Nationale Indoor Fly In, tweede paasdag, 9 april, Nijmegen

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door crins, 14 feb 2007.

  1. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Hallo allemaal,

    Op tweede paasdag (9 april) organiseert de Nijmeegse Luchtvaart Club (NLC, www.nijmeegseluchtvaartclub.nl) weer haar jaarlijkse ' Nationale Indoor Fly In'.
    Dit was tot op heden puur een indoor vrije vlucht evenement, dus geen radiobestuurde modellen.
    Nu deze vorm van indoor vliegen de afgelopen jaren een enorme ontwikkeling heeft doorgemaakt willen we kijken of beide vormen van indoormodelvliegen te combineren zijn.

    Het zal plaatsvinden in de Jan Massink hal te Nijmegen, één van de mooiste indoor vlieghallen van Nederland (voor vrije vluchtmodellen is een vlak plafond heerlijk). De hal heeft een vloeroppervlak van 2400 m2 (ongeveer 48*50 meter) en is een meter of zeven hoog.

    Nu huren we de hal van 12:00 tot 17:00.
    Bij voldoende animo vanuit de RC-indoor hoek willen we er best een of twee uur bij nemen.

    We weten nog niet precies hoe we het aanpakken, maar er valt te denken aan het scheiden van de modellen in de tijd (RC- en VV- vlieguren) of in plaats (we wijzen al hoeken toe aan langzame (breekbare) en snellere modellen).
    In principe wordt er voor het plezier gevlogen, maar er zullen ook duurvlucht en schaalmodel-wedstrijden zijn.

    Graag reactie hierop en natuurlijk is een helpende hand ok welkom.


    Met vriendelijke groeten,

    Erik Crins

    Secretaris NLC
     
  2. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hallo Erik,

    Ik wil zeker komen kijken. Het lijkt me erg leuk om de vrije vlucht modellen eens in actie te zien.
    Tevens zou ik dan ook wel met een shockflyer willen vliegen als hier dan tijdblokken voor worden vrijgehouden.

    MVG,

    Jeroen van Gog
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Kijkt mee heel insteressant om ook eens bij de anderen te buurten.

    Hebben julli geen last van de door ons vermaalde lucht? Duurt vaak even voor de stromingen weer stilstaan.
     
  4. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Wij zijn er nog niet helemaal uit hoe we het aanpakken en wat voor RC-modellen we willen aanmoedigen om te komen.
    Als het tegelijkertijd gaat zullen het hele lichte modellen moeten zijn die een eigen hoek krijgen (< 20 gram en dergelijken) maar als wij tijd hebben de modellen van 3 gram in te pakken kan er best een shockflyer rondcrossen lijkt me.
    Het is voor ons natuurlijk ook niet in te schatten wie een goede piloot is en wie niet...
    Ik neem ook aan dat 'jullie' de ervaring hebben hoe de verschillende frequenties te verdelen...

    De 'vermalen lucht' zal inderdaad even lastig zijn, maar tot nu toe vliegen er nauwelijks echte topmodellen rond (12 minuten vliegen is in Nederland al erg lang voor een model van drie gram (F1M)) En met de 'echte' duurvluchtmodellen (F1D) van 1.2 gram wordt er niet gevloegen, simpelweg omdat er in Nederland momenteel maar één of twee van zijn. (dat ik weet).
     
  5. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
  6. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Hallo, wat een goed initiatief !
    In Nederland hebben we indoorlocaties, maar vaak niet de buurt van Nijmegen en aangezien ik er zelf woon, sterker nog , ik werk tegenover de Jan Massinkhal (NXP semiconductors) is dit natuurlijk DE gelegenheid om er eens met m'n shock flyer te komen vliegen.
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  8. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    ik zal de leden van mijn club ook eens benaderen (RMVC Cumulus in Winssen, vlakbij Nijmegen)
     
  9. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Hartelijk dank voor alle reacties tot nu toe.
    Het een en ander zal ik meenemen naar de andere leden van de NLC.

    Ik houd jullie op de hoogte.

    Erik
     
  10. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Lijkt me ook erg leuk! Ik kom ook ieder jaar trouw even kijken, maar ditmaal mogen de heli en de shocky's ook mee! :lol: Is er een twaalf volt voeding aanwezig of moet ik zelf auto accu's meezeulen? en wat moet het ongeveer kosten? ( ben best bereid een bijdrage te leveren)
     
  11. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Volgens mij heb ik jou nog nooit gezien op de club, of wel? Hoe luid je echte naam? ik ben namelijk ook lid van Rmvc Cumulus :lol:
     
  12. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Zojuist een bericht geplaatst bij de vereniging in Kleve (hopelijk was mijn Duits een beetje te begrijpen...)

    De kosten zullen in de buurt van de tien euro liggen.
    En ik zal een 12V voeding van 10 A meenemen. Dat is er natuurlijk maar één....
    Gelieve je eigen lader mee te nemen.
    Wij hebben namelijk geen ervaring met Lipo's.
    En geen idee of mijn lader daar zo mee om gaat als jullie dat graag zien (is een Multiplex LN 5014)

    Een weegschaal (max 200 gram en op 0.01 gram nauwkeurig) zal er ook zijn.


    Tot zover...
     
  13. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Is er ook 220V aanwezig ? Ik heb namelijk een eigen 20A voeding.
     
  14. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    10 euro meebetalen in de kosten lijkt me geen probeem, maar dan verwachten deze RC piloten natuurlijk wel dat ze echt een aantal uren de hal kunnen gebruiken om te vliegen :wink:

    Als het doorgaat is mijn advies om het goed in te plannen in jullie gebruikelijke VV-indoor meeting, denk niet aan RC-indoor modellen van 20 tot 100 gram, de meeste RC indoor modellen zijn toch iets zwaarder, denk meer aan 100 tot 400 gram :wink: Geen reden tot ongerustheid, dit moet prima kunnen in de JanMassinkhal, ik ken die hal, heb er ooit eens indoor RC in gevlogen.
    Kwetsbare VV-indoor modellen van een paar gram kunnen dan echt niet tegelijk vliegen, dus goed regelen welke modellen wanneer gaan vliegen :wink:
    De hal verdelen in verschillende plekken voor VV- indoor en RC-indoor, dat zal niet goed gaan, de RC modellen zullen de gehele hal nodig hebben, we willen natuurlijk geen crashes met de VV indoor modellen, dus verdeling in tijd lijkt mij de beste oplossing.
    Misschien is het inderdaad een oplossing om dan de hal wat langer te huren :?:
     
  15. Terry

    Terry Guest

  16. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    De hal langer huren mag geen probleem zijn, mits ik vooraf weet heveel RC piloten er ongeveer komen.
    Van Kleve heb ik nog geen reactie.
    220V is aanwezig, alleen weet ik niet hoeveel stopcontacten en hoe ze over de zaal verspreid zijn.
    Maar het mag geen probleem zijn, er worden in die hal ook pc-beurzen gehouden en dat vreet stroom volgens mij.
    Neem wel een verlengkabel mee zou ik zeggen.

    Zelf laten we ook wat videomateriaal zien en tonen we wat foto's.

    De zaalindeling daar komen we ook wel uit. Met jullie hulp natuurlijk ;)

    Groeten,

    E.

    Mocht het niet lukken/er te weinig RC piloten zich melden, dan wil ik jullie zeker ook ansporen eens een vv model te bouwen/vliegen....
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De Jan Massinkhal is 4 basketbalvelden groot, de RC indoorvliegers zijn 2 van die velden gewend. De vliegers positioneren op de middellijn van de hal, RC vliegt aan de ene kant, VV aan de andere kant van de hal (mits er geen problemen zijn met turbulenties).
     
  18. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Dat lijkt me een prima indeling.
    Als jullie vliegen kunnen er ook snellere (schaalmodellen en dergelijke) vv-modellen vliegen.
    De lichtere klassen laten we dan liever nog even in hun doos.
    Drie gram kan slecht overweg met turbulentie.

    E.
     
  19. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik vlieg meestal in Alphen, die zaal is 50m x 33m. Voor de JanMassink hal wordt 2400m2 opgegeven, 60m x 40m?
    Een halve hal zou dan 30m x 40m zijn, voor shocky's en heli's prima, maar ik denk niet dat ik dat ga redden met m'n orni :cry:
    (je hebt wat ongebruikte ruimte nodig aan de randen, blijft effectief zo'n 20m x 30m over om te vliegen).
     
  20. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Heren (dames?),

    Tot nu toe zie ik hier vijf a zes piloten die geinteresseerd zijn.
    De uitnodigingen voor het evenement worden volgende week gemaakt en dan weten we ook precies de entreeprijs, maar dat zal voor volwassenen richting de 15,- gaan.
    Dan kunnen we de hal er dus een uur bij huren.
    Mijn vraag: maken we er van 11:00 tot 17:00 van of 12:00-18:00 en willen jullie vroeg vliegen of als laatste..?
    Ik dnek dat we de RC modellen in het begin de hal gunnen (opbouwen kost ons meer tijd) als een vvpiloot dan wil vliegen is het op eigen risico.

    Van Kleve heb ik nog niks gehoord jammer genoeg.

    Later weer meer.


    Erik
     

Deel Deze Pagina