Nee, het was geen Twister want dan had ik waarschijnlijk gewonnen.:-D
Over de wedstrijd zelf.
Ik denk dat er 39 deelnemers waren. Zaterdag windstil weer (of een beetje maar dan uit alle richtingen, thermiek dus) en gelukkig wel net wat thermischer dan in Denemarken 2 weken geleden.
Het veld is op een zeer groot plateau gelegen in de buurt van Nancy. Zeer snel naar toe te rijden, 5 uur rijtijd.
Op dit plateau wordt ook gestart met zweefvliegtuigen en motorkisten en ultra-lights. Alles door elkaar heen. Op de vrijdag vlogen er tijdens het trainen ook nog wat RC-motorkisten rond en tegelijkertijd ook RC-helicopters. Met de franse slag zullen we maar denken.
De sfeer was het hele weekend zeer ontspannen en erg gezellig.
Voor het inschrijfgeld hoef je niet thuis te blijven, slechts 15 Euro en nog eens 19 Euro voor een zeer goed banket dat we niet helemaal hebben uitgezeten.
Gevlogen werd er in 5 groepen en de kans dat je niet een goede piloot in de groep was zeer klein. Dit heb ik 1 keer gehad en daar had ik dan ook meteen een gelukje. Ik heb de taak "laatste vlucht" weten te winnen met maar een 2 minuten vlucht.
De allereerste taak (5*2) ging erg goed totdat ik lekker uitvloog en dacht dat ik klaar was, totdat Helle mij vertelde dat ik nog 1 vlucht moest maken. Naar het model rennen dus. Hier heb ik onnodig 1 punt laten liggen, jammer. De winnaar had 19 seconden laten liggen. Ik 20.
Zoals gezegd was de zaterdag rustig en na 7 ronden stond ik 4-de.
Zondagochtend was het een stuk winderiger (6-7 meter/sec. gemeten) en dus ballasten en misschien hierdoor kon ik nog een plekje opklimmen.
Ik ben benieuwd naar de percentages en de uitslagenlijst.
De AULD werd gevlogen met de helpers/coaches naast het veld. Eigenlijk ook wel aardig om het zo te doen.
Op deze wedstrijd werd veel gevlogen met de Steigeisen, veel Fransen zijn er gek op. Ik dacht 3 mensen met een Csal gezien te hebben waarvan de jonge piloot Rotteleur er wel het beste mee overweg kan. Als je hem kan vliegen zoals hij deed en zoals Mittelbach met zijn Watscho kan (lijkt veel op de Csal) dan is het ineens wel een gracieuze kist om te zien. Het ding loopt wel erg makkelijk, echt een zeer goede reach.
Verder natuurlijk Salpeters, 2 Blasters en 2 anderen met eigenbouw en 1 Twister.
Op deze wedstrijd geen "poker" en geen "oplopend", dus uitstekend voor die die niet houden van deze "oneerlijke" taken.
In Delmenhorst worden deze taken trouwens ook niet gevlogen zoals het er nu naar uitziet. Trouwens ook "laatste" zit er ook niet bij in Delmenhorst. De reden kan zijn dat Martin Kopplow gezien heeft in Denemarken dat ook de materiaalverzamelaar die taak onder de knie heeft.
http://martinkopplow.gmxhome.de/Aufgaben2009.html
Volgend jaar zeker weer.
Half drie stond ik nog op het podium en om half acht zaten we weer thuis op de bank ons te verbazen dat je tegenwoordig nog zo makkelijk die 490 km. kan rijden.
En nu op naar Delmenhorst, hopen dat ik daar ook eens goed mag presteren.
Loet