nanovliegtuig van depron

hallo iedereen ik ben opzoek naar een goed plan voor nanovliegtuig een p-51 of een stucka of een messersmidtt of dergelijke

pfff ben al een paar avonden aant zoeken en zie de bomen door het bos niet meer...:(

Wie kan mij helpen het gaat dus over nanovliegtuig uit 6mm depron met volledige fuselage

Alvast bedankt

Alain

Misschien heb ik wat gemist, maar wat is in vredesnaam een nanovliegtuig? Ik dacht eerst: miniformaat. Maar dat zal wel niet als het 6mm depron moet zijn.

ik heb al mijn foamie tekeningen gedownload van rcgroups.com (mag ik dit hier vermelden btw? )

staan er echt een hoop gewoon ff zoeken
van elk type wat je opnoemt zijn er meerdere te vinden
ik bouw nu de spitfire met volle fuselage

wat je met nano bedoeld denk ik een kleiner model, dan zou je desnoods de tekeningen kunnen verkleinen denk ik weet neit wat het effect daarvan zal zijn

mijn advies download net als ik de honderde bouwtekeningen en kies wat uit

grtz lip

nano, word de laatste tijd wel vaak gebruik voor "klein". Al lijkt me een toestel van 6mm depron niet al te klein :).
Voor de Nanometer moet je een flink stuk naar links scrollen!
The Scale of the Universe
blijkbaar is een DNA streng rond de 3nm :)

ja, de benaming nanovliegtuig is wat slecht gekozen. Anderzijds, als je echt een nanovliegtuig zou willen maken dan kun je 10.000 full fuse toestellen uit 1 plaat depron schuren :p

even ontopic: Je zou zoiets als een RBC micro warbird moeten hebben maar dan in depron. Er bestaan wel tekeningen van. Welke spanwijdte zoek je? Ik heb wel tekeningen van combattoestelletjes van rond de 70cm. Officieel getekend voor dun balsa, maar goed te vervangen door depron.

Liefst zo groot mogelijk zeker omdat ik nog een beginner ben.
Maar ik heb zo'n mustang gezien met een dikkere neus en smalle staart
heel mooi

grtjs

Ik heb gezien dat je bij full fuselage hout moet gebruiken is dat bij alle modellen zo want dan word het al wat moeilijker hé om te maken:)

Zo groot mogelijk.. Ik weet dat er een voorbeeld op het forum staat van een depron die ik niet door mijn voordeur krijg. Ook zou je de eerste niet zijn die over de 6m gaat met een modelbouw schuimpje. Als je nou eens een hoogdekkertje in de vorm van een trainer uitzoekt en eens gaat kijken wat je nog makkelijk mee kan nemen naar een modelbouwclub om te vliegen...en wat je nog makkelijk kan bewaren thuis. De maat die ik het makkelijkst vind is ongeveer 70cm spanwijte, of maximaal het dubbele als de vleugels eraf kunnen.. Het merendeel van mijn vliegtuigjes is groter, maar dat is lastiger. Dus mijn advies is om er goed over na te denken hoe groot je hem wilt maken en print je tekeningen dan gewoon zo groot uit..
Jakko

Oh ja, bij ons op de club komt de brave borst die een hoop heibel veroorzaakte door een flink formaat 747 van de duinen af te gooien. Gemaakt van Gamma piepschuim, wat latten en verpakkingstape.

main.php

main.php

main.php

Groot alarm: politie, brandweer en ambulances rukken uit omdat er een vliegtuig neergestort zou zijn. Het liep af met een sisser maar wel een prachtig verhaal.

08-03-2006 Hulpdiensten: 'We konden toch geen risico lopen met dat vliegtuig?'

Van onze verslaggever richard walraven
WIJK AAN ZEE-Dertig hulpverleningsvoertuigen en een helikopter rukken uit. De burgemeester is al gewaarschuwd. Voor wat achteraf een modelvliegtuig blijkt te zijn. Overdreven? Of juist alert ingrijpen? ,,We konden toch niet het risico lopen dit niet serieus te nemen?'', stelt de politie Kennemerland.

Modelvlieger *piep* snapt het niet helemaal. ,,Eén belletje met Schiphol en ze hadden kunnen weten dat er geen vliegtuig van de radar was verdwenen'', vertelt hij daags na het incident met zijn replica-Boeing op het strand van Wijk aan Zee. Maar liefst zestien brandweerauto's, tien politieauto's, vier ambulances en de traumahelikopter zijn onderweg als de politie ontdekt dat er geen jumbojet is neergestort, maar dat twee mannen met hun modelvliegtuig spelen.

Woordvoerder F. Kluit van de politie Kennemerland, vindt het geen overdreven reactie van de hulpdiensten. ,,We hebben op hetzelfde moment verschillende meldingen gekregen, die met elkaar overeenkwamen. Bij één zo'n melding zijn we wel heel bezorgd, maar rukken we niet op deze manier uit. In dit geval kun je niet anders dan zo snel mogelijk je mensen er heen sturen.''

Van een fout wil de politie niet spreken. ,,Ik denk dat de hulpdiensten juist een compliment verdienen, dat ze zo snel onderweg zijn. Dat het dan een zweefvliegtuig blijkt te zijn, tja dat is een uniek incident. Het schijnt het enige modelvliegtuig van deze afmetingen in Nederland te zijn. We beschouwen het als een onverwachte test, waar we tevreden op terug kunnen kijken.''

Contact met Schiphol is er volgens Kluit 'ongetwijfeld' geweest. ,,Maar als Schiphol dan zegt: er is geen Boeing weg. Moet je dan maar niet gaan? Zo'n risico kun je toch niet lopen?''

Burgemeester Weterings van Beverwijk is het daarmee eens. ,,Het is goed als mensen melding doen als ze een vliegtuig in zee zien zakken. En het is goed dat 112 de zaak zo serieus behandeld heeft. Dit vliegtuig was zeker van afstand bijna niet van echt te onderscheiden. Bovendien zijn er afspraken gemaakt met de modelvliegers, dat ze even waarschuwen als ze weer gaan vliegen.''

Bij de politie kunnen ze de humor van het incident wel inzien. ,,Of we er om gelachen hebben? Achteraf wel, natuurlijk. Maar de collega's die er op af zijn gegaan, zijn echt flink geschrokken. Je hart zit in je keel als je op zo'n melding af moet. Ik ben zelf bij de vliegtuigramp in de Bijlmermeer geweest. Een paar uur later weliswaar, maar als ik er aan denk staat mijn haar nog altijd overeind. Nog los van de daadwerkelijke slachtoffers, zoiets wens je geen collega toe'', aldus Kluit.
(bron nhd.nl)

main.php

Laatst bewerkt:
geweldig maar is dat vliegtuig nou in beslag genomen want op de laatste foto licht hij toch in de polietie bus

groet tom

geweldig maar is dat vliegtuig nou in beslag genomen want op de laatste foto licht hij toch in de polietie bus

groet tom
Nee, hij heeft hem terug gehad. Hij heeft ook op zo'n zelfde manier een 5,5 meter zwever gemaakt (moet ergens een filmpje van op YouTube staan) en recentelijk een Boeing 737 die we van de zomer van aandrijving willen voorzien. 8)

ik heb een cox P 40 can 50 cm die worden nog door Jamara geleverd.
Kosten rond de 24 euro en het zijn vrijvliegende modelllen maar eenvoudig met rc te bouwen.

het moet maar in je huis passen

(met wat voor motor wou je zuks voor uit krijgen?????
of wegen ze bijna niks)

groet tom

Back