Nano QX 8.5mm motors op oude FC?

ik kon hierover nog geen andere topic vinden, dus hierbij:

Ik ben hier bezig met mijn blade nano qx, en wil hem graag upgraden met 8.5mm motoren. nu las ik hier en daar dat dit alleen kan met de nieuwste fc, maar kan iemand dit bevestigen?

ik heb zelf de oude fc, en zou graag niet de quad willen vervangen om die reden.

alvast bedankt

jammer, naja. weer een rede om een mooie miniquad te bouwen met een naze32. weet je toevallig of de naze32brushed (quanum pico) ook met dsmx werkt? staat wel in de beschrijving maar lees hier en daar dat dit niet 123 gaat.

ziet er goed uit! als FPVen me bevalt ben ik ook van plan om bij hobbyking de quanum whisp frame en pico FC te halen met de 8.5mm motors en 60mm blades.

tis alleen jammer dat er zo weinig info over de dsmx/dsm2 te vinden valt. op de spectrum website staat dat dsmx backward compatible is met dsm2 en andersom, terwijl er bij de discussions op hobbyking wordt verteld dat het of niet met dsmx kan, of alleen met satelliet. ik begin er nu helemaal niks meer van te snappen :weetnie:

Heb er al even mee gevlogen, eerste test setup. Het bordje wat ik heb vliegt prima met de DX8 op DSM2...heb DSMX nog niet geprobeerd. Zal het van de weeks eens even testen.

vliegt het een beetje? begin tussen de buien door ook af en toe buiten in de tuin te vliegen, waar ik een soort parkour heb. merk nu wel dat de nano QX de power niet heeft om in forward flight echt lift te kunnen creëren, dus vlieg te vaak tegen objecten aan omdat ik er niet overheen kan :p

Ja vliegt op zich best lekker, moet nog even de FPV cam monteren. Met wat grotere single props heeft hij wel meer power dan de 3 blades maar probleem is dan dat de cam niet op het dak kan dus daar moet ik nog wat op gaan verzinnen ;). Ook nog even uitvogelen wat de beste lipo is om te gebruiken, met de 600 mah vliegt hij wel een minuutje of 7.

Net even gevlogen met cam :-) lachen zeg. Heb er nu props va neen ladybird op gezet :-). Ik heb geprobeerd te binden in DSMX maar kijg het niet voor elkaar.

IMG_4399.jpg

IMG_4402.jpg

IMG_4410.jpg

IMG_4416.jpg

leuk! ziet er idd grappig uit! jammer dat ie niet met DSMX kan :/ dat word dus een andere oplossing vinden. waarom voor de 80mm gegaan ipv de 110? vandaag wel al na 8 dagen de eachine vr007 FPV goggles binnen gekregen. zien er goed uit, maar kan er helaas nog niks mee. de camera (zelfde dag besteld) staat nog steeds op backorder.

begin het agility/acro mode wel steeds meer onder de knie te krijgen. terwijl ik begin van de week nog nauwelijks een rondje kon vliegen worden het er elke dag steeds meer! leuk hoe je ziet dat je zo snel vooruit gaat. misschien, als het FPVen me bevalt maar een 180-210 quad bouwen. zag bij banggood een complete set (excl. frame en rx/tx) voor 70 euro staan!

Back