Nationale Indoor Fly In, tweede paasdag, 9 april, Nijmegen

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door crins, 14 feb 2007.

  1. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Nee dat doen ze niet, ze willen gewoon vrije vlucht en rc tegelijk doen, alleen de HELE lichte modellen willen ze dat alle andere modellen uit de lucht zijn , in de pauze dus.
     
  2. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Netjes gelezen Wartexx,

    De RC-piloten mogen twee keer een uur pauzeren om de F1M modellen alle rust te geven (dit zijn die dingen van 3 gram, de 'echte'duurvlucht modellen van 1.2 gram zullen er niet zijn. Daarvoor zou het echt te onrustig zijn.)

    Mijn idee is dat de zaal groot genoeg is voor vijf RC piloten (niet tegelijk) en een boel vrij vliegende modellen.
    Een beginnersmodel als een 'Wortel' is goed te zien, vliegt een cirkel van pak em beet 8 meter diameter en zit het grootste deel van de vlucht tegen het plafond te tikken.



    Onder een stijgend model vliegen is niet erg. Maar liever niet onder een dalend model.
    Wij hanteren meestal dat er een nieuw model onder een dalend model mag starten, mits het nieuwe model dus meteen naar het plafond stijgt en niet voor een probeer-/proefvlucht (dan komen ze elkaar zo min mogelijk tegen...).

    En jullie vliegen toch ook niet continue (van 12 tot 17 onafgebroken) af en toe eens landen en naladen zal ook moeten gebeuren.

    Het is in principe ook vliegen voor de lol. Er zijn wel wedstrijden, maar het gaat niet om de knikkers.
    Is het nodig/mogelijk voor de RC-piloten ook nog iets op poten te zetten voor de demo dei we willen doen?
    (gasballonnen aan een lint/ een lint op kniehoogte om ondersteboven onderdoor te vliegen/...?)


    Ik post zometeen ook de tekst van de uitnodiging...

    Erik
     
  3. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    programma is niet veel anders dan andere jaren, enkele wedstrijden voor de jeugd en veel vrij vliegen.
    Uitzondering op de regel zijn dit jaar de RC-piloten.
    Via www.modelbouwforum.nl is er aandacht gevestigd op dit evenement.
    Daarbij is vermeld dat er bij voldoende interesse de zaal langer gehuurd kan worden.
    Omdat dit de eerste keer is, is er wel al het een en ander afgesproken met de RC-collega’s over wanneer en waar vliegen in de hal. Verder komen we daar gedurende de dag in onderling overleg wel uit.
    De RC piloten willen we vragen de modellen wat dichter bij het publiek te vertonen.

    Zoals gebruikelijk willen we ook weer een vliegshow oden naar gebruikelijk recept.
    Probeer ook wat mee te nemen/bouwen voor de show!
    De demonstratie wordt gevolgd door een presentatie van de activiteiten van de Nijmeegse Luchtvaart Club.

    Wortel
    Deze wedstrijd wordt gevlogen volgens de gebruikelijke regels (15 sec. bonus per looping!)

    F1M
    Deze klasse mag het onderling uitvechten in de rustige hoek van de hal.
    Op de dag wordt er naar gelang het aantal deelnemers gekeken of er een onderverdeling nodig is tussen ‘groot’en ‘klein’(<16 cm vleugelkoorde).

    (profiel)schaal
    Ook hier wordt op de dag zelf bekeken of alles wat op echte vliegtuigen lijkt op één hoop wordt gegooid.

    De show

    Om 14:00 uur houden we een vliegshow.
    Per type model wordt er kort even iets verteld en vervolgens laten we deze modellen kort vliegen.
    Neem alles mee wat vliegt, hoe maffer hoe beter!
    Iedereen kan meedoen.



    p.s. Als je je afvraagt hoe wortels kunnen vliegen en wat een schaal in de lucht doet, kijk dan eens op de NLC site rond:
    http://www.nijmeegseluchtvaartclub.nl/staticpages/index.php?page=indoor
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ik heb belangstelling om langs te komen demooen
     
  5. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Wingbird meenemen Niek? Kunnen we in formatie flappen :wink:

    Ik kreeg ook de indruk dat wij alleen 2x in de pauzes zouden kunnen vliegen, valt erg mee dus :wink:


    [​IMG]

    Misschien goed idee om eens te peilen welke RC mensen er op 2de Paasdag naar Nijmegen komen?

    Zover mij bekend komen dus volgende RC piloten?, RC kanaal niet ingevuld, svp laat even weten:

    1) yeti, k80
    2) han, k?
    3) fbk, k67
    4) wartexx, k62/66
    5) niek, k65 / k 73
    6} jeroen, k?
     
  6. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Hallo,

    Ik zit op kanaal 66 (35.060) Aangezien het misschien wel eens mooi weer kon worden kan het zijn dat ik buiten ga vliegen om te gaan oefenen voor F3A.

    MVG,

    Jeroen
     
  7. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    ik vlieg op ook kanaal #67, en heb helaas geen andere X-tallen
     
  8. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Zoals ik zie, zijn er meer mensen op de 66 band, ik ga zo eens ombouwen dus!

    trouwens mijn pakketje is binnen! mijn carbon nog niet, hopen dat ik kan vliegen!
     
  9. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Kijk dat was ik ook vergeten te vragen. Een lijst met deelnemers en frequenties.
    Zo zie je maar weer dat we jullie hulp nodig hebben om (sorry voor het cliché) het van de grond te krijgen.

    Als ik het zo lees hoeft er dus maar één frequentie te worden aangepast.

    @Wartexx. Volgens mij herinner ik me weer wie je bent. Heb jij niet Mark en mij geklokt bij de eerste taak van de 'Wintercompetitie-DLG'?

    Erik.
     
  10. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Ja, dat was met die zwaar underpowerde zelfgebouwde zagi toentertijd, schaam me eigen er nog voor :oops: Ding vloog voor geen meter maarja, dat was ik ja!
     
  11. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Update:

    1) yeti, k80
    2) han, k67
    3) fbk, k67
    4) wartexx, k62/k66
    5) niek, k65/k73
    6) jeroen, k66 (komt niet indien mooi weer?)

    Helaas kan ik ook niet naar een ander kanaal, dus moeten han en ik elkaar in de gaten houden :wink:
    Ik hoop niet dat Harold ook meekomt Niek? Anders zitten we met drie man op k67 :cry:
     
  12. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    De weersverwachting voor de paasdagen is 20graden ..... mmm ......
     
  13. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Is er ook een veldje in de buurt? anders neem ik de minimag, en de mustang ook mee! Is er trouwens behoefte aan statische modellen, daar de meeste mensen toch komen om te kijken?
     
  14. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Ja jammer dat de meeste indoor modellen echt niet buiten kunnen vliegen.
    Mooi weer voorspelt vaak ook weinig bezoekers...

    Wat statische modellen betreft willen we de aandacht vooral op lichtgewicht/indoor vestigen.
    Dit omdat we als NLC er naar toe willen om deze tak van modelvliegen in de club op te nemen.
    Daarnaast wordt (RC)-DLG/f3k ook steeds populairder.
    Dit liijtk ons al voldoende om mee te beginnen.

    Veldje in de buurt is het Goffertpark.
    Daar is met 1.m DLG's prima te vliegen, zolang je alle honden goed in de gaten houdt.
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Frank, wees gerust, harold zit in het verre buitenland voor zijn werk.
     
  16. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Gofferdpark is nog niet heel erg dichtbij, t was meer, als er een parkeerplaats of een weide achter is, kunnen de bezoekers ook grotere modellen zien vliegen.
     
  17. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ben nog even aan t twijvelen tussen buiten hier op eigen club of indoor in nijmegen.
    De indoor handel is einde seizoen onderhouds behoeftig, maar t buitenspul moet ook weer eens bij elkaar geraapt worden.

    T wordt mooi weer buiten, maar wel strak windje wk4.

    Ik heb ook nog geen adres vermeld gezien van de hal?
     
  18. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Morgen wordt vast vreselijk om buiten te vliegen...!
    Al die wind, zou je dat nu wel doen ;)

    Adres van de hal:

    Jan MAssinkhal
    Nieuwe Dukenburgseweg 5

    Ongeveer tegenover de nieuwe 'NXP toren' (voorheen Philips) Deze is aan de onderkant scheef en van ver al te zien.

    Veel plezier!
    Ik ben er waarschijnlijk alleen het laatste uur.
     
  19. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    hoi,
    spijtig ik kan helaas niet komen,
    heb een klein probleempje met vervoer, me mini heb me laten staan vandaag.
    morgen eerst als auto-monteur aan het werk.

    succes met de demo-dag
     
  20. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Hoe laat begint het nou?
    Mijn vader zegt: in de krant staat een uur , dus dan begint het,
    Mark Rossen zegt: tegen mij zeiden ze dat het om 12 uur begon,
    en op modelbouwforum staat: De hal is van 11:00 tot 17:00 beschikbaar en we kunner er al om 10:30 in om 'op te bouwen'.
    En even verderop En jullie vliegen toch ook niet continue (van 12 tot 17 onafgebroken) af en toe eens landen en naladen zal ook moeten gebeuren.

    Wat is het nou?

    Groeten , confused Harm Jansen
     

Deel Deze Pagina