vervangen.
    Maar als je toch wel iets meer wil uitgeven, zou ik toch gaan voor de hs65 MG servo's
     
  3. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik heb die HXT servo's in een shockflyertje zitten.
    Hiervoor zijn ze leuk. Maar ik durf ze niet in een heli te plakken.
    Sommige servo's zijn de potmeters een beetje slecht waardoor je trillende servo's krijgt.
    (Maar ik vlieg wel lomp met de shockflyer, ook met mijn heli's trouwens :rolleyes:)

    In mijn setup ben ik voor de iets betere servo's gegaan en een zwaardere motor zodat ik er mee kan 3D'en
    Fibeglass tailblades zodat mijn tailgyro minder hard hoeft te werken.
    En een leuk kappie, omdat het mooier is :cool:

    Dit is mijn setup:
    - HK-450 HK-450 CCPM 3D Electric Helicopter
    - HD-1810MG Digital metal gear servo 16g/2.2kg 3x
    - TP2415-03T TP 2415-03T Brushless Heli Motor 4
    - GWESC35A GWS Brushless ESC 35A 2-4S 3A BEC
    - Z22003S-25 ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 25C
    - FG450 450mm Fibreglass Tail Blade
    - Canopy0014 Fibreglass Canopy for 450 Helicopter
    - GA-410 Assan GA-410 Tail Lock Gyro
    - HGD-201HB HGD digital 201 Carbon Gear BB All (0.06 digital servo)
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  4. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.884
    Locatie:
    Zierikzee
  5. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    Ik twijfel nog over de heckservo. Ik was namelijk eerst van plan een mini titan te bouwen, totdat ik deze tegen kwam. Een clublid adviseerde een C0915 Ace micro servo. 1,5 Kg stelkracht en snelheid van 0,095s. Welke servo van hobbycity zou een goede keus zijn voor de staart (ik wil geen super budget heli maken, gewoon goed spul dus)

    Ook nog over de servo's van de "head". Ik ben van plan de futaba 3107 te gaan gebruiken. Is dat een goede keuze? Welke andere servo's raden jullie nog meer aan voor de kop op een heli van dit formaat.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  6. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    De Assan schijnt te vergelijken te zijn met de Gy240 Futaba.
    Naar ik gehoord heb heeft hij wel last van drift. Maar ja, dat kan ook niet anders voor zo weinig pegels.

    Helaas is het nog steeds zo dat een echte goede gyro gewoon een paar duiten kost.
     
  7. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    dankjewel Francis. Had ook al op RCU gelezen dat het niet heel erg goed is. Ik gooi er maar lekker een gy401 van futaba op, weet ik zeker dat het goed is.

    Waar kan ik trouwens (goedkoop) die originele motor+regelaar kopen van de align?
     
  8. soul

    soul Guest

    "Ik denk met de setup die ik heb gekozen, je makkelijk kan leren vliegen."

    Zou jij voor een beginner eerder zon 100 dollar nep trex 450 aanraden dan de honeybee fp die iedereen altijd aanraad ?

    Of wordt je als beginner dan ingehaald door, te moeilijk afstelwerk/te hoge crash kosten...?

    Vind dat je hier voor 100 tot 150 diollar wel wat krijgt als je kijkt wat voor spul je krijgt als je de fixed pitch helitjes bekijkt dan wordt je goed genaaid.

    Die fabrikanten lachen zich dood bij een honeybee daar zit een dikke winstmarge op.
    Betaalde 100 euro voor 3 x niks
     
  9. bennetje

    bennetje

    Lid geworden:
    1 jul 2005
    Berichten:
    272
  10. pascal102

    pascal102

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    32
    Locatie:
    Naaldwijk
  11. Bronsky

    Bronsky

    Lid geworden:
    27 apr 2008
    Berichten:
    273
    Locatie:
    Bartlehiem
    Geldt dat voor de meeste motoren (genoemd in dit topic), dat het tandwiel niet bij de motor zit?

    Heeft UH ze ook te koop?
     
  12. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Hoewel dit goedkoop is ben je er nog niet helemaal.
    Je hebt er nog een zender bij nodig en ontvanger.
    In de ALLERgoedkoopste variant zit je toch boven de 230,-

    En dit zijn geen speledingetjes zoals een LAMA of zo.
    hiermee kun je alles wat je met de grote jongens kan. Dat maakt het ook net zo moeilijk.
    Moeilijker eigenlijk, omdat ze zo licht en wiebelig zijn.

    Een simulator zou ik zeker aanraden om de beginselen te leren voordat je zo'n heli voor het eerst laat opstijgen.
     
  13. Manuel

    Manuel Guest

    Hmm, ik heb hier nog zo'n beetje alles liggen om dat ding vliegklaar te maken...:)
    Jammer dat de verzend kosten altijd zo hoog zijn bij HC, site's zoals dealextreme verkopen gewoon een lama voor 100 dollar; zonder verzendkosten :p

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2009
  14. jaimygo

    jaimygo

    Lid geworden:
    23 jan 2008
    Berichten:
    256
    Het zou wel mooi zijn als iemand een paar foto's maakt van zijn 35 dollar heli :p
    Gr, Jaimy
     
  15. Bronsky

    Bronsky

    Lid geworden:
    27 apr 2008
    Berichten:
    273
    Locatie:
    Bartlehiem
    Nog meer vragen...

    Ik begrijp dat de motor die jij toegepast hebt standaard met een 9 tands pinion wordt geleverd. Heb ik dat goed?

    Kan ik die gewoon gebruiken als beginnend helipiloot, of moet ik er een andere bij ziet te futselen?

    Zijn er nog meer dingen die ik nodig heb als beginnend helivlieger. Ik denk dan aan balanceer dingetje voor de bladen en ander afstel tools. Laders, zender en ontvangers en zoo heb ik wel (heb al wel vliegtuig ervaring).
     
  16. bennetje

    bennetje

    Lid geworden:
    1 jul 2005
    Berichten:
    272
    Maakt het nog uit of ik een motor met 2.3 of 3.2 mm as kies?
    Voor de 2.3 mm as heb ik nl. nog een 13T tandwiel liggen.

    Is het normaal om deze te verlijmen of kan ik toch beter eentje met een schroefje uitkiezen?

    Ben.
     
  17. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    Ik verwacht hem binnen 1 week binnen.
    Ik maar er wel een bouwverslagje van.
     
  18. soul

    soul Guest

    Ik heb hier een honeybee staan die ik kan hooveren zal daar eerst verder op trainen tot ik rondjes kan vliegen dan komt dat wel goed.

    Dit lijkt me een leuk project, bouwen , trimmen-afstellen, instellen op de zender en tegen de tijd dat ik darmee klaar ben ben ik hoop ik goed genoeg om hiermee buiten verder te oefenen.

    Hoe zit het met reserveparts, zijn onderdelen 1 op 1 uitwisselbaar met de trex 450 ???

    -Bart
     
  19. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Wordt al eerder in dit topic aangegeven dat de onderdelen 100% uitwisselbaar zijn.
     
  20. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    met welke versie uitwisselbaar? De 1e versie of de V2SE versie?
     

Deel Deze Pagina