Narco duif onderschept......

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Psygho (Emil), 19 jan 2011.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hier in deze link:
    Narcoduif onderschept - Buitenland | Het laatste buitenlandse nieuws leest u op Telegraaf.nl [buitenland]

    Word het volgende geschreven:

    di 18 jan 2011, 18:01
    Colombiaanse politie onderschept narcoduif BOGOTE - In de Colombiaanse stad Bucaramanga is dinsdag een duif onderschept die cocaïne en basuco (de Colombiaanse variant van crack) vervoerde. Dat meldde het radiostation Caracol op gezag van de politie.


    De politie kreeg een tip en vond de duif op een van de muren die de gevangenis omringen. Het beest was te zwaar beladen om weg te kunnen vliegen. Op zijn rug zaten 40 gram cocaïne en 5 gram basuco.

    De duif is overhandigd aan de milieupolitie. Wat er met de vogel gaat gebeuren, is onbekend.




    Het was natuurlijk , er op wachten....
    Maar nu heb ik het wel eens er over gehad met de medevliegers.... Zeker nu met fpv waar je meer dan 6 kilometer zonder problemen kan halen.. Hoe makkelijk is het om met een fpv toestel iets te droppen???? Nog maar te zwijgen over de programmeerbare droids, en quadkopters, met gps, en autonome landingen! Je progt dat geval op een x en y coordinaat, laat een servo de load vallen, op een 10 tot 15 meter hoogte, en zegt, return to home!

    Je zal toch zeggen dat dat een goede mogelijkheid is...
    Echter klaarblijkenlijk word dit nog niet gedaan,of is he tnog niet bekend. Ik vraag me af waarom niet..

    Niet dat ik illegale activiteiten zou willen promoten,absoluut niet!
    Maar het lijkt me dat er dus wel wat haken en ogen zitten, om op deze manier je drugs te smokkelen.. Maar wat zullen deze dan zijn??, mij lijkt het het ideale oplossing...
     
  2. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Tja,

    Ik verbaas me er ook over dat we nog geen berichten hebben gezien over "minder frisse" toepassingen van FPV. Je kunt tameljk risicoloos van alles ondernemen, en dat ook nog eens tegen kosten die lager liggen dan bijvoorbeeld een tweedehands (zwarte) Suzuki Swift, om maar iets te noemen....

    Er zijn al eerder op dit forum zinspelingen gemaakt op deze mogeljkheden en het spookt regelmatig door mijn hoofd als ik al die mooie berichten lees over de ontwikkeling van de FPV technieken (en ik bedoel dat ik FPV echt mooi en schitterend vind en er zelf ook graag eens mee aan de slag wil gaan).

    Geen slapende honden wakker maken via dit forum, heb ik lang gedacht, maar intussen maak ik me geen illusies dat dit soort honden ooit slaapt en 'ons' nodig zou hebben....

    Het is denk ik en kwestie van wachten....

    Dirk
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Het is echt een eitje om met een elektrohelie iet te droppen, ik heb zoiets al eens gedaan voor een sportclub met behulp van een een walkie talkie kreeg ik een seintje dat ik bven het "doel " hing en een schakelaartje omhaalde op de zender.

    Je kunt ook een cameraatje op de heli maken wat recht omlaag kijkt, de helper met FPV bril geeft dan een seintje wanneer hij boven de luchtplaats hangt.
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    zouden gevangenissen hier geen bescherming tegen hebben?

    neem aan dat dit al eens is geprobeerd in de tijd van de heli's.

    jammers zouden mij niets verbazen. daarnaast is er bij de jeugd gevangenis waar ik aantal maanden terug was een soort net gespannen over het buiten terrein.
     
  5. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    wat nou cheeta??!!in de lik gezeten???:D:D
    roofvogels tegen vogels/duiven overlast op vliegvelden en dat zullen
    ze dan ook wel bij gevangenissen toe gaan passen dan,
    een duif als drugskoerier haha
    zal op de dam in amsterdam eens kijken of die duiven wat op hun rug hebben,
    duiventil in de lik,zie het al voor me,
    straks nemen ze eenden ervoor,ja we gaan de eendjes voeren zeggen de gedetineerden dan,
    wat de mensen allemaal niet verzinnen om aan die troep te komen zeg,
    als je politie op je hielen tv ziet wat de 1 in zn hol heeft gesmokkeld stopt de ander in zn neus,rookt of spuit het in jakkes de gedachtte alleen al,
    neen dank je ik heb al gegeten en gedronken,
    mvg markioo
     
  6. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ook in de gevangenis staan kopieerapparaten ;)
     
  7. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Het hoeft helemaal geen FPV te zijn.. met name de quadcopters is een erg linke ontwikkeling wat dat betreft, temeer omdat ze zo goed schalen.

    Die zijn er nu al gewoon, je stelt een GPS coordinaat in en ze vliegen er naartoe. Vervang dan alle ESC's en motoren door een zwaarder type, maak het kruis wat groter, en hoppa.. bakken vol met laadvermogen en een apparaat wat die lading op basis van GPS coordinaten probleemloos een paar km verderop kan droppen.

    Ik denk eigenlijk dat al het gepraat over terrorisme voornamelijk bangmakerij is, want als er echt zoveel mensen zoveel kwaad zouden doen, zouden we continu overal ontploffingen hebben. Het is té makkelijk om kwaad te doen, als je wil.
     
  8. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    just drop the battery as a bomb.
    it's lipo it will explode!

    or not?
     
  9. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.323
    Locatie:
    Harderwijk
    Andersom - zou je je zorgen kunnen maken over wat er met je hobby gebeurt als er een paar maal mensen zijn gepakt die op deze manier iets illegaals doen. Ik denk dat het denkbaar is dat we dan opeens nog maar in beperkte gebieden mogen vliegen. Bijvoorbeeld.
     
  10. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    boven een gevangenis is zoiezo al no fly zone.

    dus als dat al gebeurt heb je zoiezo al een probleem.

    ik kan me dan ook niet voorstellen dat de quad copters nu zo veel extra mogelijkheden geven wat ze vroeger nog niet geprobeerd hebben met helicopters.

    daarnaast hangen er dus al netten boven de buitenplaats.
    Mede om dus ook allerlei voorwerpen van buiten weg te houden die ze op andere manieren daar willen krijgen.

    [​IMG]

    hier kan je met je quad copter al niet door.
    een voorwerp groter dan 5cm droppen wordt al lastig.
    Als er al niet ook nog eens beweging sensoren zijn.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
  11. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Dan zou het auto/motorrijden, 1:1 helivliegen allang verboden zijn :D
     
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.323
    Locatie:
    Harderwijk
    Dat kan ik niet helemaal volgen. De bezigheden die jij noemt hebben maatschappelijke relevantie (nou dat motorrijden misschien niet zo erg) maar modelheli's en quads niet; als die een maatschappelijk risico opleveren worden ze beteugeld. Zou ik in elk geval vrij logisch vinden.
     
  13. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    als dat zo zou zijn dan kunnen alle heli gangers maar vast te voet naar de schroothoop:



    In de tijd dat er nog geen quads waren werden dit soort dingen al gedaan.

    tevens vind ik de ontwikkelingen op rail gun gebied zorgwekkender

    Size it up, use elektro magnets and there you go..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    zo! En bedankt....Enig idee hoeveel brandstof en schadelijke uitstoot we zouden besparen, hoeveel minder files er zouden staan, en hoeveel kleiner de parkeerproblemen zou zijn als al die mensen die nu in hun eentje in de auto zitten op de motor zouden gaan? :D Onder andere daarom daarom rij ik motor.....
     
  15. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.323
    Locatie:
    Harderwijk
    Vandaar dat ik ook toevoegde (nou dat motorrijden misschien niet zo erg)...
    Als een willekeurige bezigheid een aantrekkelijk vehikel voor terrorisme zou blijken te zijn, zou de overheid zich afvragen wat zwaarder weegt, het maatschappelijk belang of de bedreiging. (Vergelijk rookverbod.) Tja motorrijden zou waarschijnlijk de dans ontspringen...
    Duivenmelken? :D:D
     
  16. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Lijkt me een beter plan :D
     
  17. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    overvallen op winkels worden anders veel al met moto............... gepleegd :D
    zeg al niks :p
     
  18. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.323
    Locatie:
    Harderwijk
    Scooters zouden ze moeten verbieden. Worden allemaal gebuikt om tasjes te jatten. :showass:
     
  19. d@nnis

    d@nnis

    Lid geworden:
    14 okt 2004
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Weert

    5x5cm is meer dan genoeg :)
     

Deel Deze Pagina