Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo
Het zou fijn zijn als je meer gegevens erbij plaatst?
Want hier heb je niets aan!
Hoe heb je de IR gemeten?
Hoeveel cellen?
Capaciteit?
C waarde van de LIPO?
mvg Hans
Ja sorry jullie hebben gelijk!!Hallo
Hoeveel cellen?
Capaciteit?
C waarde van de LIPO?
mvg Hans
Ja sorry jullie hebben gelijk!!Afhankelijk van het type, merk en de belastbaarheid van de LiPo cel is de inwendige weerstand van een goede LiPo tussen de 2 en 6 milliOhm per cel. Je geeft niet op wat voor accu je hebt maar wanneer je een 4S accu hebt is16 milliOhm geen gekke waarde.
Ja sorry jullie hebben gelijk!!Hallo
Hoeveel cellen?
Capaciteit?
C waarde van de LIPO?
mvg Hans
super hans bedankt voor je uitleg.IR van LIPO
Ik heb zelf verschillende lipo's in gebruik.
Ik kan wel zeggen dat de LIPO's met een lage mAH waarde een hogere IR hebben dan de LIPO's met een hoge mAh waarde.
Zippycompact 3S1300 IR 60 mOhm ja is inderdaad hoog (lipo is nieuw hier)
Ziippy 6S5000 IR 27 mOhm
Het kan zijn dat na een aantal ladingen en ontladingen de IR nog iets zakt, en deze gaat weer omhoog na verloop van tijd.
Ik gebruik ook een lijstje op de lipo om bij te houden het aantal maal geladen?
Een lipo schrijf ik af als de IR boven de 50-70 mOhm komt, uiteraard rekening houdende met de oorspronkelijke waarde toen hij nieuw was.
mvg Hans
Heb je ooit andere lipos gemeten met die lader en wat hadden die voor ri.bij alle 4 tussen de 16 en 23 mili ohm.
Vind dat wel erg hoog voor nieuwe lipo's.
Volgens mij is de ri van een lipo ook nog eens omgekeerd evenredig aan de capaciteit en zeggen de genoemde waardes alleen iets over deze capaciteit.Afhankelijk van het type, merk en de belastbaarheid van de LiPo cel is de inwendige weerstand van een goede LiPo tussen de 2 en 6 milliOhm per cel. Je geeft niet op wat voor accu je hebt maar wanneer je een 4S accu hebt is16 milliOhm geen gekke waarde.