Nationaal indoor festival 28 maart 2015

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Alexio, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexio

    Alexio PH-SAM

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Apeldoorn
    Op zaterdag 28 maart 2015 zal er in de grote sporthal Helsdingen in Vianen, tussen 10.30 uur en 17.00 uur alle gelegenheid zijn om recreatief te vliegen. Tevens wordt er een ca. 500 m2 grote tweedehandsmarkt georganiseerd. Deze markt is bedoeld voor zowel in- als outdoormateriaal en is natuurlijk ook voor de niet-vliegers toegankelijk.

    Het nieuwe sportcentrum Helsdingen in Vianen ligt centraal in Nederland, pal naast de A2. Het adres: Westelijke Parallelweg 1, 4133 NH, Vianen. Je kunt er je accu's laden, er is catering, er zijn tafels aanwezig voor de markt, er is parkeerruimte enz. De hal is 7 meter hoog en met 88 x 28 meter zó groot dat er 2 groepen vliegers tegelijkertijd kunnen vliegen. Het indoorreglement van de KNVvL is van toepassing.

    Ook als je niet vliegt ben je welkom en vind je vast een plekje op één van de 150 zitplaatsen op de tribune. Door je aan te melden op indoorvliegen@outlook.com verzeker je jezelf van een vliegplek en van gratis toegang. En wij kunnen je dan op de hoogte houden van de detail

    Meer informatie over dit festival vindt u op KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina

    [​IMG]

    Alex Janssen, Voorzitter, commissie recreatief vliegen, KNVvL
     
  2. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Vandaag de Fox op wieltjes gezet nu nog een nieuwe prop balanceren en het zwaartepunt en batterij locatie controleren en dan is weer klaar voor 28 maart zie Nationaal Indoor Evenement
    [​IMG]
     
  3. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.236
    Locatie:
    Amersfoort
    Heb me net aangemeld en het indoorregelement gelezen. Maar, dat gaat alleen maar over RC. Dat belooft niet veel goeds. Hoop dat het meevalt.
     
  4. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Henk, wees gerust. Voor de 10 minuten per uur vrije vlucht gelden die regels nauwelijks. Gewoon lekker vliegen en zorgen dat we een beetje uit elkaars cirkel blijven.
    10 minuten per uur lijkt misschien weinig, maar in de tussentijd is genoeg te doen om te zorgen dat die 10 minuten goed benut kunnen worden. Bouwen, repareren, afstellen, motoren maken, filosoferen, etc. Steeds 50 minuten 'opladen' om die 10 minuten ten volle te benutten.
     
  5. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Het is misschien ook nuttig te overwegen met volle accus te komen i.p.v. laad apparatuur mee te nemen.
    Ik neem aan dat er per piloot niet zo veel gevlogen zal worden vergeleken met een normale indoor meeting maar we zullen ons naar ik verwacht zeker niet vervelen.
     
  6. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Het is sowieso handig om volle accu's mee te nemen. Het is alleen wel te hopen dat laden noodzakelijk is, want om voor 3 vluchtjes (als je 3 accu's hebt) te komen, lijkt me niet erg zinvol....
     
  7. Alexio

    Alexio PH-SAM

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Apeldoorn
    Het belangrijkste doel van het indoorfestival is, dat we met zoveel mogelijk mensen heel veel lol aan onze hobby beleven. Dat lijkt op het eerste gezicht een tegenstelling te bevatten, maar nader beschouwd niet: Met veel mensen kun je immers minder vliegen dan met weinig; in een goede sfeer kun je met veel mensen erg veel plezier beleven, zeker als je een interesse met allen deelt. Daarom wens ik jullie en mijzelf een heel fijn en plezierig recreatief indoorfestival toe.
     
  8. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.299
    Locatie:
    REO
    Zo, net weer terug van een geweldige dag indoor vliegen in Vianen. Veel oude bekenden gezien. Weer nieuwe projecten gezien voor het komende indoor seizoen: De AngryBird met flappervleugels en de x?x?x? tja hoe heet het van Niek. Iedereen kent Niek van de aap maar nu had hij nog heel wat anders bij zich: veel koolstofstaf en huishoud folie, veel zijdelings oppervlak, wat luchtremmen aan de staarte n twee pendel vleugel/ailerons direct op een servo. Ik mocht even vliegen, het vloog super.

    Al met al een superdag. Hoe later in de middag hoe gekker het werd.

    groet,

    Erik
     
  9. RC-PPG

    RC-PPG

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    399
    Locatie:
    sambeek
    Het was gezellig vanmiddag, veel kunnen vliegen.
    Ondanks de drukte was het goed te doen, de sporthal is groot genoeg voor een dergelijk evenement.
    En inderdaad, op het eind worden sommige piloten wat overmoedig, waardoor het af en toe depron en epp sneeuwde.
    Ik kom de volgende keer graag weer.
    Dank aan de organisatie.



    Groeten,

    Piet
     
  10. pengo

    pengo

    Lid geworden:
    27 apr 2005
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hardstikke leuke dag vandaag !

    Echt een fantastisch mooie hal, prima katering en niet te duur, geen gezeur, veel vliegen, lekker informeel zonder overdreven regeltjes en veel oude bekenden gezien. Af en toe deden we een stapje opzij voor de vrije vlucht maar dan kon je nog steeds prima vliegen in het andere deel.

    Ondanks de wat sombere geluiden van sommigen hierboven ken ik mensen die 15 accus of meer hebben leeggevlogen ! Ik ken er een die is gestopt omdat zelfs zijn oplaadaccu van 5000 mAh 4S leeg was :)

    Perfect gedaan jongens van de organisatie !
    Paul Beks, Ernst Grundman en vele anderen : heel erg bedankt !

    Greetz Pengo
     
  11. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Vandaag wezen vliegen in de Sporthal Helsdingen. verschillende vluchten met de Bling Bling V3, en mijn eigen ontwerp de Fox en met de Fox een aeromusical (Blues Brothers everybody needs somebody versie )geprobeerd deze ging beter als de vorige aeromusical.

    Alleen een beetje slordig hier en daar kwa bewegingen maar goed zo vaak heb ik deze aeromusical niet indoor gevlogen
    Ron Smeters vloog ook een Aeromusical met zijn Arrow V6
    en voor de rest een geslaagd dagje van 10:10 tot 18:00 toen
    Ron smeters en ik als laatste nog vlogen

    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Organisatie hartelijk dan voor deze prachtige indoor vliegdag.
    Ik heb me uitstekend vermaakt en heb heel veel gevlogen afgewisseld met kijken naar de vrije vlucht modellen en heli piloten.
    Ruime kleedkamers en niet ver lopen met je spullen van de auto naar de zaal kort om alles wat je nodig hebt voor zo een evenement.
    Voor mij is dit voor herhaling vatbaar.:thumbsup::D
     
  13. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Hier de eerste twee filmpjes




     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2015
  14. JanD

    JanD

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Woerden
    Ook wij, mijn zoon Simon en ik, hebben een heel leuke dag gehad.
    Veel kunnen vliegen afgewisseld met kijken naar voor ons onbekende disciplines zoals de vrije vlucht modellen. Organisatie en zaal met voorzieningen was prima.
    Commissie recreatief vliegen van de KNVvL: Hartelijk dank voor de organisatie! Wat ons betreft voor herhaling vatbaar.
    Maar eerst moeten wij nog het één en ander plakken:lol:
     
  15. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Ik heb me uitstekend vermaakt, vliegmaat idem dito.

    Volgend jaar weer? :p

    (Vond vooral de rubber-vrijevlucht modellen fan-tas-tisch. Mn. een vlucht van de Birddog. :eek:))


    jan.
     
  16. panos

    panos

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    59
    Locatie:
    Wateringen
    ik ook!!!
     
  17. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Laatst bewerkt: 26 apr 2015
  18. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Hier nog twee filmpjes



     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. willemvdm

    willemvdm PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2007
    Berichten:
    1.508
    Locatie:
    Alphen a/d Rijn
    Was een zeer geslaagd evenement.
    Met veel plezier flink wat gevlogen (helaas geen foto's gemaakt, maar die kan ik hier zien)
    Leuk om zoveel vormen van indoorvliegen op 1 dag te zien.
    Ik hoop dat de KNvVL ook volgend indoor seizoen ook weer een indoor festival organiseert.

    Bedankt KNvVL en organisatoren!
    Willem
     
  20. Modelairplane

    Modelairplane

    Lid geworden:
    31 mei 2004
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Hei-en Boeicop
    Hier de laatste twee filmpjes



     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina